• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka
    Blicka skrev 2015-11-21 13:17:25 följande:

Har ni andra börjat byta ut ngt mål amning/ersättning mot vanlig mat? Vi har inte riktigt kommit så långt ännu men på god väg. Känns lite dubbelt att snart börja byta ut ngt mål... Tycker det är så smidigt att amma! Dessutom tid till mys!

Lite för snabb - men ska bli skönt när sambon kan ta större ansvar runt maten o att jag ngn gång kan få vara lite överflödig!
  • malle88
    Blicka skrev 2015-11-21 13:15:51 följande:

Vad roligt att hon gillar det! Blir det ngn fortsättning efter jul?

Tyvärr är hon för stor (hur blev hon det?) vi får gå till öppna förskolan istället :)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-11-21 13:17:25 följande:

Har ni andra börjat byta ut ngt mål amning/ersättning mot vanlig mat? Vi har inte riktigt kommit så långt ännu men på god väg. Känns lite dubbelt att snart börja byta ut ngt mål... Tycker det är så smidigt att amma! Dessutom tid till mys!

Ja :) Frukost äter hon bara gröt med fruktpure. Lunch och middag äter 2-3 iskuber och ammar efteråt. Kan hålla med om att amning är mycket smidigare. Jag har alltid tyckt amma är ganska tråkigt, men nu njuter jag de gånger hon vill, ofta krånglar hon.

Maken tycker det är jättekul att hon börjat äta, för nu kan han mata henne och ta henne med sig. Det tycker jag med är skönt :)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-11-21 13:15:19 följande:

De dagar han är hemma så hjälper han självklart till! Men ibland är han på resande fot o då är det svårare för mig... Men allt går!

Då förstår jag, vilket ansvar du måste ta!
  • Tjej78
    malle88 skrev 2015-11-21 16:52:07 följande:
    Tyvärr är hon för stor (hur blev hon det?) vi får gå till öppna förskolan istället :)
    För stor!?!? Här heter det "Sång på gång" och är för barn mellan 0-3 år varannan gång och 0-6 år varannan gång. Vi hänger där varje onsdag :)
  • Tjej78

Min dotter vägrar äta nått annat än ersättning :( Ett tag åt hon lite gröt men vägra puréer men nu kniper hon med läpparna bara hon ser en sked... Vet inte om det är vi som försökt för mycket så det blivit för mycket för henne. Trodde hon skulle sluka sin välling nu när vi börja introducera den (blanda 50/50 med ersättning) men hon vägrar ta flaskan :( Just nu har vi slutat, ger bara ersättning eftersom det är de hon vill ha sen får vi börja om med allt annat om en vecka, 10 dagar. Någon som har tips, som varit med om nått liknande?

• Blicka

Lillan fick feber i em så ledsen o gnällig. Stackarn... Får hoppas det går över fort.

Tjej78 - Ang matvägran är vår äldsta knepig i har alltid varit. Mitt tips - inte forcera utan ta det långsamt!

Malle - lillan äter nog 3 iskuber mat o lite frukt sen amning på det. Idag introducerades lite kött.

• malle88
    Tjej78 skrev 2015-11-21 18:41:15 följande:

Min dotter vägrar äta nått annat än ersättning :( Ett tag åt hon lite gröt men vägra puréer men nu kniper hon med läpparna bara hon ser en sked... Vet inte om det är vi som försökt för mycket så det blivit för mycket för henne. Trodde hon skulle sluka sin välling nu när vi börja introducera den (blanda 50/50 med ersättning) men hon vägrar ta flaskan :( Just nu har vi slutat, ger bara ersättning eftersom det är de hon vill ha sen får vi börja om med allt annat om en vecka, 10 dagar. Någon som har tips, som varit med om nått liknande?

Min kompis pojk åt inga puréer eller gröt. Tillslut körde de BLWmetoden, dvs. barnet får själv plocka i sig. Det funkade mycket bättre, men då får man läsa lite innan. Annars är nog bara att vänta tills hon visar intresse, för oss vände det på en natt
  • malle88
    Blicka skrev 2015-11-21 20:29:54 följande:

Lillan fick feber i em så ledsen o gnällig. Stackarn... Får hoppas det går över fort.

Tjej78 - Ang matvägran är vår äldsta knepig i har alltid varit. Mitt tips - inte forcera utan ta det långsamt!

Malle - lillan äter nog 3 iskuber mat o lite frukt sen amning på det. Idag introducerades lite kött.

Stackars liten :( hoppas hon snart kryar på sig
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-11-21 20:47:32 följande:
    Stackars liten :( hoppas hon snart kryar på sig
    Undrar om det kan vara tänderna för hon har inga förkylningssymptom.
Svar på tråden Majbebisar 2015