Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Vet inte riktigt hur man gör när man svarar någon speciell men tack "Blicka" och "pco" för svaren.
Vill gärna ha recept tips och råd. :) allt är av hjälp :)
Måste få fråga hur era små sover på natten - rygg är ju rekommenderat men nu börjar det vändas runt här till mage! Vi har ett babynest men hon försöker vända runt i det o blir jättearg då hon inte kommer runt. Tog bort det igår o klart hon vänder sig på mage o sussar gott! Hon är inte lika duktig att vända själv från mage - rygg. Jag vände en gång igår o sen vips tillbaka på mage igen... Sen blev det babynestet när hon somnat djupare.
Vet inte riktigt hur man gör när man svarar någon speciell men tack "Blicka" och "pco" för svaren.
Nu verkar lillan ha hittat sidan att sova på, men ska lägga ngt under madrassen. Kudden är borta i o med att vi haft babynest. Tack för tips!
I helgen har lillan pratat en massa! Så kul! Hon brukar vara så tyst, kanske tyckte hon det var tyst när bröderna var med farmor o farfar i helgen?!
Hur mår ni andra?
Nu verkar lillan ha hittat sidan att sova på, men ska lägga ngt under madrassen. Kudden är borta i o med att vi haft babynest. Tack för tips!
I helgen har lillan pratat en massa! Så kul! Hon brukar vara så tyst, kanske tyckte hon det var tyst när bröderna var med farmor o farfar i helgen?!
Hur mår ni andra?
Lillan sover jättedåligt nu, nån mer med samma problem? Vaknar ca 6-7 ggr/natt. Misstänker att hon äter ikapp för hon ammar dåligt på dagen. Minsta ljud och hon slutar äta. Tror jag kommer få krupp på maken som "bara" ska fråga något när jag ammar...
Lillan sover jättedåligt nu, nån mer med samma problem? Vaknar ca 6-7 ggr/natt. Misstänker att hon äter ikapp för hon ammar dåligt på dagen. Minsta ljud och hon slutar äta. Tror jag kommer få krupp på maken som "bara" ska fråga något när jag ammar...
Läser att det är inte bara jag som har problem med sömn och matning just nu..... Loppan som alltid somnat själv i sin säng kan för tillfället bara somna i min famn. Vill inte äta puré, inte vår mat, inte välling och knappt ersättning. Hon har totalt idag ätit ca 500 ml ersättning Nan 2 och det är ju alldeles för lite!! Ska till BVC imorgon för vaccination, får höra vad hon säger.