• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco

Här är lillan inne i någon gnäll period o har förhöjdtemp så vi får se vart det bär. Mot sjuka elr tänder :/

Såhär äter lillan i dagsläget

07.30-08 gröt drygt 1dl samt lite efterrätt
    11.00 lunch 7-8 bitar hemmagjord mat samt lite efterrätt
    14.00 mellanmål 210ml ers. Oftast då hon är trött, beror då på om vi är hemma o hur hon sovit innan.
    16-30-17 7-8 bitar av hemmagjord mat samt lite efterrätt
    19-19.30 200ml välling

Här om dagen åt hon äppelkompotten som någon här rekommenderade, var super bra tips :) tack!

• Blicka
    pco skrev 2015-11-22 01:13:35 följande:

Här är lillan inne i någon gnäll period o har förhöjdtemp så vi får se vart det bär. Mot sjuka elr tänder :/

14.00 mellanmål 210ml ers. Oftast då hon är trött, beror då på om vi är hemma o hur hon sovit innan.
    19-19.30 200ml välling

Här om dagen åt hon äppelkompotten som någon här rekommenderade, var super bra tips :) tack!

Hoppas det inte blir feber för er med. Lillan sovit ok i natt trots feber, känns lite varm nu också.

Roligt att det går så bra med maten!
  • malle88
    pco skrev 2015-11-22 01:13:35 följande:

19-19.30 200ml välling

Det var så lite, kul att hon gillade det :)

Är det 1 dl pulver eller färdig gröt? Lillan får 2 msk pulver så isåfall borde jag nog öka på :)

Jag har inte riktigt förstått grejen med efterrätt, finns det nån särskild anledning till de ska ha? Nån som vet? :)
  • pco
    malle88 skrev 2015-11-22 09:23:19 följande:
    Det var så lite, kul att hon gillade det :)

Är det 1 dl pulver eller färdig gröt? Lillan får 2 msk pulver så isåfall borde jag nog öka på :)

Jag har inte riktigt förstått grejen med efterrätt, finns det nån särskild anledning till de ska ha? Nån som vet? :)
    På den förra gröten som var från 4 elr 5 mån skulle man ta 1dl vatten o 4msk pulver som hon fick som smakis o ibland åt hon upp o ibland inte. Nu tar jag drygt 1dl vatten för hon har börjat vilka ha någon mer sked vid gröten. Och på pkt står det 3/4dl pulver så nästan 1dl där oxå. Men jag går inte efter det utan tar som sagt 1dl vatten o sen häller jag i pulvret medans jag rör om tills konsistensen blir sån som jag vet att hon vill ha den. :)
  • pco
    Blicka skrev 2015-11-22 08:31:56 följande:
    Hoppas det inte blir feber för er med. Lillan sovit ok i natt trots feber, känns lite varm nu också.

Roligt att det går så bra med maten!
    Här håller sig lillan än till förhöjd temp men får se.
    Åh hoppas att denna natt oxå blir ok så det inte blir värre o att hon tillfrisknar snabbt. Är hon okej oxå elr? Hur går det med suppar? Blir hon ledsen när hon får det?
  • Blicka
    pco skrev 2015-11-22 22:42:12 följande:
    Här håller sig lillan än till förhöjd temp men får se.
    Åh hoppas att denna natt oxå blir ok så det inte blir värre o att hon tillfrisknar snabbt. Är hon okej oxå elr? Hur går det med suppar? Blir hon ledsen när hon får det?
    37.7 var det igår kväll, natten har varit bra men hon somnade först 22.30. Gnälligt har det varit o hon gnuggar sig i munnen rätt så frenetiskt. Får se hur dagen blir. Vi ger inga suppar utan flytande alvedon som sprutas in mot kinden med doseringsspruta. Funkar fint! Gjort så med alla våra barn, suppar har vi aldrig använt. Hon protesterar inte.

Vad skönt att det inte blivit värre för er.
  • pco
    Blicka skrev 2015-11-23 06:58:58 följande:
    37.7 var det igår kväll, natten har varit bra men hon somnade först 22.30. Gnälligt har det varit o hon gnuggar sig i munnen rätt så frenetiskt. Får se hur dagen blir. Vi ger inga suppar utan flytande alvedon som sprutas in mot kinden med doseringsspruta. Funkar fint! Gjort så med alla våra barn, suppar har vi aldrig använt. Hon protesterar inte.

Vad skönt att det inte blivit värre för er.
    Hur har det gått för er? Min lilla ligger mellan 37.6-37,9 här är det fortfarande gnäll, dock går det ändå ganska bra på dagen.,
    Kände oxå något vasst i munnen idag :)
    Hon fick en supp nu ikväll o somnade sedan bra :)
  • Blicka

Lillan är feberfri sedan i måndags, men inga små tänder här inte!

Roligt att du känt att tänderna kommer! En milstolpe även det.

Idag lämnar sambon de stora på skola/fsk. Lyx att slippa gå ut i regnet!

• pco
    Blicka skrev 2015-11-25 08:14:08 följande:

Lillan är feberfri sedan i måndags, men inga små tänder här inte!

Roligt att du känt att tänderna kommer! En milstolpe även det.

Idag lämnar sambon de stora på skola/fsk. Lyx att slippa gå ut i regnet!

Va skönt att hon äntligen är feberfri.
    Här är lillan nu dunderförkylf, 38,3 i feber o super hostig :( o äter inte mkt o dricker inte mkt heller :(
  • Blicka
    pco skrev 2015-11-25 23:17:13 följande:
    Va skönt att hon äntligen är feberfri.
    Här är lillan nu dunderförkylf, 38,3 i feber o super hostig :( o äter inte mkt o dricker inte mkt heller :(
    Usch vad tråkigt. Min mellan fick feber igår, 38.8. Så idag blir det nog mkt att fixa med.
Svar på tråden Majbebisar 2015