• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • pco

Jag tror att läggningen kommer av sig själv sen när du slutar amma om du inte vill ge flaska :)

Vi har Emmaljunga edge, den är oxå rätt stor. Men menar du att hon inte nåt fram till bygeln? Kan du inte dra fram den? Våran är flyttbar.

• pco
    Tjej78 skrev 2015-11-09 21:07:56 följande:

Någon som har tips på nattlampa som inte kräver ström som man kan ha i bilen? Upptäckte i helgen att det uppskattades inte att åka bil i mörker när hon är vaken....

Samma här, nu när vi va o handla ikväll o det va mörkt ute så blev hon ledsen när hon är vaken och inte ser nåt så jag tände bara ena baklampan, funka kanon :)
  • pco
    Tjej78 skrev 2015-11-09 21:07:56 följande:

Någon som har tips på nattlampa som inte kräver ström som man kan ha i bilen? Upptäckte i helgen att det uppskattades inte att åka bil i mörker när hon är vaken....

Dessa har jag sett vissa har i bilen när det blir mörkt.
  • pco

Fasiken, bilden kommer inte upp men det är ett litet gossedjur med en liten runt grej på magen som man trycker på.

• Blicka
    Pyssilullan skrev 2015-11-10 15:55:08 följande:

När kan man börja ge majskrokar?

Började vid fem månader ungefär, nu har jag introducerat smörgåsrån som smaskas i utan problem.
  • pco
    Pyssilullan skrev 2015-11-10 15:55:08 följande:

När kan man börja ge majskrokar?

De säger från 8mån men de flesta ger tidigare. Hon fick redan vid 5mån. O även om hon inte pricka munnen så lär hon sig att sätta in mat o nappen o bedömma avstånd till munnen osv. Nu är hon jätte bra på det. Tar även upp nappen typ från bordet o stoppar in i munnen själv :)
  • pco

Vad tycker ni om babblarna? Har ni sett att det kommit ut varsin bok till varsin babbel? Så himla bra o det är så utvecklande. De använder nu dessa på alla förskolor tydligen :) första albumet (skiva)har oxå kommit ut och bästa av allt är att lillan älskar de:) :)

• malle88
    pco skrev 2015-11-10 20:28:17 följande:

Vad tycker ni om babblarna? Har ni sett att det kommit ut varsin bok till varsin babbel? Så himla bra o det är så utvecklande. De använder nu dessa på alla förskolor tydligen :) första albumet (skiva)har oxå kommit ut och bästa av allt är att lillan älskar de:) :)

Lillan älskar dem. Tänkte ev. önska böckerna i julklapp. Finns leksaker med, såg dem på barnmässan. Tycker dock att det mesta är ganska dyrt. Men youtubeklippen kör vi hemma emellanåt och ho gillar dem verkligen (är annars inte särskilt intresserad av tv).
Svar på tråden Majbebisar 2015