• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • MissJL

Jag har haft två menser efter uttag av spiral, börjat litet o några dagar blött lindrigt. Knappt använt tampong bara trosskydd el binda. Mens nr tre kom igår, lindrigt som de senaste gångerna. I morse vaknar jag i ett mer el mindre blodbad, bytt tampong varannan timme o mensvärk! Känns precis som när jag var 16 år... Hoppas att det är ett tecken på att kroppen kommit ikapp efter spiralen o är redo att bli befruktad! ;)

• lillagumman85
    stellanocte skrev 2016-06-16 23:03:24 följande:

Söker man på vilket symptom som helst är svaret alltid cancer enligt Google Menar absolut inte att förringa eller nonchalera dock, bara att det kan bero på hundra olika saker och inget behöver vara allvarligt.

Tycker dock att det kan vara värt att kolla upp det. 

Jag måste kolla upp hos gyn tror jag.

Väldigt märkligt alltsammans.

Förstår mig inte på min kropp.

Nu har jag fått mens igen.. denna gång blöder jag som bara den. Det bara forsar och kommer klumpar. Jag slutade med mina piller i april.. sen kom mensen efter typ 17 dagar.. sedan kom nästa 35 dagar senare och nu 15 dagar från förra mensens första dag. Har bara haft typ 9 blödningsfria dagar sen sist.. Och dessutom har jag blött ett par gånger efter sex.

Tror helt allvarligt att något är fel...
  • Lilla.p
    lillagumman85 skrev 2016-06-20 14:45:58 följande:

Jag måste kolla upp hos gyn tror jag.

Väldigt märkligt alltsammans.

Förstår mig inte på min kropp.

Nu har jag fått mens igen.. denna gång blöder jag som bara den. Det bara forsar och kommer klumpar. Jag slutade med mina piller i april.. sen kom mensen efter typ 17 dagar.. sedan kom nästa 35 dagar senare och nu 15 dagar från förra mensens första dag. Har bara haft typ 9 blödningsfria dagar sen sist.. Och dessutom har jag blött ett par gånger efter sex.

Tror helt allvarligt att något är fel...

Ja kolla upp hos gyn. Så att därefter kan bli lugn. Bättre o kolla en gång för mycket än inte alls. Tror säkert allt är som det ska, men lycka till
  • Lilla.p
    Tussilago6 skrev 2016-06-19 18:12:14 följande:

Tråkigt med mensar som dykt upp, lycka till med nästa cykel tjejer! Här är jag ovetande ännu, har bim på fredag och tycker mig ha ganska ömma bröst vilket känns lovande. Men kroppen spelade mig sånt spratt förra månaden så nu tar jag verkligen inte ut nåt i förskott...

Hihi vi håller alla tummar och tår.
  • Lilla.p
    FlikkanM skrev 2016-06-18 16:51:15 följande:

Nu kom mensen med dunder och brak. Bara prova vidare...

Oh no. Men nästa ÄL är din!
  • FlikkanM
    Lilla.p skrev 2016-06-21 11:34:49 följande:

Oh no. Men nästa ÄL är din!

Ja hoppas det :) sitter i valet och kvalet om jag ska köra med ÄL stickor igen men samtidigt så tror jag inte vi missat ägglossningen utan att det antingen bara inte ville eller så fick jag ett tidigt MF men det kommer jag aldrig få reda på. Men den mensen som kom var verkligen med dunder och brak, mensvärk och aldeles för mycket och annorlunda än vad jag "kommer ihåg och är van med " från tidigare.
  • Lilla.p
    FlikkanM skrev 2016-06-21 16:43:20 följande:

Ja hoppas det :) sitter i valet och kvalet om jag ska köra med ÄL stickor igen men samtidigt så tror jag inte vi missat ägglossningen utan att det antingen bara inte ville eller så fick jag ett tidigt MF men det kommer jag aldrig få reda på. Men den mensen som kom var verkligen med dunder och brak, mensvärk och aldeles för mycket och annorlunda än vad jag "kommer ihåg och är van med " från tidigare.

Kör de du känner dig mest avslappnad av. Jag har aldrig testat sånna stickor. Men hade inte denna gång funkat skulle jag nog provat :)

Med tanke på din mens som dundrade och brakade kan de säkert vari ett tidigt MF.
  • Tussilago6
    Lilla.p skrev 2016-06-21 11:32:41 följande:

Hihi vi håller alla tummar och tår.

Tack! Imorgonbitti ska jag testa på bim -2, äl +11, jag är sjuuuukt nervös! Men brösten ömmar än så vem vet...
  • Lilla.p
    Tussilago6 skrev 2016-06-21 22:03:57 följande:

Tack! Imorgonbitti ska jag testa på bim -2, äl +11, jag är sjuuuukt nervös! Men brösten ömmar än så vem vet...

Oh då får du skriva hur det gick i morgon. Spännande
  • Tussilago6
    Lilla.p skrev 2016-06-21 22:26:29 följande:

Oh då får du skriva hur det gick i morgon. Spännande

Negativt idag med ett testa tidigt test, antar att kroppen spelade mig ett spratt igen...
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?