• Emelie0408

Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?

Hej

Via vul i vecka 9 i onsdags fick vi tyvärr veta att bebisen slutat växa redan i vecka 4-5, alltså kunde man bara se en hinnsäck utan foster. Idag tog jag Cytotec och har börjat blöda en del. Vi tänker försöka igen så fort blödningarna stoppat och igår beställde vi ägglossningstester.

Var orolig denna graviditet att allt inte var som det skulle och lär ju vara livrädd nästa gång när man nu varit med om detta. Kommer nog inte kunna njuta och vara glada förrän efter rul i vecka 20. :(

Någon mer i samma situation som ska försöka direkt igen? :)

• Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?
  • Anonym (längtan)

Här är en till som var på VUL (privat, pga att jag ville se att allt var ok bara) i v.12 och allt man såg var en tom fostersäck.
    Har genomgått behandling med cytotec, väntar nu på att jag ska sluta blöda och återfå ägglossning och sen ska vi försöka igen. Var helt ok att försöka igen direkt enligt läkaren.
    Var vår första graviditet och vi hade försökt i ett halvår så det är oerhört jobbigt, särskilt som jag inte hade blödning eller nåt som sagt att det hade hänt nåt.

• LisaAa

Fick konstaterat MA för två veckor sedan! Skulle vart i v 10 men allt hade stannat av i v 6 såg man via vul.. Anledningen till ultraljudet var att jag sedan samma dag jag plussade hade ljusbruna flytningar och små små blödningar så min BM ville att jag skulle kolla upp vart blödningen kom från!

Blev en dos cytotec vilket var det värsta jag vart med om! Fick så fruktansvärt ont! Dock så kom själva missfallet igång redan på kvällen efter ultraljudet men skulle ta cytotec som planerat ändå!

Nu två veckor efter har jag blött lite hela tiden.. Fram till idag, då det blev syndaflod och massa klumpar igen! Så imorgon ska jag på nytt ultraljud för att se om det finns rester kvar! Får lite lätt ångest av att tänka på att drt kanske blir en ny omgång cytotec! :( samtidigt så vill jag bara att detta ska ta slut nångång så vi kan gå vidare och försöka igen!

• LisaAa

Fick konstaterat MA för två veckor sedan! Skulle vart i v 10 men allt hade stannat av i v 6 såg man via vul.. Anledningen till ultraljudet var att jag sedan samma dag jag plussade hade ljusbruna flytningar och små små blödningar så min BM ville att jag skulle kolla upp vart blödningen kom från!

Blev en dos cytotec vilket var det värsta jag vart med om! Fick så fruktansvärt ont! Dock så kom själva missfallet igång redan på kvällen efter ultraljudet men skulle ta cytotec som planerat ändå!

Nu två veckor efter har jag blött lite hela tiden.. Fram till idag, då det blev syndaflod och massa klumpar igen! Så imorgon ska jag på nytt ultraljud för att se om det finns rester kvar! Får lite lätt ångest av att tänka på att drt kanske blir en ny omgång cytotec! :( samtidigt så vill jag bara att detta ska ta slut nångång så vi kan gå vidare och försöka igen!

• RAM77

Fick konstaterat MA för tre veckor sedan. Skulle ha varit i v8 men fostret var i v 7+0, inget hjärta slog. Jag var in på kontroll pga rosa/bruna flytningar samt en känsla i kroppen att något inte stämde. Väntade också på den enorma tröttheten som jag hade i min förra graviditet. Den kom aldrig, vilket gjorde mig fundersam. Enda symtomen var ömma bröst samt att jag inte hade någon aptit. Vi har försökt i snart ett år, ett mf i december och sen det här i augusti. Tredje gången gillt hoppas jag på

Har precis haft äl men vi valde att hoppa över denna chans. Läkaren sa att det fanns lite blod o vätska kvar i livmodern som skulle komma ut med nästa mens, så kändes lika bra.

• RAM77
    LisaAa skrev 2015-09-08 20:27:39 följande:

Hoppas det går bra imorgon och att du slipper ny omgång. Jag fick två omgångar eftersom allt inte kommit ut, andra omgången blödde jag ingenting i stort sätt , nästan ingen smärta heller. Utan bara det som skulle komma ut kom ut.
  • LisaAa

Va rester kvar som jag hade på känn.. Vet dock inte om det var mycket eller lite då läkaren var helskum.. Pratade i telefon under nästan hela tiden jag var där så jag knappt visste om det var mej eller den i telefonen hon pratade med, fick lämna två rör blodprov som jag inte vet varför dom skulle ha och tillslut så bara gick hon så jag fick fråga sköterskan tog blodprovet om jag var klar och fick gå hem.. Kände mej som ett stort frågetecken efteråt! Men skulle ta methergin nu i tre dagar och sen tillbaka på tisdag för att se om resten kommit ut annars blev det skrapning!

• Avalon79

Jag har 2 barn sen tidigare men har längtat efter nr 3 ända sen 2006 då jag fick mitt andra barn. Olika saker har gjort att det inte passat tidigare men nu har vi försökt. Jag längtar mer än sambon. Men han är ju med på det hela ????

Har längtat och väntat i 10 mån och fick mitt + för några veckor sen och var nu i v 7. Idag fick jag mensvärk och det kom blod med detsamma. Så det blev nog ett MA här ????

Min dotter tog det 5 mån att bli gravid och allt gick vägen. Sonen tog det 3 mån att bli gravid och allt gick också då bra. Detta är nu mitt första ma och jag känner mig riktigt deppig. Är 35 år och det känns som att tiden liksom håller på rinna ut. Usch vilken dålig dag detta blev ????

• Avalon79

Hm, frågetecknen ska igentligen vara emojjis men de passade tydligen inte in om ni funderar varför det var så många ??? :)

• Emelie0408
    Avalon79 skrev 2015-09-09 16:45:24 följande:

Jag har 2 barn sen tidigare men har längtat efter nr 3 ända sen 2006 då jag fick mitt andra barn. Olika saker har gjort att det inte passat tidigare men nu har vi försökt. Jag längtar mer än sambon. Men han är ju med på det hela ????

Har längtat och väntat i 10 mån och fick mitt + för några veckor sen och var nu i v 7. Idag fick jag mensvärk och det kom blod med detsamma. Så det blev nog ett MA här ????

Min dotter tog det 5 mån att bli gravid och allt gick vägen. Sonen tog det 3 mån att bli gravid och allt gick också då bra. Detta är nu mitt första ma och jag känner mig riktigt deppig. Är 35 år och det känns som att tiden liksom håller på rinna ut. Usch vilken dålig dag detta blev ????

Hejhej. Hur gick det för dig?

Jag får äntligen svagt positivt på testerna, 5 veckor efter MA. Idag var det så svagt så man fick anstränga sig för att se strecket. Blir galen på att det tar sån tid...
  • RAM77
    Emelie0408 skrev 2015-09-15 21:30:37 följande:

Jag får äntligen svagt positivt på testerna, 5 veckor efter MA. Idag var det så svagt så man fick anstränga sig för att se strecket. Blir galen på att det tar sån tid...

Skönt att det snart är helt borta! Känner igen känslan, man vill bara starta om. Har du haft några känningar på äl? Jag är 4 v efter mitt ma och jag hade äl för ca 8-9 dagar sedan. Vill att mensen ska komma nu så vi kan börja försöka igen
Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?