• RAM77

Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?

Fick konstaterat MA för tre veckor sedan. Skulle ha varit i v8 men fostret var i v 7+0, inget hjärta slog. Jag var in på kontroll pga rosa/bruna flytningar samt en känsla i kroppen att något inte stämde. Väntade också på den enorma tröttheten som jag hade i min förra graviditet. Den kom aldrig, vilket gjorde mig fundersam. Enda symtomen var ömma bröst samt att jag inte hade någon aptit. Vi har försökt i snart ett år, ett mf i december och sen det här i augusti. Tredje gången gillt hoppas jag på

Har precis haft äl men vi valde att hoppa över denna chans. Läkaren sa att det fanns lite blod o vätska kvar i livmodern som skulle komma ut med nästa mens, så kändes lika bra.

• RAM77
    LisaAa skrev 2015-09-08 20:27:39 följande:

Fick konstaterat MA för två veckor sedan! Skulle vart i v 10 men allt hade stannat av i v 6 såg man via vul.. Anledningen till ultraljudet var att jag sedan samma dag jag plussade hade ljusbruna flytningar och små små blödningar så min BM ville att jag skulle kolla upp vart blödningen kom från!

Blev en dos cytotec vilket var det värsta jag vart med om! Fick så fruktansvärt ont! Dock så kom själva missfallet igång redan på kvällen efter ultraljudet men skulle ta cytotec som planerat ändå!

Nu två veckor efter har jag blött lite hela tiden.. Fram till idag, då det blev syndaflod och massa klumpar igen! Så imorgon ska jag på nytt ultraljud för att se om det finns rester kvar! Får lite lätt ångest av att tänka på att drt kanske blir en ny omgång cytotec! :( samtidigt så vill jag bara att detta ska ta slut nångång så vi kan gå vidare och försöka igen!

Hoppas det går bra imorgon och att du slipper ny omgång. Jag fick två omgångar eftersom allt inte kommit ut, andra omgången blödde jag ingenting i stort sätt , nästan ingen smärta heller. Utan bara det som skulle komma ut kom ut.
  • RAM77
    Emelie0408 skrev 2015-09-15 21:30:37 följande:

Jag får äntligen svagt positivt på testerna, 5 veckor efter MA. Idag var det så svagt så man fick anstränga sig för att se strecket. Blir galen på att det tar sån tid...

Skönt att det snart är helt borta! Känner igen känslan, man vill bara starta om. Har du haft några känningar på äl? Jag är 4 v efter mitt ma och jag hade äl för ca 8-9 dagar sedan. Vill att mensen ska komma nu så vi kan börja försöka igen
  • RAM77
    Emelie0408 skrev 2015-09-16 19:51:14 följande:

Eller hur, det var en bra känsla igår men nu ikväll testade jag igen o trodde då att det skulle vara helt blankt men nu är det plötsligt starkare igen. Fattar ingenting.

Skönt att du vet att äl kommit igång igen :) väntar du på mens eller hoppas på plus? ;)

Vad konstigt! Det kan inte vara en ny graviditet? Tror att äl kan komma igång rätt fort. Väntar på mens, hade en del slemhinna kvar så läkaren rekommenderade oss att vänta en mens.
  • RAM77

Hur går det för alla? Här kom mensen i helgen, så ny äl om ca 14 dagar. Känns skönt att vi nu får börja försöka igen, denna väntan är hemsk.

Välkomna alla nya, även om det också betyder att ni drabbats av mf/ma

• RAM77
    LisaAa skrev 2015-09-21 18:53:02 följande:

Va tillbaka på gyn i tisdags efter en kur methergin men blödde fortfarande väldigt mycket och hade rester kvar så fick en skrapning senare på eftermiddagen! Slutade blöda igår äntligen.. :)

Skönt att det slutat blöda, en milstolpe då borde ni, om ni vill/orkar, kunna börja försöka igen?
  • RAM77
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-24 16:46:40 följande:

Jag tror och hoppas att min mens kom igång idag! Så det blev inte så lång väntetid på den som jag befarad. Kroppen verkar vara tillbaka på banan. Vilken lättnad! :)

Härligt, visst är det skönt att veta att man kan köra igång igen om man vill
  • RAM77

Äl+7 och känner nada! Tror inte vi lyckats detta försök heller, även om jag vet att vissa inte känner något. Men det blir ju ofrånkomligt att jämföra med tidigare graviditeter. Jaja om några dagar vet jag. Hoppas det går bättre för er andra

Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?