• Emelie0408

Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?

Hej

Via vul i vecka 9 i onsdags fick vi tyvärr veta att bebisen slutat växa redan i vecka 4-5, alltså kunde man bara se en hinnsäck utan foster. Idag tog jag Cytotec och har börjat blöda en del. Vi tänker försöka igen så fort blödningarna stoppat och igår beställde vi ägglossningstester.

Var orolig denna graviditet att allt inte var som det skulle och lär ju vara livrädd nästa gång när man nu varit med om detta. Kommer nog inte kunna njuta och vara glada förrän efter rul i vecka 20. :(

Någon mer i samma situation som ska försöka direkt igen? :)

• Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?
  • RAM77
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-24 16:46:40 följande:

Jag tror och hoppas att min mens kom igång idag! Så det blev inte så lång väntetid på den som jag befarad. Kroppen verkar vara tillbaka på banan. Vilken lättnad! :)

Härligt, visst är det skönt att veta att man kan köra igång igen om man vill
  • Emelie0408
    20110303 skrev 2015-09-24 15:41:52 följande:
    Nä jag fick äl ca 2 veckor efter missfallet men vi tog lite paus. Men nu är vi igång och jag räknar ner- ca 11 dagar till bim!

Vad roligt att det är en trea ni med försöker få:) har ni försökt länge?

Tvilingarna är 4,5 så de känns stora o känns verkligen länge sen man hade bebistiden, så blir ju lite att börja om:) hur gamla är dina?

Ja lycka till du med!
    Ok ja kan ju va bra att vänta lite :) vi borde ju ha bim ungefär samtidigt då!

Jag slutade med p-piller i början av maj o blev gravid slutet av juni. Sen MA 5 augusti. Så vi har inte försökt länge men känns ju ändå så när man längtar så mycket :) o ni?

Våra kommer vara 4 och 6 år när syskonet kommer om det blir bebis nu i höst. Känns ganska lagom, då dom klarar sig någorlunda själva och kanske har lite mer förståelse med att bebis tar mycket tid o så. :)
  • LängtanEfterBarn

Slänger in en kommentar här också ??
    Fick missfall för 2 veckor sen. Måndags förra veckan fick jag ägglossning och ägget släppte någon gång under måndags kväll till tisdag. Var på efterkontroll vul i tisdags och fick bekräftat att ägget lossnat.
    Vill så gärna att det ska bli en ny graviditet.

• Emelie0408
    LängtanEfterBarn skrev 2015-09-29 20:20:41 följande:

Slänger in en kommentar här också ??
    Fick missfall för 2 veckor sen. Måndags förra veckan fick jag ägglossning och ägget släppte någon gång under måndags kväll till tisdag. Var på efterkontroll vul i tisdags och fick bekräftat att ägget lossnat.
    Vill så gärna att det ska bli en ny graviditet.

Oj vad fort det gick för dig. Blir nog bebis snart ska du se :)
  • LängtanEfterBarn
    Emelie0408 skrev 2015-09-29 22:57:32 följande:
    Oj vad fort det gick för dig. Blir nog bebis snart ska du se :)
    Jag hoppas verkligen det :)
    Hur har det gått för dig?:)
  • Anonym (längtan)

Hur lång tid efter att ni slutat blöda fick ni ÄL?
    Slutade blöda helt för två veckor sedan snart och inte tillstymmelse till ÄL (provar med stickor). Börjar tro att jag hade ÄL medan jag blödde, är det möjligt?

• LängtanEfterBarn
    Anonym (längtan) skrev 2015-09-29 23:12:43 följande:

Hur lång tid efter att ni slutat blöda fick ni ÄL?
    Slutade blöda helt för två veckor sedan snart och inte tillstymmelse till ÄL (provar med stickor). Börjar tro att jag hade ÄL medan jag blödde, är det möjligt?

Två veckor efter jag sluta blöda, fick jag ägglossning. Går nu och väntar på att antingen få min första mens efter missfallet eller ett plus på stickan :)

Hur långt gången var du?
    Jag tror nog inte du haft ägglossning under tiden du blödde. Eftersom du då troligtvis fortfarande hade graviditets hormoner i kroppen. Har du gjort negativt på ett grav test missfallet?
    Vad använder du för ägglossningstester? :)
  • Anonym (längtan)
    LängtanEfterBarn skrev 2015-09-29 23:18:01 följande:
    Två veckor efter jag sluta blöda, fick jag ägglossning. Går nu och väntar på att antingen få min första mens efter missfallet eller ett plus på stickan :)

Hur långt gången var du?
    Jag tror nog inte du haft ägglossning under tiden du blödde. Eftersom du då troligtvis fortfarande hade graviditets hormoner i kroppen. Har du gjort negativt på ett grav test missfallet?
    Vad använder du för ägglossningstester? :)
    Hade ofostrig graviditet, trodde jag var i v.11+1 men fostret hade tillbakabildats tidigt så det fanns bara en tom fostersäck.
    Har inte testat med graviditetstest på en vecka (dock minskade styrkan när jag kollade med några dagars mellanrum förra veckan), men nu är ÄL-testarna helt negativa så då lär det inte finnas hcg kvar i kroppen tänker jag.

Använder tester från graviditetskollen. De fungerade bra i våras.
  • LängtanEfterBarn
    Anonym (längtan) skrev 2015-09-29 23:37:24 följande:
    Hade ofostrig graviditet, trodde jag var i v.11+1 men fostret hade tillbakabildats tidigt så det fanns bara en tom fostersäck.
    Har inte testat med graviditetstest på en vecka (dock minskade styrkan när jag kollade med några dagars mellanrum förra veckan), men nu är ÄL-testarna helt negativa så då lär det inte finnas hcg kvar i kroppen tänker jag.

Använder tester från graviditetskollen. De fungerade bra i våras.
    Okej, men kroppen kan tydligen va lite ur balans efter ett missfall. Och det kan dröja flera veckor tills du får både ägglossning och mens. Ibland spelar åldern också en roll, hur snabbt kroppen hämtar sig.

Jag använde graviditetskollens stickor tidigare, men tycker dom är svåra att läsa av. Så använder Cb digital istället. Det rekommenderar jag.
  • Anonym (längtan)
    LängtanEfterBarn skrev 2015-09-29 23:48:00 följande:
    Okej, men kroppen kan tydligen va lite ur balans efter ett missfall. Och det kan dröja flera veckor tills du får både ägglossning och mens. Ibland spelar åldern också en roll, hur snabbt kroppen hämtar sig.

Jag använde graviditetskollens stickor tidigare, men tycker dom är svåra att läsa av. Så använder Cb digital istället. Det rekommenderar jag.
    Provade cb digitala, fick aldrig utslag på dom.
    Idag kom dock mensen, nån form av den i alla fall. Så fick upp hoppet om att ÄL kommer komma inom en snar framtid.
Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?