• Emelie0408

Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?

Hej

Via vul i vecka 9 i onsdags fick vi tyvärr veta att bebisen slutat växa redan i vecka 4-5, alltså kunde man bara se en hinnsäck utan foster. Idag tog jag Cytotec och har börjat blöda en del. Vi tänker försöka igen så fort blödningarna stoppat och igår beställde vi ägglossningstester.

Var orolig denna graviditet att allt inte var som det skulle och lär ju vara livrädd nästa gång när man nu varit med om detta. Kommer nog inte kunna njuta och vara glada förrän efter rul i vecka 20. :(

Någon mer i samma situation som ska försöka direkt igen? :)

• Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?
  • Anonym (längtan)

Har slutat blöda nu, testar två gånger om dagen med ÄL-stickor. Dock inte helt säker på att jag vill/orkar försöka, med tanke på hur jag mår efter detta.

Nån mer som blivit sjukskriven efter ert missfall/MA?

Jag har depression i grunden och detta har dragit ner mig igen.

• 20110303

Hej, jag hoppar in här:) fick missfall i juni i v 13. Usch vad hemskt det va, trodde ju vi klarat oss förbi den magiska gränsen:(

Nu är det första försöket sen dess, vi kör på " händer det så händer det" men jag känner av äl jätteväl så det "händer" ju lite mer vid ältider;). Har äl nu och bim 5/10 ca.

Blir en trea här för oss, har tvillingar innan!

• Emelie0408
    20110303 skrev 2015-09-22 05:38:20 följande:

Hej, jag hoppar in här:) fick missfall i juni i v 13. Usch vad hemskt det va, trodde ju vi klarat oss förbi den magiska gränsen:(

Nu är det första försöket sen dess, vi kör på " händer det så händer det" men jag känner av äl jätteväl så det "händer" ju lite mer vid ältider;). Har äl nu och bim 5/10 ca.

Blir en trea här för oss, har tvillingar innan!

Beklagar missfallet! Är det din första äl efter missfallet nu? Har min första mens nu o borde ha äl typ 2 oktober om det blir 2 veckor efter.

Har också två barn sen innan. Hur gamla är tvillingarna? :)

Lycka till!!!
  • Snorkfraken91

Jag var in till gyn idag för att dubbelkolla så jag hade utomkvedshavandeskap då graviditetshormonet varit segt på att sjunka och jag haft ont på höger sida. Kom ju heller aldrig någon störtblödning för mig, bara blodblandade flytningar. Allt var bra, ingen graviditet någonstans. Min kropp är bara seg på att återställa sig. Hon trodde inte ägglossning skulle ske förrän jag fått en rejäl mens om 2-3 veckor. Då menade hon att kroppen skulle vara rensad. Känns som en evighet dit. :( Vill vara gravid nu!

• Anonym (längtan)
    "Hon trodde inte ägglossning skulle ske förrän jag fått en rejäl mens om 2-3 veckor. Då menade hon att kroppen skulle vara rensad. "

Men, en mens är ju kroppens svar på ett obefruktat ägg. Så du lär ju ha en ägglossning innan mensen, rent logiskt.
  • Snorkfraken91
    Anonym (längtan) skrev 2015-09-22 14:40:34 följande:
    "Hon trodde inte ägglossning skulle ske förrän jag fått en rejäl mens om 2-3 veckor. Då menade hon att kroppen skulle vara rensad. "

Men, en mens är ju kroppens svar på ett obefruktat ägg. Så du lär ju ha en ägglossning innan mensen, rent logiskt.
    Ja vanligtvis, men hon sa att mina äggblåsor var för små så hon trodde inte de skulle ske innan mensen kommer. Sen småblödde jag bara vid mitt missfall, slemhinnan är ännu kvar från förra cykeln, den åkte inte med så att säga. Mitt ägg fäste aldrig utan gick enligt gynekologen troligtvis sönder i en äggledare, därav den sinnessjuka smärtan jag fick på vänster sida i samband med missfallet, men ägget var så litet så det påverkade inte äggledaren som tur var. De såg fina ut! Så det är jag glad för, kunde gått mycket värre.
  • Emelie0408
    Anonym (längtan) skrev 2015-09-22 14:40:34 följande:

Nej efter missfall är det vanligt att ägglossningen uteblir. Mens kan man faktiskt få ändå.
  • LisaAa
    RAM77 skrev 2015-09-21 20:22:42 följande:

Skönt att det slutat blöda, en milstolpe då borde ni, om ni vill/orkar, kunna börja försöka igen?

Ja det känns hur skönt som helst, hade ju små blödningar princip hela tiden sedan graviditet började så i ca 11 veckor och sedan i tre veckor efter missfallet så det känns så skönt att det äntligen slutat blöda.. :)

Gynekologen som gjorde skrapningen sa att vi skulle avstå från sex i 2-3 veckor för livmodertappen skulle slutas riktigt innan?! Och sedan vänta en mens innan för att man skulle kunna "räkna" nästa graviditet.. Men vi tänker iallafall försöka på en gång.. :)
  • 20110303
    Emelie0408 skrev 2015-09-22 10:35:53 följande:

Beklagar missfallet! Är det din första äl efter missfallet nu? Har min första mens nu o borde ha äl typ 2 oktober om det blir 2 veckor efter.

Har också två barn sen innan. Hur gamla är tvillingarna? :)

Lycka till!!!

Nä jag fick äl ca 2 veckor efter missfallet men vi tog lite paus. Men nu är vi igång och jag räknar ner- ca 11 dagar till bim!

Vad roligt att det är en trea ni med försöker få:) har ni försökt länge?

Tvilingarna är 4,5 så de känns stora o känns verkligen länge sen man hade bebistiden, så blir ju lite att börja om:) hur gamla är dina?

Ja lycka till du med!
  • Snorkfraken91

Jag tror och hoppas att min mens kom igång idag! Så det blev inte så lång väntetid på den som jag befarad. Kroppen verkar vara tillbaka på banan. Vilken lättnad! :)

Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?