• Emelie0408

Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?

Hej

Via vul i vecka 9 i onsdags fick vi tyvärr veta att bebisen slutat växa redan i vecka 4-5, alltså kunde man bara se en hinnsäck utan foster. Idag tog jag Cytotec och har börjat blöda en del. Vi tänker försöka igen så fort blödningarna stoppat och igår beställde vi ägglossningstester.

Var orolig denna graviditet att allt inte var som det skulle och lär ju vara livrädd nästa gång när man nu varit med om detta. Kommer nog inte kunna njuta och vara glada förrän efter rul i vecka 20. :(

Någon mer i samma situation som ska försöka direkt igen? :)

• Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?
  • Emelie0408
    RAM77 skrev 2015-09-15 21:42:20 följande:
    Skönt att det snart är helt borta! Känner igen känslan, man vill bara starta om. Har du haft några känningar på äl? Jag är 4 v efter mitt ma och jag hade äl för ca 8-9 dagar sedan. Vill att mensen ska komma nu så vi kan börja försöka igen smile1.gif
    Eller hur, det var en bra känsla igår men nu ikväll testade jag igen o trodde då att det skulle vara helt blankt men nu är det plötsligt starkare igen. Fattar ingenting.

Skönt att du vet att äl kommit igång igen :) väntar du på mens eller hoppas på plus? ;)
  • RAM77
    Emelie0408 skrev 2015-09-16 19:51:14 följande:

Eller hur, det var en bra känsla igår men nu ikväll testade jag igen o trodde då att det skulle vara helt blankt men nu är det plötsligt starkare igen. Fattar ingenting.

Skönt att du vet att äl kommit igång igen :) väntar du på mens eller hoppas på plus? ;)

Vad konstigt! Det kan inte vara en ny graviditet? Tror att äl kan komma igång rätt fort. Väntar på mens, hade en del slemhinna kvar så läkaren rekommenderade oss att vänta en mens.
  • Emelie0408
    RAM77 skrev 2015-09-16 21:14:30 följande:
    Vad konstigt! Det kan inte vara en ny graviditet? Tror att äl kan komma igång rätt fort. Väntar på mens, hade en del slemhinna kvar så läkaren rekommenderade oss att vänta en mens.
    Har förvisso haft mycket sex men har även testat med gravtester regelbundet o det har aldrig blivit minus.. Får testa imorgon igen o se.

Ok då är jag med. Skönt att det kommit igång iaf som sagt :)
  • förstabarnet

Har ni varit helt blödningsfria när ni börjat ha sex igen eller har ni fortfarande haft bruna flytningar?

Har själv bruna flytningar, räcker dock med trosskydd och kommer knappt nåt där (men varierar lite från dag till dag).

Sambon kommer hem i helgen efter att ha varit borta ett tag och vi är båda sugna på att börja försöka igen.

• Emelie0408
    förstabarnet skrev 2015-09-16 23:26:12 följande:

Har ni varit helt blödningsfria när ni börjat ha sex igen eller har ni fortfarande haft bruna flytningar?

Har själv bruna flytningar, räcker dock med trosskydd och kommer knappt nåt där (men varierar lite från dag till dag).

Sambon kommer hem i helgen efter att ha varit borta ett tag och vi är båda sugna på att börja försöka igen.

Hade lite bruna flytningar har jag för mig. Idag kom dock mensen och är säker på att jag inte haft ägglossning emellan. Tydligen vanligt att den uteblir efter MF.

Ja kör på! Lycka till :)
  • Snorkfraken91

Jag hakar gärna på här om det är okej? Jag fick missfall igår. Första barnet, andra försöket. Det var ett väldigt tidigt ett, i vecka 5, men det var ändå bland det värsta jag varit med om. Även fast jag var medveten om riskerna hann vi börja hoppas och planera. Måste varit ännu värre för er som hann gå fler veckor. :( På jobbet fick jag en smärta i magen som var utom denna värld, fick ett enormt tryck neråt och visste inte var jag skulle ta vägen för det gjorde så ont. For hem från jobbet, låg i fosterställning och grät. Ringde 1177 när det hade lugnat sig, de sa att om jag börjar blöda eller får så igen bör jag åka in. En timme senare var det blod på pappret. Åkte till akuten, fick vänta fyra timmar. Läkaren hittade inte ens spår av hcg i varken urin eller blod och två dagar innan fick jag ju gravid 2-3 veckor på ett test. Kändes som hon ifrågasatte mig och trodde att jag hittade på att jag varit gravid. Hon menade att de kan vara falskt positiva, men förklarade att jag tagit med stickor också varav alla blivit positiva. Dock kollade hon med ul och livmoder + äggstockar såg fina ut. Igår kom det ytterst lite blod, nu kommer det inget blod, vill bara att "mensen" nu ska komma igång på riktigt så vi kan börja om på ny kula. Tror ni något är fel när jag inte blöder mer? Läkaren tyckte inte heller man skulle få upp förhoppningar innan vecka 13, det är ju omöjligt att inte få det. Grät hela natten. Fy alltså...

• erikka

Hoppar in här också om de går bra. Skönt att skriva med nån annan som vet vad man går igenom. Hade ma för exakt 4 veckor sen. Var i vecka 11 men fostret hade dött en vecka tidigare. Vi bestämde direkt att vi skulle fösöka på nytt. Men tror fortfarande inte jag haft nån ägglossning och heller ingen mens... :/

Har även en son som blev döfödd i vecka 28 för några år sen. Å nu när vi fösökte bli gravida igen tog de 9 månader. Hoppas att de inte tar lika läng denna gång.

• RAM77

Hur går det för alla? Här kom mensen i helgen, så ny äl om ca 14 dagar. Känns skönt att vi nu får börja försöka igen, denna väntan är hemsk.

Välkomna alla nya, även om det också betyder att ni drabbats av mf/ma

• LisaAa

Va tillbaka på gyn i tisdags efter en kur methergin men blödde fortfarande väldigt mycket och hade rester kvar så fick en skrapning senare på eftermiddagen! Slutade blöda igår äntligen.. :)

• RAM77
    LisaAa skrev 2015-09-21 18:53:02 följande:

Va tillbaka på gyn i tisdags efter en kur methergin men blödde fortfarande väldigt mycket och hade rester kvar så fick en skrapning senare på eftermiddagen! Slutade blöda igår äntligen.. :)

Skönt att det slutat blöda, en milstolpe då borde ni, om ni vill/orkar, kunna börja försöka igen?
Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?