Inlägg från: Anonym (längtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (längtan)

Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?

Här är en till som var på VUL (privat, pga att jag ville se att allt var ok bara) i v.12 och allt man såg var en tom fostersäck.
    Har genomgått behandling med cytotec, väntar nu på att jag ska sluta blöda och återfå ägglossning och sen ska vi försöka igen. Var helt ok att försöka igen direkt enligt läkaren.
    Var vår första graviditet och vi hade försökt i ett halvår så det är oerhört jobbigt, särskilt som jag inte hade blödning eller nåt som sagt att det hade hänt nåt.

• Anonym (längtan)

Har slutat blöda nu, testar två gånger om dagen med ÄL-stickor. Dock inte helt säker på att jag vill/orkar försöka, med tanke på hur jag mår efter detta.

Nån mer som blivit sjukskriven efter ert missfall/MA?

Jag har depression i grunden och detta har dragit ner mig igen.

• Anonym (längtan)
    "Hon trodde inte ägglossning skulle ske förrän jag fått en rejäl mens om 2-3 veckor. Då menade hon att kroppen skulle vara rensad. "

Men, en mens är ju kroppens svar på ett obefruktat ägg. Så du lär ju ha en ägglossning innan mensen, rent logiskt.
  • Anonym (längtan)

Hur lång tid efter att ni slutat blöda fick ni ÄL?
    Slutade blöda helt för två veckor sedan snart och inte tillstymmelse till ÄL (provar med stickor). Börjar tro att jag hade ÄL medan jag blödde, är det möjligt?

• Anonym (längtan)
    LängtanEfterBarn skrev 2015-09-29 23:18:01 följande:
    Två veckor efter jag sluta blöda, fick jag ägglossning. Går nu och väntar på att antingen få min första mens efter missfallet eller ett plus på stickan :)

Hur långt gången var du?
    Jag tror nog inte du haft ägglossning under tiden du blödde. Eftersom du då troligtvis fortfarande hade graviditets hormoner i kroppen. Har du gjort negativt på ett grav test missfallet?
    Vad använder du för ägglossningstester? :)
    Hade ofostrig graviditet, trodde jag var i v.11+1 men fostret hade tillbakabildats tidigt så det fanns bara en tom fostersäck.
    Har inte testat med graviditetstest på en vecka (dock minskade styrkan när jag kollade med några dagars mellanrum förra veckan), men nu är ÄL-testarna helt negativa så då lär det inte finnas hcg kvar i kroppen tänker jag.

Använder tester från graviditetskollen. De fungerade bra i våras.
  • Anonym (längtan)
    LängtanEfterBarn skrev 2015-09-29 23:48:00 följande:
    Okej, men kroppen kan tydligen va lite ur balans efter ett missfall. Och det kan dröja flera veckor tills du får både ägglossning och mens. Ibland spelar åldern också en roll, hur snabbt kroppen hämtar sig.

Jag använde graviditetskollens stickor tidigare, men tycker dom är svåra att läsa av. Så använder Cb digital istället. Det rekommenderar jag.
    Provade cb digitala, fick aldrig utslag på dom.
    Idag kom dock mensen, nån form av den i alla fall. Så fick upp hoppet om att ÄL kommer komma inom en snar framtid.
  • Anonym (längtan)

Ingen lycka på förra ÄL.
    ÄL igen nästa vecka, hoppas på bättre lycka då.

Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?