• LisaAa

Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?

Fick konstaterat MA för två veckor sedan! Skulle vart i v 10 men allt hade stannat av i v 6 såg man via vul.. Anledningen till ultraljudet var att jag sedan samma dag jag plussade hade ljusbruna flytningar och små små blödningar så min BM ville att jag skulle kolla upp vart blödningen kom från!

Blev en dos cytotec vilket var det värsta jag vart med om! Fick så fruktansvärt ont! Dock så kom själva missfallet igång redan på kvällen efter ultraljudet men skulle ta cytotec som planerat ändå!

Nu två veckor efter har jag blött lite hela tiden.. Fram till idag, då det blev syndaflod och massa klumpar igen! Så imorgon ska jag på nytt ultraljud för att se om det finns rester kvar! Får lite lätt ångest av att tänka på att drt kanske blir en ny omgång cytotec! :( samtidigt så vill jag bara att detta ska ta slut nångång så vi kan gå vidare och försöka igen!

• LisaAa

Fick konstaterat MA för två veckor sedan! Skulle vart i v 10 men allt hade stannat av i v 6 såg man via vul.. Anledningen till ultraljudet var att jag sedan samma dag jag plussade hade ljusbruna flytningar och små små blödningar så min BM ville att jag skulle kolla upp vart blödningen kom från!

Blev en dos cytotec vilket var det värsta jag vart med om! Fick så fruktansvärt ont! Dock så kom själva missfallet igång redan på kvällen efter ultraljudet men skulle ta cytotec som planerat ändå!

Nu två veckor efter har jag blött lite hela tiden.. Fram till idag, då det blev syndaflod och massa klumpar igen! Så imorgon ska jag på nytt ultraljud för att se om det finns rester kvar! Får lite lätt ångest av att tänka på att drt kanske blir en ny omgång cytotec! :( samtidigt så vill jag bara att detta ska ta slut nångång så vi kan gå vidare och försöka igen!

• LisaAa

Va rester kvar som jag hade på känn.. Vet dock inte om det var mycket eller lite då läkaren var helskum.. Pratade i telefon under nästan hela tiden jag var där så jag knappt visste om det var mej eller den i telefonen hon pratade med, fick lämna två rör blodprov som jag inte vet varför dom skulle ha och tillslut så bara gick hon så jag fick fråga sköterskan tog blodprovet om jag var klar och fick gå hem.. Kände mej som ett stort frågetecken efteråt! Men skulle ta methergin nu i tre dagar och sen tillbaka på tisdag för att se om resten kommit ut annars blev det skrapning!

• LisaAa

Va tillbaka på gyn i tisdags efter en kur methergin men blödde fortfarande väldigt mycket och hade rester kvar så fick en skrapning senare på eftermiddagen! Slutade blöda igår äntligen.. :)

• LisaAa
    RAM77 skrev 2015-09-21 20:22:42 följande:

Skönt att det slutat blöda, en milstolpe då borde ni, om ni vill/orkar, kunna börja försöka igen?

Ja det känns hur skönt som helst, hade ju små blödningar princip hela tiden sedan graviditet började så i ca 11 veckor och sedan i tre veckor efter missfallet så det känns så skönt att det äntligen slutat blöda.. :)

Gynekologen som gjorde skrapningen sa att vi skulle avstå från sex i 2-3 veckor för livmodertappen skulle slutas riktigt innan?! Och sedan vänta en mens innan för att man skulle kunna "räkna" nästa graviditet.. Men vi tänker iallafall försöka på en gång.. :)
Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?