• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • SamsonS

Hej tjejer!

Enligt appen ÄL igår. Dock inga positiva ÄL test ännu och inga direkta tecken på ÄL heller. Har en cykel på ca 36 dagar så jag håller verkligen tummarna för att den inte blir ännu senare denna gången. Känner av en del molvärk och hugg omkring äggstockarna. Mannen påpekar även att jag är ovanligt varm. Har vi riktig tur kanske ÄL kom tidigare än väntat och att vi prickat in det. Eller jag hoppas på det såklart. Om man går efter appen har jag BIM 4/11. Åhh denna långa väntan varje månad. Har svårt att tänka på annat, jobbar dessutom på förlossningen-gör ju inte saken lättare direkt :P

• Anonym (Mamma till 2 vill ha fler)

Håller tummarna! Väntar in bim nu, vilken lång väntan!

• frida ahl

Tog ett gravtest idag, är på bim-4. Såg ett svagt andra streck men inte tillräckligt tydligt för att övertyga. Hoppas på att det blir starkare, tänkte prova om två dagar igen. Hoppas hoppas!

• Lottch3n

Hej! Är det okej att hoppa in här? :)
    Jag och sambon är inne på andra försöket till första barnet.
    Hade ÄL i onsdags, fick dock inget positivt utslag på ÄL-test, men kändes i kroppen om man säger så. Hoppas vi prickade in det bra denna gången. BIM 4/11, låååång väntan..

• No Name
    Bustrollen skrev 2015-10-22 23:46:06 följande:

Hej alla. Hur går det för er?

Jag passerar dag 7 utan mens här haga. Så jag har passerat förra omgången som hade 6 dagar mellan i alla fall ????

Dag 7??? Men har du inte testat?? Bli ju nyfiken juh ;)

Åh vad spännande!!! Håller tummarna! quote=75914920][quote-nick]frida ahl skrev 2015-10-24 09:26:08 följande:[/quote-nick]Tog ett gravtest idag, är på bim-4. Såg ett svagt andra streck men inte tillräckligt tydligt för att övertyga. Hoppas på att det blir starkare, tänkte prova om två dagar igen. Hoppas hoppas![/quote]

Ja det är det! yeey! Grattis!

• Cadencee

BIM imorgon, håller tummarna nu!

• Ev1l
    Hej, hoppar in här jag med, mannen och jag försöker få ett litet mirakel till sommaren, trodde dock att det skulle vara lättare än såhär, ingt plus än, har ägglossning enligt min menskalender 20 nov, så jag hoppas det tar sig denna gång, :)
  • Cadencee

Ett suuupersvagt + igår och nu på morgonen. Litar ändå inte riktigt på dom så ska köpa digitalt sen!!

• Cadencee

+ med digitalt idag på BIM! Är så lycklig just nu!! Önskar er andra i tråden lycka till!

• Bustrollen
    Cadencee skrev 2015-10-27 08:21:27 följande:

+ med digitalt idag på BIM! Är så lycklig just nu!! Önskar er andra i tråden lycka till!

Grattis
  • Bustrollen
    Cadencee skrev 2015-10-27 08:21:27 följande:

Grattis
    No Name skrev 2015-10-24 22:05:15 följande:

Dag 7??? Men har du inte testat?? Bli ju nyfiken juh ;)

Dagar mellan blödningarna alltså :)

Blev en mens igen, men blev 14 dagar mellan i alla fall denna vända >

Mens kom 2dagar tidigare här med

• Anonym (Hoppas)

Nu är jag på bim+2 ingen mens inget plus. Har lotionflytningar inte mycket och det blir som broar när man tar det mellan pekfingret och tummen..

Min mens kommer alltid på dagen. Hoppas så innerligt men känns så konstigt när man inte får ett plus.

Och livmodertappen är stängd så frustrerande :(

• Bustrollen

Hello. Fortfarande inget plus här,fast det går framåt ändå. Första månaden nu med över 2 veckor mellan blödningarna. Har bara tagit 6 månader :( Det har gått hela 20 dagar nu :)

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16