• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • SamsonS

Kunde inte hålla mig, BIM -4 och negativt test. Nytt test på måndag. Molvärken håller i sig och igår högg det till på vänstersidan. Idag känner jag mig lite öm där. Inget spår av någon mer blödning iaf...

• Cadencee

Molvärk i magen igårkväll och likadant nu på morgonen. Dessutom lite huggande/stickande känsla i brösten. Det kan väl inte vara enbart inbillning?? ÄL+8 idag :)

• Bustrollen

Grattis till era pluss :)

Här händer nada, noll och ingenting :(

Mens 6-10/9 och sen kom en blädning igen 21-24/9 igen. Misstänker att min sköldkörtelproblematik rubbar ordningen lite :/ har ingen koll på kroppen känns det som...den känns helt förvirrad.

• MakeitHappen
    Bustrollen skrev 2015-09-30 10:03:10 följande:

Grattis till era pluss :)

Här händer nada, noll och ingenting :(

Mens 6-10/9 och sen kom en blädning igen 21-24/9 igen. Misstänker att min sköldkörtelproblematik rubbar ordningen lite :/ har ingen koll på kroppen känns det som...den känns helt förvirrad.

Hej
    va konstigt med blödningar i två omgångar. men har du kolla tupp det´?

äter du tabletter för sköldkörteln?
    Jag fick Levaxin för mina värden var för höga på min sköldkörtel..
  • Bustrollen
    MakeitHappen skrev 2015-09-30 10:28:29 följande:

Hej

va konstigt med blödningar i två omgångar. men har du kolla tupp det´?

äter du tabletter för sköldkörteln?

Jag fick Levaxin för mina värden var för höga på min sköldkörtel..

Nej jag kollade inte upp det. Tänkte att det säkert är iom att jag slutade med minipiller. Kroppen behöver väl vänja sig.

Ja jag äter levaxin. Har ätit det i kanske 3 år nu. Men tänker att det nog är kombin med minipiller och sen levaxin.

Nu har jag dessutom slutat med mina tabletter för min värk , de ska helst inte ätas som gravid sen, de är rena rävgiftet (cymbalta). Så snurr delux i min kropp nu >
  • EETAG

Hej. Hoppar in här med om det är ok. Jag är 28, sambon 29. Har en dotter sedan tidigare och nu vill vi ha ett gemensamt barn. Sambon är en perfekt extrapappa till dottern och tar hand om henne bättre än vad hennes riktiga pappa gör.

Vi har försökt sedan april, slutade med minipiller i december förra året. Aktivt försökt med NaturalCycles sedan tre månader.

BIM 8/10. Har haft lite blödningar sedan två dagar tillbaka , vilket jag inte haft tidigare. Otroligt trött och allmänt pmsig. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det eller om det bara är den vanliga pmsen. Oj vad långt det blev, förlåt.

• No Name
    EETAG skrev 2015-09-30 22:58:56 följande:

Hej. Hoppar in här med om det är ok. Jag är 28, sambon 29. Har en dotter sedan tidigare och nu vill vi ha ett gemensamt barn. Sambon är en perfekt extrapappa till dottern och tar hand om henne bättre än vad hennes riktiga pappa gör.

Vi har försökt sedan april, slutade med minipiller i december förra året. Aktivt försökt med NaturalCycles sedan tre månader.

BIM 8/10. Har haft lite blödningar sedan två dagar tillbaka , vilket jag inte haft tidigare. Otroligt trött och allmänt pmsig. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det eller om det bara är den vanliga pmsen. Oj vad långt det blev, förlåt.

Välkommen :) spännande bara några dagar kvar innan ni får veta :) själv använder jag Clue och enligt den är det en bra period 30/9-7/10 så vi myser som attan ;)
  • Espresso

Här kom mensen i måndags, så det är bara att ta nya tag (som vanligt). Äl någon gång mellan 12-18 oktober så får jag beräkna Bim sen.

• Cadencee
    Bustrollen skrev 2015-10-01 15:38:55 följande:

Och så lite mer mens igen då :( :( :(

Här kom mensen idag också :/ äl nästa gång för mig är 13/10 och bim 27/10. Detta var dock vårt första försök då min hormonspiral plockades ut 3/9 så inte jätteförvånad.
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16