• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • YellowSubmarine

Jag vet inte hur mycket pengar jag lagt ut på tester, försöker låta bli att tänka på det så man slipper bli besviken varje gång men det är ju ändå något upplyftande och glädjande att vara helt uppslukad av "uppgiften." Bitterljuvt med andra ord. :(

• mariatheresia

Så skönt att man inte är ensam om detta då

Testade i morse så klart och givetvis blankt. Har massa spänningar i livmodern och värk från och till. Försöker att inte tänka på det men beställde några test på apotea som kommer på måndag. Måste måste hålla mig tills dess

• YellowSubmarine

Haha ja, jag brukar springa till Apoteket när jag inte klarat att vänta på beställningar. :)
    Hur lever du när du väntar, har du en nyttig kosthållning eller börjar du med det när du har fått ett plus? Jag vräker i mig godis och onyttigheter just nu för att jag blir så oerhört rastlös i detta mellan varven.

• mariatheresia

Tror jag är ganska sund men har ju lite kilo som borde bort. Heltidsarbete som förskollärare och 2 barn håller mig igång. Inte mycket ensamt så får ju smyga upp på morgonen och testa

YellowSubmarine skrev 2015-09-18 14:51:22 följande:

Haha ja, jag brukar springa till Apoteket när jag inte klarat att vänta på beställningar. :)

Hur lever du när du väntar, har du en nyttig kosthållning eller börjar du med det när du har fått ett plus? Jag vräker i mig godis och onyttigheter just nu för att jag blir så oerhört rastlös i detta mellan varven.

• Espresso
    Moneal skrev 2015-09-18 18:25:19 följande:

Vad tror ni? blir det en maj/juni bebis? :)

Kan inte avgöra om jag ser ett svaaagt sträck eller ingenting. Hur tolkade du testet?
  • Moneal

I verkligheten är det rosa/lila och helt klart positivt, men nu på morgonen på testet jag tog, nästan helt obefintligt så jag vet inte....

• Espresso
    Moneal skrev 2015-09-19 08:00:50 följande:

I verkligheten är det rosa/lila och helt klart positivt, men nu på morgonen på testet jag tog, nästan helt obefintligt så jag vet inte....

Men om det första var positivt så borde väl inte det det andra spela någon roll?

Superdupergrattis!!
  • Moneal
    Espresso skrev 2015-09-19 08:54:38 följande:

Men om det första var positivt så borde väl inte det det andra spela någon roll?

Superdupergrattis!!

kan vara ett tidigt missfall i så fall då inte hcg ska sjunka, men får vänta några dagar och se vad som händer

Tack I alla fall :)
  • Espresso
    Moneal skrev 2015-09-19 09:22:05 följande:

kan vara ett tidigt missfall i så fall då inte hcg ska sjunka, men får vänta några dagar och se vad som händer

Tack I alla fall :)

Jag håller tummarna och snippan för dig!
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16