• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • mariatheresia

Dags igen för nedräkning 3 försöket nu till en trea bim 20 okt. Äl stickorna starka igår men tror att de inte visar helt korrekt för har alla symtom på äl idag så nu har vi myst 2 dagar och så får det väl bli ikväll. Lovat mig själv att inte testa alls före bim denna gång så vi får väl se när det närmar sig. Den sista gången kom ju blödningen 2 dagar före så min cykel var 26 dagar

• Bustrollen
    Cadencee skrev 2015-10-01 19:11:26 följande:

Här kom mensen idag också :/ äl nästa gång för mig är 13/10 och bim 27/10. Detta var dock vårt första försök då min hormonspiral plockades ut 3/9 så inte jätteförvånad.

Min äl har jag ingen koll på alls nu. Har haft blödningar så tätt nu med så har ingen koll på kroppen. Brösten ömmar idag och gjorde igår med, så får väl se ?
  • No Name

Små värk igår och idag 10 dagar kvar till BIM suck vad dagarna går sakta <3 hotellmys i helgen med min kärlek <3

• Anonym (Mamma till 2 vill ha fler)

Försöker förfullt nu med 3:a! Myst mkt nu och tycker mig känna ömhet och som mensvärk aktigt redan?! I svanken och nedre magen! Hade ljus rött strimmad flytning igår och idag?! Vad kan detta vara?! Någon som varit med om detta?? Samt frusen av mig och rätt som det är varm! Typ kallsvettas?!

Antingen spelar kroppen mig ett spratt eller så börjar det hända nåt denna gången! Försöker på allvar nu, men försökt totalt i dryga halvåret men inte haft så stor betydelse för när det blir, men nu känner vi att det börjar bli dags! Man blir ju inte yngre med åren heller! jag snart 31 & sambon snart 38år! Vet man skall inte tänka så, men man gör det ändå! Min klocka tickar iaf snabbare nu! Tänk vilken gåva man kan få äran att vara förälder till, varje barn är så fascinerande tycker jag! Och kvinnokroppen helt fantastisk! <3

• mariatheresia

Hoppas ni lyckas. Du fick mig att känna mig lite gammal men skitsamma man är inte äldre än man gör sig. Var 34 när jag fick min första, 37 med tvåan och nu 41. Har inte haft några problem att bli gravid de 2 gångerna och har ett mf mellan barnen. När har du bim?

Anonym (Mamma till 2 vill ha fler) skrev 2015-10-09 16:48:23 följande:

Försöker förfullt nu med 3:a! Myst mkt nu och tycker mig känna ömhet och som mensvärk aktigt redan?! I svanken och nedre magen! Hade ljus rött strimmad flytning igår och idag?! Vad kan detta vara?! Någon som varit med om detta?? Samt frusen av mig och rätt som det är varm! Typ kallsvettas?!

Antingen spelar kroppen mig ett spratt eller så börjar det hända nåt denna gången! Försöker på allvar nu, men försökt totalt i dryga halvåret men inte haft så stor betydelse för när det blir, men nu känner vi att det börjar bli dags! Man blir ju inte yngre med åren heller! jag snart 31 & sambon snart 38år! Vet man skall inte tänka så, men man gör det ändå! Min klocka tickar iaf snabbare nu! Tänk vilken gåva man kan få äran att vara förälder till, varje barn är så fascinerande tycker jag! Och kvinnokroppen helt fantastisk! <3

• Anonym (Mamma till 2 vill ha fler)

Har bim om 2-3 veckor! Är lite olika ibland 22dagar emellan och ibland 27-28-29. Haft ägglossning strax efter mens tidigare så därför försöker vi lite innan och direkt efter nu för att se om detta funkar då! kan ju faktiskt vara så att vi försökt vid fel tillfällen! Var inte meningen att du skulle känna så!! Alla är ju olika och allas liv, kroppar, känslor och förhållandestatusar ser olika ut, m.m jag personligen känner för att ha iaf ett barn till nu, eller helst igår! Så otroligt stark längtan nu, var väl mer så jag menade! försöker ni bli gravid igen? Eller du kanske redan är det?

• miamarina84
    MakeitHappen skrev 2015-09-30 10:28:29 följande:

Hej

va konstigt med blödningar i två omgångar. men har du kolla tupp det´?

äter du tabletter för sköldkörteln?

Jag fick Levaxin för mina värden var för höga på min sköldkörtel..

Jag fick precis en remiss på att göra om mitt sköldkörtel prov för det "låg på gränsen till normalt " stod det. Just nu över analyserar jag den meningen :/ suck... Hoppas innerligt att jag slipper massa ytterligare prover på att få en jämn nivå så att det drar på tiden mer nu. Men har läst att sköldkörteln kan bidra med infertilitet :(
  • mariatheresia

Trodde jag var klar med min familj men efter husköp och renovering så började min längtan växa och när mannen en dag sa att han ville ha en till så var jag inte sen attatt säga ja direkt. 3 försöket nu så inväntar bim 20 okt. Har jämna cyklar på 26-28 dagar med äl dag 15-16, testat med stickor. Kroppen är redo så hoppas vi lyckas snart

Anonym (Mamma till 2 vill ha fler) skrev 2015-10-09 21:30:33 följande:

Har bim om 2-3 veckor! Är lite olika ibland 22dagar emellan och ibland 27-28-29. Haft ägglossning strax efter mens tidigare så därför försöker vi lite innan och direkt efter nu för att se om detta funkar då! kan ju faktiskt vara så att vi försökt vid fel tillfällen! Var inte meningen att du skulle känna så!! Alla är ju olika och allas liv, kroppar, känslor och förhållandestatusar ser olika ut, m.m jag personligen känner för att ha iaf ett barn till nu, eller helst igår! Så otroligt stark längtan nu, var väl mer så jag menade! försöker ni bli gravid igen? Eller du kanske redan är det?

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16