• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • MakeitHappen
    miamarina84 skrev 2015-10-09 22:14:50 följande:
    Jag fick precis en remiss på att göra om mitt sköldkörtel prov för det "låg på gränsen till normalt " stod det. Just nu över analyserar jag den meningen :/ suck... Hoppas innerligt att jag slipper massa ytterligare prover på att få en jämn nivå så att det drar på tiden mer nu. Men har läst att sköldkörteln kan bidra med infertilitet :(
    Det förstår jag att du gör.. men remiss?
    alltså jag kom till BM, hon sa hon ska ta prov... okej... två dagar senare (fredag) ringer hon och sa de var höga världen. jag vill du kommer in på måndag morgon för nytt prov och få tabletter.. okej.. jag kom på måndag hon tog prov och jag fick tabletter.... klart. 

sen kommer hon väl kolla mer på det under inskrivningen säkert....
  • miamarina84
    MakeitHappen skrev 2015-10-10 08:11:54 följande:

Det förstår jag att du gör.. men remiss?

alltså jag kom till BM, hon sa hon ska ta prov... okej... två dagar senare (fredag) ringer hon och sa de var höga världen. jag vill du kommer in på måndag morgon för nytt prov och få tabletter.. okej.. jag kom på måndag hon tog prov och jag fick tabletter.... klart. 

sen kommer hon väl kolla mer på det under inskrivningen säkert....

Ja en remiss till att jag ska tillbaka till vårdcentralen o ta om provet, om en månad.
  • Anonym (Mamma till 2 vill ha fler)

Håller tummarna för er!

• MakeitHappen
    miamarina84 skrev 2015-10-10 08:55:44 följande:
    Ja en remiss till att jag ska tillbaka till vårdcentralen o ta om provet, om en månad.
    Gör du det på vårdcentralen? om en månad?
    oj va konstigt att det inte är samma och lika för alla..
  • miamarina84
    MakeitHappen skrev 2015-10-10 09:17:58 följande:

Gör du det på vårdcentralen? om en månad?

oj va konstigt att det inte är samma och lika för alla..

Jag går hos en privat i skaraborg. Vart har ni tagit proverna då?
  • MakeitHappen
    miamarina84 skrev 2015-10-10 13:57:07 följande:
    Jag går hos en privat i skaraborg. Vart har ni tagit proverna då?
    Jag gjorde det när jag hade tid hos BM på kvinnohälsovården.
    men att vänta en månad förstår jag inte riktigt varför ?
  • Cadencee

Vart off härifrån ett tag nu! Men äl är troligtvis imorgon så får se om det tar sig denna gång! Försök nummer 2 ^^

• Anonym (Mamma till 2 vill ha fler)

Enligt appen äl den 16:e! Men har myst på sedan mensens slut! Känner massor av olika tecken men är väl rejält skenis!

Har ni några känningar, hur mår ni?

• Bustrollen
    Anonym (Mamma till 2 vill ha fler) skrev 2015-10-12 20:50:11 följande:

Enligt appen äl den 16:e! Men har myst på sedan mensens slut! Känner massor av olika tecken men är väl rejält skenis!

Har ni några känningar, hur mår ni?

Blödning idag igen, de slutade ju förra måndagen senast... Suck :(
  • No Name
    Bustrollen skrev 2015-10-12 23:22:26 följande:

Blödning idag igen, de slutade ju förra måndagen senast... Suck :(

<3 tråkigt
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16