• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • No Name
    mariatheresia skrev 2015-09-21 17:16:48 följande:

Samma här men fan dag 26 jag räknade fel förra månaden. Började räkna när mensen tog fart kanske ska räkna direkt från start då? När börjar ni räkna

Jag räknar från första dagen så igår :) idag är det inte bara rosa på pappret idag så sprutar det :( men men nya tag nästa månad :) äl 5/10 gissar jag :) BIM 19/10
  • mariatheresia

Kom igång idag inget under natten så trodde först att gårdagen var en niddis kanske. Räknar från idag så nästa BIM runt 18 okt och äl i månadskiftet. 3 försöket då så får vi se om räkningen stämmer bättre.

• mariatheresia

Alltså jag vet inte vad jag ska tro, lite rosa på pappret vid toa besök under dagen inget annat. Vad tror ni?

• Moneal
    mariatheresia skrev 2015-09-22 19:38:42 följande:

Alltså jag vet inte vad jag ska tro, lite rosa på pappret vid toa besök under dagen inget annat. Vad tror ni?

när hade du äl?

Kan vara mens men att den är lite segstartad, men behöver ju inte vara det :)
  • mariatheresia

Hade den 9-10 och brukar har 28 dagars cykel så beräknad mens är på tors den 23 men detta började igår. Har kroppen börjat bråka med mig nu bara för att vi startat bebisverkstad

• Moneal
    mariatheresia skrev 2015-09-22 20:46:08 följande:

Hade den 9-10 och brukar har 28 dagars cykel så beräknad mens är på tors den 23 men detta började igår. Har kroppen börjat bråka med mig nu bara för att vi startat bebisverkstad

har du slutat med. ågot preventivmedel så kan ju det påverka och den tidigare balansen kan rubbas ett tag, men betyder inte att det måste vara så :) kanske ett tecken på graviditet :)
  • mariatheresia

Tog ut hormonspiral i somras men enligt bm skulle allt vara som vanligt någon dag senare eftersom den innehåller så lite hormoner, ramlade rakt in i ägglossning de lux och fick tillbaka min gamla mens som om inget hade hänt. Hade hs pga rikliga blödningar och kan inte påstå att jag tycker det är så kul nu när man får mensen

• Moneal
    mariatheresia skrev 2015-09-22 21:28:08 följande:

Tog ut hormonspiral i somras men enligt bm skulle allt vara som vanligt någon dag senare eftersom den innehåller så lite hormoner, ramlade rakt in i ägglossning de lux och fick tillbaka min gamla mens som om inget hade hänt. Hade hs pga rikliga blödningar och kan inte påstå att jag tycker det är så kul nu när man får mensen

Usch vad jobbigt!!

har alltid haft för mig att alla typer av hormoner kan påverka cykeln, även en kopparspiral påverkar som inte innehåller några hormoner alls.

knasigt det där!

förstår att blödningarna måste vara väldigt jobbiga!!

Hoppas du blir gravid snart så du slipper dem :)
  • misslina

Nu droppade temperaturen som en sten....36.4, så nu inväntar jag mensen.

Är så jäkla ledsen och besviken just nu. Och arg! Varför ska brösten ömma och svälla en och en halv vecka innan mens. Varför ska man ha molvärk en och en halv vecka innan mens och lura en på det här sättet! Varför ska man känna sig annorlunda som jag inte känt under de andra månaderna vi försökt. Blir så jäkla arg!!! Vad är det för fel?? Varför går det inte? Vi prickar in äl jättebra! Med våra andra två barn har det gått på första försöket! Och nu vill det sig inte? Och jag är så
    Otroligt tacksam över dom två underbara barn vi redan har. Men är så sjukt besviken just nu att det inte vill bli en tredje! Förlåt för detta negativa meddelandet just nu men just nu vill jag bara ge upp! Kommer lämna fl ett tag... Vi ses kanske om några veckor'

Lycka till alla! Kram

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16