• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • Espresso

Jag tar tillbaka allt jag sagt om att jag känner av min ägglossning. Antingen känner jag inte alls min oregelbundna cykel eller så spelar den mig ett spratt. Tog precis ett superpositivt äl-test, men har inte känt av några av mina vanliga tecken. Men strunt i det, nu blir det full action här hemma hela helgen!

Beräknar Bim till 28 september.

• ViPla88
    jonken skrev 2015-09-12 10:42:40 följande:

Välkommen vipla88 :)

Jag ligger oxå nära, äl 17/9 och bim 1/10. Andra försöket...

Inte så länge kvar till äl nu!

Att vänta är ju inte min starkaste sida, undrat hur många test jag kommer blåsa av denna gången :P
  • Moneal

Har såna ilningar och molande I ländryggen, fram i ljumskarna och ner i låren och så molar det massor i tjejmagen, obehagligt.

Någon mer som känner av det?

• myownworstenemy
    Moneal skrev 2015-09-12 19:33:35 följande:

Har såna ilningar och molande I ländryggen, fram i ljumskarna och ner i låren och så molar det massor i tjejmagen, obehagligt.

Någon mer som känner av det?

Jag känner mig mest öm i högra äggstocken eller vad det kan vara. Det är i alla fall samma ställe som gjorde ont när jag hade kopparspiral (tog ut den pga det i juli).
  • ausaaf

Här är en till som hoppas på sommarbebis. Första barnet, snart andra försöket. Jag är 30 och min sambo 33. Nästa ÄL är den 25/9.

• Annixen

Jag hakar på!
    Längtar efter en trea. Gjorde nyligen abort i v 22 pga hjärtmissbildning. Är så inställd på ny bebis men har aldrig planerat innan. Tips!
    När börjar man med ÄL tester?

• mariatheresia

Usch vad jobbigt men såklart det bästa ändå.

Jag började testa dag 10 i min cykel och dag 12 fick jag utslag som ökade och var maxade dag 14 och 15. Min cykel är 28 dagar.

Kör med billiga stickor som har funkat, känner av min äl ganska rejält. Jobbar också på en trea

Annixen skrev 2015-09-12 20:36:31 följande:

Jag hakar på!

Längtar efter en trea. Gjorde nyligen abort i v 22 pga hjärtmissbildning. Är så inställd på ny bebis men har aldrig planerat innan. Tips!

• jonken
    ViPla88 skrev 2015-09-12 14:54:39 följande:
    Inte så länge kvar till äl nu!

Att vänta är ju inte min starkaste sida, undrat hur många test jag kommer blåsa av denna gången :P
    Nä nu börjar det närma sig! Får försöka få till mycket mys till veckan :)

Haha ja, dagarna mellan äl och bim kan ha varit de segaste jag varit med om (första försöker förra månaden) :P jag har försökt ha en ganska avslappnad inställning till det hela, men vet inte vem jag försöker lura då.. Är ju så sjukt spänd och förväntansfull :)
  • No Name

Så fundersam, häromdagen hade jag jätte jättesvagt på ÄL testet på kvällsurin. Efter det så har jag inte ens haft en endaste antydan om ÄL. Minns att jag hade jättetydlig ÄL i mitten av augusti innan vi tog ut HS när vi tog ut HS så var livmodertappen jättelångt framme (den brukar vara svår att nå överhuvudtaget) Vi tog ut HS 30/8 och jag blödde precis som en mensblödning då kändes det som. borde det inte vara dags för ÄL nu?  Vi har iaf myst ca varannan dag för att inte missa Skrattande
    Vad tror ni? Är äl på g eller ska jag måste vänta tills nästa mens för att kunna hålla koll?
    Vill ju ha bebis NUUU Kyss

• Vogue
    ausaaf skrev 2015-09-12 20:33:32 följande:

Här är en till som hoppas på sommarbebis. Första barnet, snart andra försöket. Jag är 30 och min sambo 33. Nästa ÄL är den 25/9.

Välkommen! :) Hoppas det tar sig snart för er!
    Annixen skrev 2015-09-12 20:36:31 följande:

Jag hakar på!

Välkommen hit! Väldigt tråkigt att höra om aborten, hoppas du har det stöd du behöver! <3

Jag har aldrig använt mig av äl-tester utan har haft så regelbunden mens så jag i stort sett kunnat räkna mig till det, så där kan jag inte tipsa alltför mycket.

Vi försöker få en trea också :)
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16