• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • Sajocawa
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-02 06:20:25 följande:
    Menar naturligtvis juli!!!!!!!
    Haha alltså innan du rättade till juli satt jag och kollade i kalendern och ba "nä! Hur ska jag säga att det är fel på hennes test!? ..."
    STORT GRATTIS! jag blev också chockad över hur fort det gick, eftersom det gick på första försöket :o har du bf i början på maj nu då? :D
  • carolinajohansson93
    Sajocawa skrev 2015-09-02 10:24:06 följande:

Haha alltså innan du rättade till juli satt jag och kollade i kalendern och ba "nä! Hur ska jag säga att det är fel på hennes test!? ..."

STORT GRATTIS! jag blev också chockad över hur fort det gick, eftersom det gick på första försöket :o har du bf i början på maj nu då? :D

Haha aa de hade vart helt åt helvete fel!

Aa de tog sig direkt den veckan! Vi hade sex 4 gånger på 4 dagar under ägglossningen så de måste sått sig direkt :D

Jaa de måste väl bli maj :) ska till barnmorskan o prata lite idag tänkte jag :) så vi får reda på hur vi fortsätter nu :)

Vi är så himla glada! Är ju fortfarande tidigt men ändå! Dunderglada här :)
  • Bustrollen
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-02 06:18:33 följande:

Hur är det möjligt så fort?! :D tog ut spiralen 22 augusti!

Jag är gravid!! Kan inte förstå!!

Grattis!!!!
  • Bustrollen
    Jessica4 skrev 2015-09-02 07:36:58 följande:

Vad tror ni om det här tjejer? Tog bilden ett tag efter jag tagit testet men det såg ut såhär nästan direkt

Grattis!!!
  • Bustrollen

Idag gör magen riktigt ont. Vaknade svullen och magen känns så öm. Gör ont bara att sitta :(

Tror att min äl var runt 28 augusti så för tidigt att testa och ingen mens eller färgade flytningar ännu. Jag blir inte klok på min kropp, helt Kaiko efter åren på piller :/

• Vogue

Stort grattis! :)

Själv håller jag tummarna för utebliven mens runt 12/9. Evig väntan. Känner av massa graviditetssymptomer men brukar å andra sidan få det ganska ofta sedan andra barnet föddes så hoppas inte för mycket.
  • Vogue

Stort grattis! :)

Själv håller jag tummarna för utebliven mens runt 12/9. Evig väntan. Känner av massa graviditetssymptomer men brukar å andra sidan få det ganska ofta sedan andra barnet föddes så hoppas inte för mycket.
  • jonken
    Bustrollen skrev 2015-09-02 14:24:47 följande:

Idag gör magen riktigt ont. Vaknade svullen och magen känns så öm. Gör ont bara att sitta :(

Tror att min äl var runt 28 augusti så för tidigt att testa och ingen mens eller färgade flytningar ännu. Jag blir inte klok på min kropp, helt Kaiko efter åren på piller :/

Jag hade äl 23e, har haft ganska stark "mensvärk" i ryggen sedan i lördags kväll.. Det känns som att det har hänt något med kroppen, men är rädd att jag ska bli besviken så jag vågar inte hoppas än. Tänkte testa imorgon ;)
    Men det jag ville komma fram till, samma som dig.. Om det inte är plus imorgon blir jag lite galen på kroppen som gör så här! För isf känns det ju lite onödigt att jag går och har ont en hel vecka extra!
  • jonken

Någon som vet om cb tester blir gamla? Jag har ett som är kanske tre år gammalt, är det fortf pålitligt?

• Sajocawa
    jonken skrev 2015-09-02 19:54:22 följande:

Någon som vet om cb tester blir gamla? Jag har ett som är kanske tre år gammalt, är det fortf pålitligt?

Oj, ja det har nog passerat utgångsdatum för länge sen... men testa..  :)
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16