Inlägg från: MakeitHappen |Visa alla inlägg
  • MakeitHappen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Elyssa81 skrev 2015-08-06 15:30:00 följande:

Jag hoppar gärna in här. Vi ska våga oss på en nr 3 .

Har BIM 11 augusti nu så jag hoppas det blir en aprilbebbe till. Min son är född 12 april. Fin månad att få barn på.

Har inte gått så bra för oss; fick missfall i v 13 i maj och i v 6 i juli. Nu hoppas jag på en levande graviditet.

Hoppar också in här men fastna mest för ditt inlägg då jag ser du också haft två missfall... samma här! Nu längtar vi bara efter ett plus och att den vill stanna :)

• MakeitHappen

Hej! en liten snabb fråga... Hoppas någon är inne och kan hjälpa mig svara...

Hur hade ni gjort om ni hade haft ägglossning typ tisdag,onsdag, torsdag någongång (glad gubbe i tisdags) och försöker bli gravida...... det är afterwork ikväll med jobbet.... är det dumt att riskera något att dricka alkohol?

Hur hade ni gjort?

• MakeitHappen
    Lova123 skrev 2015-08-28 15:40:11 följande:

Jag hade druckit, men med måtta. Antingen ett glas vin eller bara ett par cider. 

Det heter ju att man ska dra ner på alkoholen, inte att man behöver sluta helt. 

Okej nej det är la sant..
    Tänkte så med att endast nån cider är la lugnt.... men tror det blir att jag kör istället o låter en annan dricka om hon hellre vill det.. tack ändå för snabbt svar :D

• MakeitHappen
    Bustrollen skrev 2015-09-30 10:03:10 följande:

Grattis till era pluss :)

Här händer nada, noll och ingenting :(

Mens 6-10/9 och sen kom en blädning igen 21-24/9 igen. Misstänker att min sköldkörtelproblematik rubbar ordningen lite :/ har ingen koll på kroppen känns det som...den känns helt förvirrad.

Hej
    va konstigt med blödningar i två omgångar. men har du kolla tupp det´?

äter du tabletter för sköldkörteln?
    Jag fick Levaxin för mina värden var för höga på min sköldkörtel..
  • MakeitHappen
    miamarina84 skrev 2015-10-09 22:14:50 följande:
    Jag fick precis en remiss på att göra om mitt sköldkörtel prov för det "låg på gränsen till normalt " stod det. Just nu över analyserar jag den meningen :/ suck... Hoppas innerligt att jag slipper massa ytterligare prover på att få en jämn nivå så att det drar på tiden mer nu. Men har läst att sköldkörteln kan bidra med infertilitet :(
    Det förstår jag att du gör.. men remiss?
    alltså jag kom till BM, hon sa hon ska ta prov... okej... två dagar senare (fredag) ringer hon och sa de var höga världen. jag vill du kommer in på måndag morgon för nytt prov och få tabletter.. okej.. jag kom på måndag hon tog prov och jag fick tabletter.... klart. 

sen kommer hon väl kolla mer på det under inskrivningen säkert....
  • MakeitHappen
    miamarina84 skrev 2015-10-10 08:55:44 följande:
    Ja en remiss till att jag ska tillbaka till vårdcentralen o ta om provet, om en månad.
    Gör du det på vårdcentralen? om en månad?
    oj va konstigt att det inte är samma och lika för alla..
  • MakeitHappen
    miamarina84 skrev 2015-10-10 13:57:07 följande:
    Jag går hos en privat i skaraborg. Vart har ni tagit proverna då?
    Jag gjorde det när jag hade tid hos BM på kvinnohälsovården.
    men att vänta en månad förstår jag inte riktigt varför ?
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16