• Mentat

En del näthat är tydligen OK?

Zara Larsson har tydligen sommarpratat. Jag lyssnade inte och jag känner inte till mycket om henne men jag läste den här recensionen av hennes program: www.gp.se/kulturnoje/1.2785367-sommar-i-p1-25-7-zara-larsson

Redan ingressen sätter nivån: "Sjutton år och redan så klok. Zara Larsson går från ett traditionellt Sommar till att pedagogiskt förklara varför manshat är sunt."

Längre ner följer recensenten upp denna drapa med: "Hon förklarar pedagogiskt vad patriarkatet är och vad feminismen vill, skillnaden på kvinnohat och manshat och varför det första är ett samhällsproblem och det senare är en naturlig reaktion"

Helt sanslöst. Kvinnohat skall alltså (givetvis) fördömas medan manshat är en "naturlig reaktion"!?.Var finns konsekvensen och förmågan till logiskt tänkande? Inte här i alla fall.

Är det konstigt att begreppet "feminism" får en dålig klang när det används på det här sättet? Jag tycker ju inte det. Den här recensentens feminism har slagit över i ren sexism, något som är exakt lika avskyvärt som rasism.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 12:08
    Jag har i efterhand lyssnat på programmet. Det ändrar inte min kritik mot recensenten på något sätt. Det är fortfarande helt obegripligt att man kan hävda att "manshat är sunt"!

• Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?
  • nihka
    felix le chat skrev 2015-07-29 22:13:01 följande:
    Det finns ett engelskt ordspråk;

"The proof is in the pudding "

Låt oss vänta 5 år och se om hon är på Billboardlistan
    eller i MP styrelse.

Att hon får mer uppmärksamhet kring sina uttalanden än sin musik
    borde väl ändå vara en fingervisning  ?
    Får hon det? Alla som lyssnar på hennes musik har ju gett henne trippelplatina och dubbla rockbjörnar. Jag tycker inte det är det minsta konstigt att hon har minst 2 strängar på sin lyra. Det har väl de flesta av oss.
  • Ego Lovers

Kan nästan känna att alla trådar som startas om ZL på olika forum är startade av henne själv eller hennes stab. Hon skulle nog må extremt dåligt om alla bara ignorerade henne och hon blev reducerad till nobody

• nihka
    Ego Lovers skrev 2015-07-30 00:09:44 följande:

Kan nästan känna att alla trådar som startas om ZL på olika forum är startade av henne själv eller hennes stab.

Ja, Mentat vad säger du om det?  Skrattande
  • Mentat
    nihka skrev 2015-07-30 02:03:48 följande:
    Ja, Mentat vad säger du om det?  Skrattande
    Tja, den här tråden handlar ju egentligen inte om ZL. Den handlar om en recensents artikel och det groteska faktum att denna propagerar för att hat mot män skulle vara något sunt. Sedan har den, som så många andra FL-trådar när man saknar överblick, gått off topic genom att börja diskutera ZL i stället.

Låt mig gärna säga, om nu någon skulle tvivla på det, att hot mot ZL är oacceptabla och brottsliga. Det är rimligen alla överens om så därför uppstår ingen diskussion kring det, Däremot verkar inte alla vara överens om att det är oacceptabelt att uppvigla till manshat.
  • grind
    Mentat skrev 2015-07-30 06:29:24 följande:

Tja, den här tråden handlar ju egentligen inte om ZL. Den handlar om en recensents artikel och det groteska faktum att denna propagerar för att hat mot män skulle vara något sunt. Sedan har den, som så många andra FL-trådar när man saknar överblick, gått off topic genom att börja diskutera ZL i stället.

Låt mig gärna säga, om nu någon skulle tvivla på det, att hot mot ZL är oacceptabla och brottsliga. Det är rimligen alla överens om så därför uppstår ingen diskussion kring det, Däremot verkar inte alla vara överens om att det är oacceptabelt att uppvigla till manshat.

Denna recensent får väl göra det om hon vill. Det är inte där problemet ligger utan att unga tjejer indoktrineras in i feminismens illäror från tidig ålder. Hennes recension och även ZL utspel är ett tecken på ett sjukt samhälle. Ett samhälle som uppmuntrar till splittring.

Kritiken mot ZL och denna recensent är därför sunt och mycket glädjande. Visst, hot är inte ok men hur stor del av kritiken har varit det? Den stora majoriteten är sunda människor som anser att man håller ihop och reagerar på när någon uppmuntrar en kultur där man ska hata halva den svenska befolkningen.
  • themia
    Dr Nail skrev 2015-07-29 18:01:51 följande:
    Reaktionerna räknar hon iskallt med, det är jag helt övertygad om. När jag säger "hon" menar jag naturligtvis hela hennes team.

Inte direkt hjärnkirurgi att räkna ut hur folk kommer reagera i ett så polariserat samhälle som Sverige.
    Om hon (eller hennes "team") räknat med reaktioner eller inte saknar betydelse.

Idioternas agerande säger hur som helst något viktigt om vissa mäns mentala gåvor.
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-07-30 09:18:07 följande:

Idioternas agerande säger hur som helst något viktigt om vissa mäns mentala gåvor.
    Tyvärr kommer det alltid att finnas personer som resonerar i termer att skulden är offrets.

Hon borde ha förstått att döds- och våldtäktshoten är en naturlig konsekvens av hennes agerande.

Eller mer generellt om kvinnor:

Hon borde ha förstått att när man klär sig så utmanande så inbjuder man till våldtäkt
    eller
    Hon borde ha förstått att när hon klär sig så utmanande så måste hennes omgivning vidta åtgärder som får henne att klä sig som en respektabel flicka.

Det är inte ofta jag läser en tråd där jag känner rent förakt. Men det är precis vad jag känner inför "kärringarna" i den här tråden som är kränkta av en 17-årig tjej.

Vilka lättkränkta primadonnor.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dr Nail
    themia skrev 2015-07-30 09:18:07 följande:

Ja, men är det intressant? Är det intressant när folk gör exakt det som förväntas av dem? Man är ba "kolla här, nu kommer idioterna att vara idioter igen".
  • themia
    Dr Nail skrev 2015-07-30 09:50:46 följande:
    Ja, men är det intressant? Är det intressant när folk gör exakt det som förväntas av dem? Man är ba "kolla här, nu kommer idioterna att vara idioter igen".
    Ja, det är synnerligen intressant!
    Synd att du inte fattar det.
  • themia
    FDFMGA skrev 2015-07-30 09:46:17 följande:
    Tyvärr kommer det alltid att finnas personer som resonerar i termer att skulden är offrets.

Hon borde ha förstått att döds- och våldtäktshoten är en naturlig konsekvens av hennes agerande.

Eller mer generellt om kvinnor:

Hon borde ha förstått att när man klär sig så utmanande så inbjuder man till våldtäkt
    eller
    Hon borde ha förstått att när hon klär sig så utmanande så måste hennes omgivning vidta åtgärder som får henne att klä sig som en respektabel flicka.

Det är inte ofta jag läser en tråd där jag känner rent förakt. Men det är precis vad jag känner inför "kärringarna" i den här tråden som är kränkta av en 17-årig tjej.

Vilka lättkränkta primadonnor.
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?