• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    MolleMalin skrev 2015-08-23 19:13:49 följande:

Hej!

Jag vill oxå vara med!

Jag är gravid för tionde gången... Fem mf, och fyra barn i åldrarna 4-11 år. När jag väntade fyraåringen gick vattnet v 21+1 och jag tillbringade totalt 5 mån på sjukhus 2011. Idag är han sjövild och ingen kan ana hans tuffa start i livet!

V 12+1 idag och bf 4 mars enl kub som såg bra ut.

Ska bli spännande att förhoppningsvis få följa er allihop!

Grattis till bra kub! Jag ligger på BF 7 mars enl senaste mens och har kub på torsdag.

Vad otroligt omskakande med din förra graviditet. Har du fått nån förklaring till varför det blev så komplicerat?
  • Malis81

Carabellis kusp: Spännande med KUB på torsdag! Håller tummarna!!!

Ja. Eftersom jag tidigare hade fått tidiga mf fick jag både progesteron och Trombyl under grav då jag väntade barn född -09 och -11. Trombylet gjorde att jag fick kraftiga blödningar (blödde igenom byxor, jacka, alltihop vid flera tillfällen) och det bildades ett hematom inne i livmodern. Grav -09 försvann den i v 13 ungefär men med barnet som föddes -11 var det 8*3 cm stort och försvann inte så fort. Detta retade hål på hinnsäcken och gjorde så att vattnet gick.

Behöver jag säga att jag INTE tar trombyl den här grav?

• NellieMeja

Kub ska jag göra den 9 sept. Längtar men är oxå väldigt nervös... Kan man köpa tålamod på burk för just nu känner jag mig som en elak huggorm med väldigt lite tålamod. Tycker synd om min barn försöker bita ihop. Men med en tyken 7 åring och en 3 åring som kan själv så bryter jag ihop nu ganska ofta å blir huggorm. Å min sambo kan jag bara bli irriterad på bara för att gahh vilket humör jag har...

• Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2015-08-23 20:51:52 följande:

Kub ska jag göra den 9 sept. Längtar men är oxå väldigt nervös... Kan man köpa tålamod på burk för just nu känner jag mig som en elak huggorm med väldigt lite tålamod. Tycker synd om min barn försöker bita ihop. Men med en tyken 7 åring och en 3 åring som kan själv så bryter jag ihop nu ganska ofta å blir huggorm. Å min sambo kan jag bara bli irriterad på bara för att gahh vilket humör jag har...

Känner verkligen igen mig i humörsvängningar! Så svårt att vara lugn och harmonisk med oro, illamående och hormoner. Lite trötthet på det också
  • skruttin

Har kub 10 sept. är väldigt otålig vill det ska vara nu :)

Känner igen mig med humöret. Lite jobbigt då man snart har en 9 månaders bebis som kryper över allt och gör allt som man inte ska göra speciellt när man mår som mest illa och är på gränsen att börja kräkas.

• Smilla80
    Reflexen skrev 2015-08-23 09:08:04 följande:

Och jag mättes till 8+6, så borde väl vara ganska lika siffror för mig med! Läkaren log stort och gratulerade mig! Känns som om han inte skulle ha gjort det om han bedömde mf-risken som allt för stor.

Har exakt samma symptom jag, så vet att de inte är mycket att hänga i julgranen! eventuell putmage pga bäbis döljs dock av vanlig tjockmage här

Nä precis, om han var så positiv så borde det ju inte vara nån stor risk! "Skönt" att vi är två med mindre symtom, kanske efter kub kan man vara lite lugnare?! Hoppas det! :) jag har det inbokat den 17 sept, känns som en evighet till dess. Ska du göra kub?
  • Smilla80

Elenic och mammave, lycka till imorgon!

Välkomna alla nya! Grattis till ett bra kub mollemalin. Lycka till ni som har kub snart! :)

Känner igen mig i det här med humörsvängningar, fy. Där har jag ju faktiskt ett symtom till! ;) Det värsta är ju att det inte går att styra över. :( dessa hormoner!

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-08-24 13:23:04 följande:

Nä precis, om han var så positiv så borde det ju inte vara nån stor risk! "Skönt" att vi är två med mindre symtom, kanske efter kub kan man vara lite lugnare?! Hoppas det! :) jag har det inbokat den 17 sept, känns som en evighet till dess. Ska du göra kub?

Jag håller med om att det är skönt att höra att vi är fler m liknande (typ inga) symptom.

Jag har inte bokat kub, velar fortfarande mellan NIPT/inte NIPT..
  • linos
    Smilla80 skrev 2015-08-24 13:23:04 följande:
    Vi har KUB samma dag! Att man redan är lite nervös..?!
Svar på tråden Marsbebis 2016