• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Bonebag
    Smilla80 skrev 2015-08-25 16:13:13 följande:

"Hos mig" blir alla erbjudna kub så jag tänker nog göra det. Man kan också välja enbart ultraljudet, så jag har varit lite i valet o kvalet... Men jag kör nog på hela kub ändå är väl lika bra. Jag kommer ha inskrivning i v 12+, är inte det lite sent?

Jo det är sent... Ring mvc imorgon o tala om att du har en önskan om kub och att ditt nästa bokade besök är så pass långt fram.
  • mammave
    Smilla80 skrev 2015-08-25 20:04:17 följande:

Härligt!! Tumme upp! :) då blev du tom framflyttad nga dar! :) när har du bf?

Tack! Bf 2/3
  • mammave
    sandra84 skrev 2015-08-25 21:23:59 följande:

Grattis till alla som varit på lyckade ul. Vad roligt! Tiden tickar på.

Vi kan inte äta fisk hemma pga dotterna är fiskallergiker. Bm sa att jag måste ta omega tabletter då eftersom man ska äta fisk 3-4 ggr/veckan. Har tappat bort lappen med vilken tablett det är. Någon som vet? Fanns två alternativ vet jag.

Ni kan inte göra olika maträtter då? Tar ju ingen extratid direkt.
  • mammave
    Zezziz84 skrev 2015-08-25 17:52:31 följande:

Har varit på inskrivning nu o fick höra hjärt ljuden:)

Härligt! Här lyssnar man inte på hjärtljud förrän v 24
  • mammave
    Elenic skrev 2015-08-25 16:57:29 följande:

Hurra och jubel!! Bebis mår bra! Daterad till 10+1 och vi är SÅ lyckliga!!

Skönt att allt såg bra ut för er oxå! <3

Nu känner jag att jag törs vara glad fullt ut. Tidigare har jag hållt tillbaka känslorna lite för att man varit rädd för mf.

Blev många inlägg, men lyckades inte citera fler än ett inlägg. Är vaken mitt i natten med huvudvärk om ni undrar över min konstiga tid att skriva inlägg :-P
  • AKF

Varmt grattis till er!! Kram

Elenic skrev 2015-08-25 16:57:29 följande:

Hurra och jubel!! Bebis mår bra! Daterad till 10+1 och vi är SÅ lyckliga!!

• sandra84

Vi kan inte ha fisk hemma för min dotter reagerar luftburet på det. Så att hantera fisk i hemmet är helt uteslutet. Inte ens en konserv eller varm- eller kallrökt. Därför behöver jag äta tabletter.

• mammave
    sa ndra84 skrev 2015-08-26 06:25:53 följande:

Vi kan inte ha fisk hemma för min dotter reagerar luftburet på det. Så att hantera fisk i hemmet är helt uteslutet. Inte ens en konserv eller varm- eller kallrökt. Därför behöver jag äta tabletter.

Oj, var det så "illa" Jobbigt Ingen aning om tabletterna
  • Smilla80
    Bonebag skrev 2015-08-25 23:11:57 följande:

Jo det är sent... Ring mvc imorgon o tala om att du har en önskan om kub och att ditt nästa bokade besök är så pass långt fram.

Tack för input! De vet att jag vill göra kub o ska ta blodprovet då vid inskrivningen, och ultraljudet blir 17 sept. Men det var inte helt säkert att provresultatet skulle hinna bli klart till den 17 sept. Vet ni hur lång tid det brukar ta??
  • Smilla80
    sandra84 skrev 2015-08-25 21:23:59 följande:

Grattis till alla som varit på lyckade ul. Vad roligt! Tiden tickar på.

Vi kan inte äta fisk hemma pga dotterna är fiskallergiker. Bm sa att jag måste ta omega tabletter då eftersom man ska äta fisk 3-4 ggr/veckan. Har tappat bort lappen med vilken tablett det är. Någon som vet? Fanns två alternativ vet jag.

Jag äter iaf eskimo-3 fiskoljekapslar, men vet ju inte om det var de som din bm rekommenderade! :) finns också en sort som heter mumomega pregnancy, kan det varit de? Pikasol är en annan sort, som säljs på apotek. Finns mycket att välja på!
Svar på tråden Marsbebis 2016