• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    CatEyes skrev 2015-08-29 22:40:10 följande:

Glömde svara, förlåt.

Jag köpte den på www.billiga-tester.se

Sonoline Ultraljudsmonitor heter den. Kostar 799kr

Det står från v 12 men jag provade redan i vecka 10-11 och då hörde man.

Jag googlade mycket om risker med en sån, det KAN ju finnas risker men man får själv avgöra. Det är ju inte så bra att göra ul hela tiden heller, på något sätt så stör man fostret, samma sak med det här.

Jag använder den väldigt lite, brukar lyssna den dagen jag går in i en ny vecka och max 5 min, därför vågar jag använda den. Det är annorlunda om man lyssnar varje dag eller väldigt länge.

Ingen fara alls, tack för all info! Häftigt att man kan höra hjärtslagen så tidigt. På mitt vul i v 9+0 fick jag höra hjärtat slå och det kändes underbart. Får ta mig en funderare på denna "manick"!
  • NellieMeja

Jag mår faktiskt mycket bättre har inte alls så ont nu. Är mest öm där det gjorde ont. Men är jag för aktiv så gör det ondare så jag har vilat en hel del i helgen. Så skönt att det super onda gick över å att jag fick se bebisen att den var ok var ju orolig för den med.Vi flyttar nu den här veckan som kommer så har en hel del å göra. Tack för din omtanke

• mammave
    NellieMeja skrev 2015-08-30 15:47:47 följande:

Jag mår faktiskt mycket bättre har inte alls så ont nu. Är mest öm där det gjorde ont. Men är jag för aktiv så gör det ondare så jag har vilat en hel del i helgen. Så skönt att det super onda gick över å att jag fick se bebisen att den var ok var ju orolig för den med.Vi flyttar nu den här veckan som kommer så har en hel del å göra. Tack för din omtanke

Se till att vila även om det är mkt. Andra får ta det jobbigaste nu några månader Lyssna på kroppen
  • AnniAy

Första grav hade jag ingen foglossning förrän typ dagen innan dottern föddes. Andra grav foglossningen började redan i v 15 och nu denna grav börja den i vecka 10 kände jag först men nu (går in i v 13 om 2 dagar) gör det så jäkla ont att jag knappt orkar jobba (frisör). Har någon varit med om det?

• Carabellis kusp
    Elenic skrev 2015-08-30 10:35:10 följande:

Men oj vad ni skriver här inne! Och vad många nya som tillkommit! Inser att jag har lite catch up to do efter en fruktansvärt stressig jobbvecka och ett illamående som tar knäcken på mig resterande tid...

Först, Clarabellis: Vilket otroligt stressande besked. Vill dock berätta att jag har en kollega som fick precis samma besked, även hon ung. Mkp visade sedan på Inga problem och hon har fött en frisk liten dotter. Det finns hopp alltså! Håller tummarna

Till sist, stort TACK för alla gratulationer till VUL-resultatet och för att ni stod ut med mitt nojande dessförinnan. Kram på er!

Tack. Jag vågar inte ta in att det finns andra som det gått bra för, är helt inställd på det värsta. Det skulle vara för svårt och smärtsamt att få upp hoppet och sedan kastas tillbaka i den djupa ångest och förtvivlan som detta är. Det är inte klokt vad det smärtar rent fysiskt; jag går i slow motion och hör hur mitt skratt fastnar i halsen. Så fort jag är ensam forsar tårarna, tyst och stilla. Kan man nånsin bli den man en gång var efter en sådan här process?
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-08-30 19:17:36 följande:

Tack. Jag vågar inte ta in att det finns andra som det gått bra för, är helt inställd på det värsta. Det skulle vara för svårt och smärtsamt att få upp hoppet och sedan kastas tillbaka i den djupa ångest och förtvivlan som detta är. Det är inte klokt vad det smärtar rent fysiskt; jag går i slow motion och hör hur mitt skratt fastnar i halsen. Så fort jag är ensam forsar tårarna, tyst och stilla. Kan man nånsin bli den man en gång var efter en sådan här process?

Jag känner verkligen med dig. Är ledsen att du ska behöva gå igenom detta... :( styrkekram!
  • Elenic
    AnniAy skrev 2015-08-30 19:03:51 följande:

Första grav hade jag ingen foglossning förrän typ dagen innan dottern föddes. Andra grav foglossningen började redan i v 15 och nu denna grav börja den i vecka 10 kände jag först men nu (går in i v 13 om 2 dagar) gör det så jäkla ont att jag knappt orkar jobba (frisör). Har någon varit med om det?

Mmm, jag är i vecka 11 och har redan riktigt ont i fogarna.. Redan efter typ 10 minuter gående/stående gör det asont. Min första graviditet fick jag riktigt ont runt v.18, men sen blev det bättre igen runt v.30. Min andra kom det vid v.14/15. Och nu kände jag av fogarna redan när jag plussade... Hoppas det inte blir så illa för dig, och ta redan nu hjälp av sjukgymnast och kanske deltidssjukskrivning.
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2015-08-30 19:17:36 följande:
    Jag förstår det... Kanske låta det bli en positiv överraskning om, om det bästa händer. Jag lider verkligen med dig. Och ja, man kan återgå till ett "normalt" liv, och man kan bli "som vanligt", fast man bär ju med sig även detta resten av livet och jag tror att man liksom blir djupare i sina känslor när man också känt den värsta oron, sorgen och smärtan. Kramar!
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2015-08-30 21:20:51 följande:

Jag förstår det... Kanske låta det bli en positiv överraskning om, om det bästa händer. Jag lider verkligen med dig. Och ja, man kan återgå till ett "normalt" liv, och man kan bli "som vanligt", fast man bär ju med sig även detta resten av livet och jag tror att man liksom blir djupare i sina känslor när man också känt den värsta oron, sorgen och smärtan. Kramar!

Det var fint sagt; att man blir djupare i sina känslor. Tack.

Tack till alla som tröstar mig och inte bara är käcka och vill bagatellisera. Jag förstår att jag lägger sordin på tråden, men fortsätt dela er glädje! Jag glädjer mig med er!
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-08-30 22:14:49 följande:

Det var fint sagt; att man blir djupare i sina känslor. Tack.

Tack till alla som tröstar mig och inte bara är käcka och vill bagatellisera. Jag förstår att jag lägger sordin på tråden, men fortsätt dela er glädje! Jag glädjer mig med er!

Du behöver absolut inte känna att du lägger sordin här, vi är härför att dela både glädje och sorg med varandra! Tänker på dig. <3
Svar på tråden Marsbebis 2016