• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Carabellis: oj, får du vänta så länge innan testet? Eller är tio dagar inklusive svarstiden?

• Reflexen

Välkommen Millface!

Vår dotter är född 08, så blir långt emellan här också.

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-08-28 19:48:37 följande:

Carabellis: oj, får du vänta så länge innan testet? Eller är tio dagar inklusive svarstiden?

Det är inklusive svarstiden. Provet är på måndag.

Är det nån i tråden som gjort sen abort, oavsett orsak?
  • sandra84

Carabellies en stor styrkekram till dig!!! Vi får verkligen hoppas att kubtestet visade fel. Håller alla tummar och tår för det.

NellieMeja hoppas det onda försvinner. Mycket som flyttas runt i kvinnorkroppen under en graviditet som kan göra ont. Skönt att bebisen såg ut att må bra!

• mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-08-28 18:26:42 följande:

Tack för din omtanke. Jag har svårt att tänka positivt alls. Känns så svårt att förställa sig det värsta och sedan genomgå en sen abort. Usch usch usch. Om typ tio dagar vet jag.

Jag har själv fått högrisk på kub så vet hur tankarna går och hur jobbigt det är psykiskt. Min son var frisk tack och lov så jag slapp genomgå det jag fruktade mest under den tiden. Skönt ändå att du får tid fort, men det kmr tyvärr vara superjobbigt nu. De ska erbjuda samtalskontakt när man får högrisk. Hoppas de gjort det. Kram
  • Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-08-29 07:58:10 följande:

Jag har själv fått högrisk på kub så vet hur tankarna går och hur jobbigt det är psykiskt. Min son var frisk tack och lov så jag slapp genomgå det jag fruktade mest under den tiden. Skönt ändå att du får tid fort, men det kmr tyvärr vara superjobbigt nu. De ska erbjuda samtalskontakt när man får högrisk. Hoppas de gjort det. Kram

Mvc eller fostermedicin? Vi hade sista tiden 21.00 och hon var sen, det satt ett par utanför och väntade på en akutkoll sent i graviditeten, så om bm missade det förstår jag henne. Hon var faktiskt bra tyckte jag, krass och saklig, inget "ni ska se att det går bra" för det gör det ju antagligen inte.

Jag känner mig mycket bättre idag, har sovit bra och då är man ju lite tåligare. Hade dock varit skönt att få ta ett glas vin eller en stesolid för nerverna, men det hade känts fel.

Hade ett litet breakdown när jag hämtade min dotter på förskolan igår och hennes fröken frågade om jag var hennes barnvakt. Min dotter har precis börjat på ny avd och det är nästan alltid min man som hämtar och i min ångest och utmattning började jag storgråta, hon måste ha trott att jag var galen. Fast hon aktar sig nog för att förutsätta klumpiga saker, hehe.
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-08-29 08:41:54 följande:

Mvc eller fostermedicin? Vi hade sista tiden 21.00 och hon var sen, det satt ett par utanför och väntade på en akutkoll sent i graviditeten, så om bm missade det förstår jag henne. Hon var faktiskt bra tyckte jag, krass och saklig, inget "ni ska se att det går bra" för det gör det ju antagligen inte.

Jag känner mig mycket bättre idag, har sovit bra och då är man ju lite tåligare. Hade dock varit skönt att få ta ett glas vin eller en stesolid för nerverna, men det hade känts fel.

Hade ett litet breakdown när jag hämtade min dotter på förskolan igår och hennes fröken frågade om jag var hennes barnvakt. Min dotter har precis börjat på ny avd och det är nästan alltid min man som hämtar och i min ångest och utmattning började jag storgråta, hon måste ha trott att jag var galen. Fast hon aktar sig nog för att förutsätta klumpiga saker, hehe.

Ring och be om det om de missat det. Vi blev erbjudna direkt på plats. Vet dock inte vems ansvar det är. Skönt att du mår lite bättre iaf <3
  • CatEyes
    Smilla80 skrev 2015-08-27 16:26:55 följande:
    Ja precis, så resonerar jag också, KAN skapa mer oro med.. Men för mig som knappt har nga symtom skulle det vara lugnande om det fungerade! :) vilken sort har du, och vad kostade den? Från vilken v kan man börja använda den? Det är inga risker med att använda en sådan?
    Glömde svara, förlåt.

Jag köpte den på www.billiga-tester.se
    Sonoline Ultraljudsmonitor heter den. Kostar 799kr

Det står från v 12 men jag provade redan i vecka 10-11 och då hörde man.

Jag googlade mycket om risker med en sån, det KAN ju finnas risker men man får själv avgöra. Det är ju inte så bra att göra ul hela tiden heller, på något sätt så stör man fostret, samma sak med det här.

Jag använder den väldigt lite, brukar lyssna den dagen jag går in i en ny vecka och max 5 min, därför vågar jag använda den. Det är annorlunda om man lyssnar varje dag eller väldigt länge.
  • Elenic

Men oj vad ni skriver här inne! Och vad många nya som tillkommit! Inser att jag har lite catch up to do efter en fruktansvärt stressig jobbvecka och ett illamående som tar knäcken på mig resterande tid...

Först, Clarabellis: Vilket otroligt stressande besked. Vill dock berätta att jag har en kollega som fick precis samma besked, även hon ung. Mkp visade sedan på Inga problem och hon har fött en frisk liten dotter. Det finns hopp alltså! Håller tummarna för dig.

NellieMeja: SKÖNT att det inte var något farligt!

Alla nya: (Clarabellis, MolleMalin, AnniAy, Dubban, CatEyers, LisaKMB, Millface - VÄLKOMNA! Roligt att se att det är några fler som har lite äldre barn också (mina är födda 03 och 06).

För egen del så var som sagt VUL i veckan en positiv upplevelse. En pigg liten krabat (som vår BM sen namngav "Våfflan") med pickande hjärta, och 4 dagar större än senaste mens Enligt VUL är jag alltså i 10+6 idag, men jag håller kvar vid 10+2 till RUL.

KUB blir om lite mer än en vecka, 9:e September. Går allt bra då kommer jag börja våga hoppas ordentligt och kanske köpa ett första babyplagg eller nåt... För sakens skull.

Börjar tro och hoppas att det finns ett slut på illamåendeeländet, men än så länge är jag inte där. Inte heller har humöret blivit bättre - OJ vad jag blir irriterad på min man hela tiden.. Men hoppas på en snar ljusning där med.

Till sist, stort TACK för alla gratulationer till VUL-resultatet och för att ni stod ut med mitt nojande dessförinnan. Kram på er!

• Smilla80
    NellieMeja skrev 2015-08-28 12:05:49 följande:

Tack för er omtanke ligger i soffan hemma nu å vilar. Å hoppas det onda ska försvinna kan vara livmodern som trycker på en nerv eller något sådant. Skönt var i allafall att jag fick se en underbar goding med tickande hjärta...

Så skönt att allt såg bra ut! Hur mår du nu?
Svar på tråden Marsbebis 2016