mammave skrev 2015-08-29 07:58:10 följande:
Jag har själv fått högrisk på kub så vet hur tankarna går och hur jobbigt det är psykiskt. Min son var frisk tack och lov så jag slapp genomgå det jag fruktade mest under den tiden. Skönt ändå att du får tid fort, men det kmr tyvärr vara superjobbigt nu. De ska erbjuda samtalskontakt när man får högrisk. Hoppas de gjort det. Kram
Mvc eller fostermedicin? Vi hade sista tiden 21.00 och hon var sen, det satt ett par utanför och väntade på en akutkoll sent i graviditeten, så om bm missade det förstår jag henne. Hon var faktiskt bra tyckte jag, krass och saklig, inget "ni ska se att det går bra" för det gör det ju antagligen inte.
Jag känner mig mycket bättre idag, har sovit bra och då är man ju lite tåligare. Hade dock varit skönt att få ta ett glas vin eller en stesolid för nerverna, men det hade känts fel.
Hade ett litet breakdown när jag hämtade min dotter på förskolan igår och hennes fröken frågade om jag var hennes barnvakt. Min dotter har precis börjat på ny avd och det är nästan alltid min man som hämtar och i min ångest och utmattning började jag storgråta, hon måste ha trott att jag var galen.
Fast hon aktar sig nog för att förutsätta klumpiga saker, hehe.