• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80

Välkommen dubban!

Skönt att det ordnade sig med omega 3 Sandra!

Har även ordnat sig för mig trots att jag har rätt sen inskrivning (12+2), pratade med MVC och jag ska lämna blodprov till kub tidigare så att resultatet säkert hinner komma till ul 17 sept! Nu är vi 4 som har kub då, haha!

• Dubban

Jag har inte varit på ul än. Har faktiskt inte ens bokat tid för inskrivning på mvc men tänkte ta tag i det idag då jag är hemma och vabbar. Kub tackade jag nej till sist men bad om endast ett tidigt ul istället pga oro och det var inga problem. Har inte bestämt hur jag ska göra denna gång...

• CatEyes

Hej alla!

Kommer inte ihåg om jag har skrivit här förut men jag har följt er sedan start.

Är gravid med mitt andra barn, är äntligen i vecka 13!! Gjorde ul i vecka 8 och hjärtat tickade på fint.

Förra graviditeten köpte jag en doppler för att lyssna på hjärtslagen hemma och provade att lyssna på bebisen nu och det slår på fint fortfarande, skönt!! Kommer inte få göra ul föräns RUL så det känns bra att veta bebisen lever nu i vecka 13.

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-08-27 09:18:46 följande:

Uäh! 12 h till KUB...! Börjar känner mig så orolig.

Det kommer säkert gå jättebra! Håller tummar!
  • Smilla80
    CatEyes skrev 2015-08-27 12:52:39 följande:

Hej alla!

Kommer inte ihåg om jag har skrivit här förut men jag har följt er sedan start.

Är gravid med mitt andra barn, är äntligen i vecka 13!! Gjorde ul i vecka 8 och hjärtat tickade på fint.

Förra graviditeten köpte jag en doppler för att lyssna på hjärtslagen hemma och provade att lyssna på bebisen nu och det slår på fint fortfarande, skönt!! Kommer inte få göra ul föräns RUL så det känns bra att veta bebisen lever nu i vecka 13.

Hej CatEyes! Grattis till att ha passerat de första 12 kritiska veckorna! Så skönt att höra hjärtat slå! Rekommenderar du doppler för hemmabruk, är det en bra grej?
  • CatEyes
    Smilla80 skrev 2015-08-27 14:39:59 följande:
    Hej CatEyes! Grattis till att ha passerat de första 12 kritiska veckorna! Så skönt att höra hjärtat slå! Rekommenderar du doppler för hemmabruk, är det en bra grej?
    Tack!!

Jag skulle rekommendera att ha en. Den har varit min räddning när det gäller oro. Jag kanske har haft tur att jag hittar hjärtat efter nån minut, sedan stänger jag av den. Men det kan vara jobbigt att inte hitta hjärtslag (trots att allt är bra), det kan vara ännu mer stressande och man blir ännu mer nojjig!

Med den jag har har jag hittat hjärtat redan i vecka 10, så jag tycker den är bra
  • Smilla80
    CatEyes skrev 2015-08-27 15:33:48 följande:

Tack!!

Jag skulle rekommendera att ha en. Den har varit min räddning när det gäller oro. Jag kanske har haft tur att jag hittar hjärtat efter nån minut, sedan stänger jag av den. Men det kan vara jobbigt att inte hitta hjärtslag (trots att allt är bra), det kan vara ännu mer stressande och man blir ännu mer nojjig!

Med den jag har har jag hittat hjärtat redan i vecka 10, så jag tycker den är bra

Ja precis, så resonerar jag också, KAN skapa mer oro med.. Men för mig som knappt har nga symtom skulle det vara lugnande om det fungerade! :) vilken sort har du, och vad kostade den? Från vilken v kan man börja använda den? Det är inga risker med att använda en sådan?
  • LisaKMB

Har inte varit särskilt aktiv här eftersom jag har varit lite orolig. Men förra veckan var jag på VUL och fick se en liten krabat. Känns så mycket lugnare nu!

Kul att vi är en stor grupp. Välkomna alla nya! CatEyes, jag gick också in i vecka 13 idag! Så skönt att ha klarat av de första veckorna.

• Emzaan

Te med igerfära verkar va min räddning. Fick tips av barnmorskan och nu har jag ständigt en kopp i handen. Funkar ganska bra mot illamåendet, jag mår fortfarande illa men inte lika mycket som tidigare.

Svar på tråden Marsbebis 2016