• Dubban

Marsbebis 2016

Aldrig skrivit på fl förut, men i den här gruppen vill jag ju vara med :)

Gravid i v 10+3 med bf 28/3. Dock räknar jag kallt med att det blir en aprilbebis. Det här är fjärde barnet (OM det går vägen, har ett plågsamt MA i bagaget så jag tar inte ut nåt i förväg) och jag har behövt bli igångsatt alla tre gångerna förut. Syskonen är födda -01, -04 och -12.

Spännande att läsa om alla er andra i samma sits!

• Dubban

Jag har inte varit på ul än. Har faktiskt inte ens bokat tid för inskrivning på mvc men tänkte ta tag i det idag då jag är hemma och vabbar. Kub tackade jag nej till sist men bad om endast ett tidigt ul istället pga oro och det var inga problem. Har inte bestämt hur jag ska göra denna gång...

• Dubban
    Reflexen skrev 2015-09-04 19:04:27 följande:

Har ni sett att vi marsmammor får celebert sällskap? Kronprinsessan Victoria väntar sin tvåa i mars!

Hurra för oss alla!!!

För tre år sen födde jag min dotter i samma säng och samma rum där Kronprinsessan fött Estelle - i mars kanske vi kan göra om det :)
  • Dubban

Och vidare apropå kub. Jag hade inskrivning på mvc igår (v 11). Kände mig tveksam till kub redan innan och min bm tycktes tänka lite samma banor, att resultatet kan ge mer orsak till oro än ro. Men eftersom jag har ett plågsamt MA i bagaget frågade jag snällt om jag kunde få göra bara ett tidigt ultraljud istället och hon svarade; SJÄLVklart! Här får man göra PRECIS som man vill.

Så otroligt skönt, och redan idag låg kallelsen i brevlådan, på onsdag 9/9 gör jag ul, och RUL 29/10. Förutsatt att jag har någon i magen nästa vecka...

• Dubban

Jag har fött alla mina tre på KS och är helt nöjd med det. Alla tre igångsättningar med varierande resultat, allra sämst 2001 och toppen 2004 och 2012, känns som att vetenskapen tog stora kliv framåt däremellan. Jag har alltid bråttom hem efteråt och det har man respekterat (såklart kanske, finns väl inte direkt plats att stanna på övertid ;)

Jag går på mvc på Ekerö och jag har träffat många bm i mina dagar och det här var första gången jag kände mig helt och hållet supernöjd och trygg. MEN då ska hon såklart förflyttas innan mitt nästa (förhoppningsvis) besök i december. Hoppas på samma tur med nästa bm.

• Dubban
    mammave skrev 2015-09-05 06:06:04 följande:

Dubban: ett sånt svar skulle alla få. Jag frågade samma sak. Då sa de bara att ska man göra kub gör man allt, inte bara ett ul (som jag då ville). Det tyckte jag var dåligt att man inte fick välja själv hur man ville bli undersökt

Visst skulle man önska att alla gjorde lika. Här påtalade hon väldigt tydligt valfriheten, att JAG skulle bestämma hur jag vill ha min gravidresa.
  • Dubban

Jag känner/kände lite som du Smilla80. Jag är lika gammal som du, har tre barn tidigare (14,11 och 3) och min man två så det är ju inte helt självklart att alla kommer jubla när vi kommer ut med detta. Men det är ju vårt beslut, vårt barn. De får gärna ha åsikter men då helst behålla dessa för sig själva. Mina föräldrar har fått veta och tagit nyheten kring Stellan (arbetsnamnet, haha) bra. Våra barn hoppas vi kommer ta det bra också, min 11-åriga dotter tjatar om en lillebror och lilla 3-åringen går runt och säger att hon har en bebis i magen - som om de har ett sjätte sinne.

På mitt jobb däremot kommer de inte bli glada, men det bryr jag mig minst om. Mitt jobb är inte mitt liv, men det är faktiskt mina barn.

Jag håller tummarna för att de går bra när du berättar.

• Dubban

Jag gläds med alla er som redan gjort ul och fått se pigga friska bebisar. Imorgon är det min tur att ta reda på om det finns någon där inne och jag är nervös! Vill ju gärna ha anledning att få vara kvar i den här gruppen.

• Dubban

Grattis till er som fått glada nyheter idag! <3

Kommer nyss från ul och även jag hade en sprallig bebis i magen. Så otroligt skönt att få se, nu kan man släppa en del av oron, det ÄR på riktigt!

Svar på tråden Marsbebis 2016