• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • linos

Hörni, en fråga på förekommen anledning ? hur strikta är ni med matregler? Tycker jag hållt mig ganska bra till rekommendationerna (plus givetvis avstått all uppenbar risk som niktoin, alkohol etc) men lyckades i morse på konferensfrukost (helt utan att tänka på det) sätta i mig en macka med pastöriserad Brie. Kom på i efterhand att det kanske inte var så bra. Var går gränsen för vad man ska noja över...?

• Reflexen

Linos:

Jag tror inte du behöver vara orolig över osten. Jag tror att råden är satta med god marginal så att säga. Visst är det illa om man drabbas av listeria, men det är så få fall per år så risken känns inte så stor.

Har också gjort som du, kommit på halvvägs in i en smörgås att brieost inte var så bra..., dottern blev frisk

Kram

• AnniAy

Hej alla!
    Jag är beräknad den 14e mars så går in i v 12 imorgon. Har 2 prinsessor födda -13 och -14 så vi får se vad det blir den här gången :)

• linos
    Reflexen skrev 2015-08-24 14:31:39 följande:

Linos:

Jag tror inte du behöver vara orolig över osten. Jag tror att råden är satta med god marginal så att säga. Visst är det illa om man drabbas av listeria, men det är så få fall per år så risken känns inte så stor.

Har också gjort som du, kommit på halvvägs in i en smörgås att brieost inte var så bra..., dottern blev frisk

Kram

Tack för lugnande ord - trodde jag var helt cool med sånt den här gången men ibland trillar man tydligen dit ;) Kram!
  • Smilla80
    linos skrev 2015-08-24 13:39:38 följande:

Vi har KUB samma dag! Att man redan är lite nervös..?!

Åh, kul! spännande värre, o visst är man nervös... :-/ vi får hålla tummar för varann!

Tror inte heller du behöver oroa dig för osten, är så liiten risk! Jag har ätit vakuumförpackad skinka o Bolmenlax (dock odlad) o nojat över listeria o miljögifter, men tror inte det är nån större fara.
  • Smilla80
    AnniAy skrev 2015-08-24 14:57:58 följande:

Hej alla!

Jag är beräknad den 14e mars så går in i v 12 imorgon. Har 2 prinsessor födda -13 och -14 så vi får se vad det blir den här gången :)

Välkommen! Spännande!
  • Emzaan

Hej alla , när tänker ni berätta för de blivande syskonen,? Jag är sugen på att berätta då jag märker att barnen märker attt jag inte mår bra( typ springer och kräks) svårt att mörka. Men ska nog vänta tills vecka 12. V 11 imorgon.

• AKF

Kul att du ställde den frågan, gjorde det härom veckan, men tror inte att så många såg det.

Jag ska berätta v 12 för dottern, hon är 5 år. Jag är vansinnigt trött, och mår tidvis mkt illa men hon verkar inte ha n

Emzaan skrev 2015-08-24 19:38:15 följande:

Hej alla , när tänker ni berätta för de blivande syskonen,? Jag är sugen på att berätta då jag märker att barnen märker attt jag inte mår bra( typ springer och kräks) svårt att mörka. Men ska nog vänta tills vecka 12. V 11 imorgon.

• AKF

Forts... Hon anar nog inget samband. Hur gamla är ditt/dina barn Emzaan?

• AKF
    linos skrev 2015-08-24 13:39:38 följande:

Vi har KUB samma dag! Att man redan är lite nervös..?!

Samma datum här! Väntar ni till efter kub innan ni berättar för syskon etc?
Svar på tråden Marsbebis 2016