• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Smilla:

Inga cravings direkt, men väljer hellre lättare mat (grönsaker, fil, te) än mastigare (korv, grytor, potatismos). Helt ok än så länge.

• Emzaan

Jag orkar inte med detta illmående, är helt slut. Lyckas hålla mig på dagtid på jobbet men sen får jag springa hem. Har konstant olustkänsla/ illamående. Kräks hela kvällarna. Får så ont i halsen av all sur magsyra. Måste lägga mig supertidigt annars är jag som en trasa, hur länge ska det hålla på???? Mäker att barnen undrar. Måste nog berätta snart varför jag är som jag är. Hoppas på hjälp på tisdag när jag ska på inskrivning. Nu vecka 10.

• Reflexen

Usch, Emzaan, så ska du ju inte behöva ha det! Kan du inte ringa din bm eller vårdcentral redan imorgon o fråga om hjälp?

• mammave

Usch, stackare med sånt illamående. Men det finns ju olika hjälpmedel mot det så ring bm så kanske hen kan hjälpa till och göra vardagen lite enklare.

• mammave

Reflexen: spännande med vul imorgon. Visst borde man våga tro att det kommer gå bra om det ser bra ut på vul i v 10? Jag vet att jag själv postat siffror på mf-risk om detta, men nojjar lite iaf och skulle vilja se den lille igen nu i v 12 innan jag berättar.... Ska ringa imorgon, men får säkert ingen tid pga oro :(

• mammave

Reflexen: hur gick det idag?

Ringde kk idag och fick faktiskt tid på tisd för ul och då är jag i v 12+2 så det skulle va skönt att se om allt ser bra ut då.

• Reflexen

Det gick bra! Ett levande foster som mättes till ungefär den ålder jag trodde.

Så skönt att du får ett ul, Mammave! Snart är de där första 12 veckorna slut och vi kan börja hoppas lite mer!

• mammave

Härligt, Reflexen! Vilken v är du i nu? Jag har gått 12 fulla veckor på sönd. Ska du på ngt mer vul el blir det kub?

• Sötistilde

Hej! Jag hoppar in I denna tråd :) med BF ca 3-5 mars , är en UL 12+0 = v13 idag! Gjorde moderkaksprov i tisdags 18/8 och fick svar idag att allt såg normalt ut :) så då hoppas vi allt går vägen denna gång , hade missfall i februari..... Har en dotter sen innan som är född feb-12 :)

• Reflexen
    mammave skrev 2015-08-21 15:57:39 följande:

Härligt, Reflexen! Vilken v är du i nu? Jag har gått 12 fulla veckor på sönd. Ska du på ngt mer vul el blir det kub?

Han mätte den till 8+6, så bara 3 dagar mindre än jag beräknat utifrån äl. Nästa steg är inskrivning på mvc om typ två veckor. Ska diskutera kub/NIPT med mannen nu när vi vet att det är ok där inne
Svar på tråden Marsbebis 2016