• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mammave

Smilla: härligt!

Reflexen: Det är drygt 20mil dit Frågade min bm om man inte kunde få göra bara halva kub, alltså skippa blodprovet. Men det fick man inte Borde ju kunna släppa det eftersom allt såg bra ut i v 10+1, men skulle ändå ville ha en koll efter v 12

• NellieMeja

Å vad härligt för er som fått gjort ul och sett era små mirakel. Blir lite avis. Ska till Bm nästa vecka å sen kan jag ringa å beställa tid för kub. Vill så gärna se att det finns något i magen å att allt är ok. Tiden går så sakta..

• Reflexen

Jag vet inte om de kommer erbjuda nåt mer ul, kommer träffa en annan läkare än sist så får se vad han säger.

Tror vi kommer göra kub-testet och sen NIPT. Beror väl lite på om jag måste åka långt för blodprovet eller om det går att göra här också.

Kul med inskrivning, NellieMaja! Veckorna tickar på för oss

• mammave
    Reflexen skrev 2015-08-13 21:55:29 följande:

Jag vet inte om de kommer erbjuda nåt mer ul, kommer träffa en annan läkare än sist så får se vad han säger.

Tror vi kommer göra kub-testet och sen NIPT. Beror väl lite på om jag måste åka långt för blodprovet eller om det går att göra här också.

Kul med inskrivning, NellieMaja! Veckorna tickar på för oss

Då får du ju automatiskt ett ul efter v 12. Vad skönt! Men ska du vänta så länge med nipt? Elr gör du det om du får högrisk på kub? Nipt är ju mkt säkrare så till mig har de flesta sagt att gör man nipt är det ingen idé att göra kub (bara onödig oro om det visar högt)
  • Reflexen

Jag får se vad de säger på ul på fredag, Mammave. Om det fortfarande ser fint ut o jag verkar vara i "rätt" vecka så är det ju lättare att ta ställning till NIPT eller kub och när det ska göras.

Jag är så sjukt trött, förresten. Är helt ok fram till lunch, men sen kraschar jag helt. Kan sova bort en hel timme och ändå vakna trött! Blir intressant att börja jobba om en dryg vecka

Sen är jag hungrig oftare än vanligt. Blir riktigt elakt syrlig när blodsockernivån droppar för mycket. Försöker sköta det genom att ha med en banan o en flaska vatten så fort jag lämnar hemmet

• mammave

Är oxå helt sjukt trött. Har jobbat tisd-fred och däckat senast kl nio och ändå gått runt o gäspat på jobbet Magen är redan stor så efter provresultaten nästa v blir det oundvikligt att berätta

• Smilla80

Skulle vi inte kunna skriva in i BF-listan om vi väntar första, andra, tredje, fjärde barnet osv...? Kan vara kul att ha lite koll! :) så hamnar BF-listan lite längre fram i tråden också! ;) bara ett förslag...

• sandra84

En liten undran: någon som använt postafen (?) mot graviditetsillamående? Jag känner att jag varken funkar hemma med barnen eller på jobbet. Mår illa 24 timmar om dygnet. Jobbar som idrottslärare och kan inte direkt ta det lugnt på jobbet...

Bf-lista med antal barn låter bra. Jag skriver in mig när jag varit på tidigt ul. Men har två barn sedan tidigare.

• Zezziz84
    sandra84 skrev 2015-08-16 11:09:12 följande:

En liten undran: någon som använt postafen (?) mot graviditetsillamående? Jag känner att jag varken funkar hemma med barnen eller på jobbet. Mår illa 24 timmar om dygnet. Jobbar som idrottslärare och kan inte direkt ta det lugnt på jobbet...

Bf-lista med antal barn låter bra. Jag skriver in mig när jag varit på tidigt ul. Men har två barn sedan tidigare.

Jag har använt Postafen funkade för mig:)
Svar på tråden Marsbebis 2016