• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • LisaKMB
    Elenic skrev 2015-08-09 20:02:54 följande:

Hej, Och varmt välkommen hit! Grattis till graviditeten och det lilla mirakel du redan har. Ledsen att höra att även du har tråkigheter i bagaget, det gör ju första tiden mycket jobbigare. Kommer hålla tummarna för dig den 21:a, så får du gärna göra detsamma för oss när vi ska göra VUL den 25:e. Fasar! Och längtar. Märkligt..

Tack snälla! Jag håller självklart tummarna för dig den 25:e!
  • LisaKMB
    Reflexen skrev 2015-08-09 20:37:58 följande:

Hej o välkomna Mkes och Lisa!

Håller tummarna för att allt går bra för oss alla den här gången. Jag har också en försiktig positiv känsla den här graviditeten, så hoppas att magkänslan stämmer!

Tack! Jag är också positiv men vågar inte hoppas fullt ut än. Hoppas din magkänslan är rätt!
  • AKF

Välkommen Lisa!

Roligt att vi blir fler som kan följas åt. :)

Tack för svar och stöd Elenic och Reflexen. Har kunnat äta lite nu ikväll och varit lite piggare under eftermiddagen än igår, skönt! Har varit helt bortkopplad från familjen vilket har känts förj*vligt rent ut sagt. Kanske var det en matförgiftning eller liknande, men jag kände liksom inte igen symtomen.

Tufft med din foglossning Elenic, det kan verkligen sätta ner en i vardagen!

Har du börjat jobba i veckan eller hur var det?

Jag har också haft rejäla känningar av foglossning. Enda fördelen med att jag varit sängliggande två dygn nu är att foglossningen hållt sig borta så gott som.

Ska träffa en läkare nu på tors, på gyn där vi började vår utredning tidigare i somras - ska få göra ett VUL. Förresten, grattis till att det såg bra ut på ditt VUL Reflexen! Måste kännas skönt!

Vi andra få hålla tummarna för varandra nu när vi ska iväg.

• AKF

Förresten, apropå våra symtom. Hur skiljer de sig från när ni väntade de barn ni har?

Intressant att det kan skilja sig mkt för samma kvinna vid olika graviditeter.

• mammave

Fy vilket hemskt illamående du har, AKF! Bra att du ska prata med läkare. Det finns vissa som får extrema gravidkomplikationer. Hoppas det vänder nu iaf.

Smilla: När jag hade ma kändes ngt fel helt enkelt, jag vet inte vad, men magkänslan sa att ngt inte var ok. Annars har jag aldrig haft så mkt till symptom så det är svårt att svara på om de förvann el inte.

Imorgon är det dags för nipt-testet. Lite läskigt är det. Det finns ju alltid en liten oro när man ska göra ul att det inte ser bra ut. Det måste se bra ut! Sen är det två v väntan på svar o då har jag även passerat v 12 (är i 10+0 idag)

• Sötistilde
    mammave skrev 2015-08-09 22:34:53 följande:

Fy vilket hemskt illamående du har, AKF! Bra att du ska prata med läkare. Det finns vissa som får extrema gravidkomplikationer. Hoppas det vänder nu iaf.

Smilla: När jag hade ma kändes ngt fel helt enkelt, jag vet inte vad, men magkänslan sa att ngt inte var ok. Annars har jag aldrig haft så mkt till symptom så det är svårt att svara på om de förvann el inte.

Imorgon är det dags för nipt-testet. Lite läskigt är det. Det finns ju alltid en liten oro när man ska göra ul att det inte ser bra ut. Det måste se bra ut! Sen är det två v väntan på svar o då har jag även passerat v 12 (är i 10+0 idag)

Du kan väl skriva här hur det har gått mammave?! :) i vilken vecka gör du det i?!
    Lycka till ! :)
  • Sötistilde
    Sötistilde skrev 2015-08-09 23:15:03 följande:
    Du kan väl skriva här hur det har gått mammave?! :) i vilken vecka gör du det i?!
    Lycka till ! :)
    Såg först nu att du var i 10+0 ;) ;)
  • AKF

Mammave: Tack! Jag hoppas att jag får hjälp mot illamåendet av läkaren samtidigt som mitt VUL.

Jag förstår att det känns nervöst inför imorgon. Jag håller tummarna för dig. Lycka till!

• Smilla80

Tack Elenic, reflexen och mammave för info och stöd! Ska på VUL senare i veckan, har känts som en evighet tills detta, men nu börjar det närma sig... både längtar otåligt och samtidigt fasar för det... Ja, ni vet hur det är!

AKF usch vad jobbigt det låter, som riktig magsjuka! Om det fortsätter så måste du ju få hjälp. Hoppas det blir bättre!

Lycka till mammave med NIPT! Förstår det känns nervöst, men det kommer säkert gå jättebra! Håller tummar!

Svar på tråden Marsbebis 2016