• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Vad kul med inskrivningen, Smilla! hur stora är ditt/dina större barn? Har en dotter född 08, så blir börja om här med.

Tycker så synd om er som mår illa! Jag har sluppit det hittills, så kan inte ge några bra råd.

Hoppas på snabbt och bra svar på NIPTtestet, Mammave!

• Smilla80
    Reflexen skrev 2015-08-17 19:39:35 följande:

Vad kul med inskrivningen, Smilla! hur stora är ditt/dina större barn? Har en dotter född 08, så blir börja om här med.

Tycker så synd om er som mår illa! Jag har sluppit det hittills, så kan inte ge några bra råd.

Hoppas på snabbt och bra svar på NIPTtestet, Mammave!

Tack! :) först blir det ett hälsosamtal, då pratar man bara eller hur är det nu igen? Väger man sig o sånt? Mina barn är födda 08 och 10, så det blir ett litet glapp! :) för dig blir det lite större ändå! :) De första två kom ju tätt så nu blir det lite annorlunda, om allt går vägen.

Vi får försöka njuta nu av att inte må illa, och inte nojja... Lättare sagt än gjort!! Tycker också synd om er som kämpar med illamående. Och håller helt med om att man inte får in att man verkligen är gravid! Kan inte minnas att det var så här med de andra två. Fattar det bara inte, trots VUL o allt!

Hoppas du får svar snart mammave på NIPT! Det är så mycket väntan på allting! :-/ det kommer säkert se bra ut!
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-08-17 12:12:27 följande:

Iiiihhh har nu fått tid till inskrivning på MVC - är så glad men känns så overkligt samtidigt, kan knappt fatta att jag börjar om igen! så förstår verkligen känslan Elenic av att inte "connecta" riktigt i huvudet. Det går inte in!! Hoppas VUL och MVC-besök kan hjälpa oss att landa i det här :) hur stora är dina barn nu igen?

Spännande med inskrivning! Jag har inskrivning bokat precis efter mitt läkarbesök/VUL, så går det bra där (nästa tisdag) så har jag inskrivning direct efter. Iiiiihhhh!
    Mina stora barn är just stora, fyller 9 och 12 nu i augusti. Önskar och hoppas verkligen att de får bli storasyskon, de har längtat så länge. När har du din inskrivning?
  • Elenic
    NellieMeja skrev 2015-08-17 12:12:36 följande:

Har inte mått illa i mina andra graviditeter å inte i denna heller men i torsdags började ja må så illa å har gjort det i hela helgen å även idag. Går in i v10 imorgon brukar det komma så sent. En ny erfarenhet för mig hade faktiskt klarat mig utan den hihi. Små äter knäckebröd. Men i går hade jag inte lust med något mådde skit.

Det är nog inte omöjligt att det kommer så sent. Jag mår alltid illa verkar det som, men tycker att det är värst runt 9-11, så om man inte mått illa alls kanske man mår illa då liksom, och mår man illa så mår man SUPERilla då, typ, om du hänger med på hur jag tänker. Trist att du inte slapp illamåendet helt den här gången.
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-08-17 12:22:21 följande:

Hej Elenic!

Förstår din känsla av "är jag verkligen gravid?". Är precis likadan själv.. Jag har ju tillomed varit på ett vul och sett ett litet hjärta picka, men kan fortfarande inte riktigt tro på det. Känns tråkigt att inte våga hoppas, att inte vara så där fånigt lycklig som jag borde vara. De där missfallen ställer till det i psyket! Håller tummarna för ditt vul nästa vecka! Jag ska tillbaka på fredag för vul två. Nervöst!

Hoppas iaf att du kommer helskinnad genom dagens skolstart o illamående o fasta!

Hej, Och visst är det konstigt! Känns liksom mer som att jag är sjuk eller nåt, men inte att vi kanske ska få en BEBIS. Åhh, spännande med VUL, håller tummarna stenhårt för dig.

Överlevde dagen, och hade sen glömt bort att maken skulle vara borta på kvällen - grät nästan av trötthet när jag nattade barnen... Och han jobbar så långt borta att han åker innan barnen vaknat, så hela morgonstressen blir min att ta också. Idag kändes det faktiskt ohållbart - jag kan inte ha alla lämningar och hämtningar och sköta ett 100%-arbete med stort ansvar OCH vara gravid, där går typ min gräns... :(

Kram!
  • Elenic
    mammave skrev 2015-08-17 18:30:13 följande:

Trots två vul/ul känner jag oxå att jag inte riktigt fattar. Är oxå så trött så man känner sig ju inte som världens bästa mamma direkt Sen vill jag gärna få resultatet på nipt och helst ett ul efter v 12 innan jag vågar ta till mig det fullt ut tror jag. Väntar på nipt-svar denna vecka o det känns lite nervöst. Vi får försöka peppa varandra! <3

Jaa, det är nog inte konstigt att man inte fattar. Det är så stort! Åh, önskar att jag gjort NIPT men väntar tills efter jag sett att det finns nåt levande.. Förstår att det känns nervöst, håller tummarna för ett bra svar! Och nej, jag som typ ALDRIG blir arg och skriker på barnen höjde rösten 2 ggr imorse. Inte så stolt över mig själv...
  • Bonebag

Hej Alla!
    Karin här, fyller 29 i höst och bor söder om Stockholm. Födde min första 27 September förra året. Blev igångsatt den gången då jag o barnet har olika blodgrupper... Något även nuvarande bäbis i magen verkar ha... Så det kommer nog bli igångsättning igen :)
    Har just nu bf 9 Mars. Storebror kommer va ca 1,5 år då.

Kub väntas den 31 Augusti och Rul i mitten av oktober <3

Denna graviditeten är dessutom som natt o dag i jämförelse med första. Så tankarna kan inte låta bli att undra om det gömmer sig en flicka i magen denna gången... Drömma får man va? Hehe ;)

Ser framemot att få följa er alla!

• AKF
    Elenic skrev 2015-08-17 10:49:03 följande:

Hej alla marsmammor!

Och grattis till er som fått positive besked vid VUL, härligt!

Och lycka till ni som ska på VUL i veckan, jag håller tummarna för er. Själv har jag en vecka kvar till mitt VUL och börjar oroa mig... Känner mig ju sjukt gravid symptommässigt, men har liksom inte connectat i huvudet att jag kanske faktiskt ÄR gravid. Hoppas på ett bra VUL så att jag kan börja våga tro på det här.. För ärligt talat, jag är inte säker på att jag fixar en till graviditet.

Sista veckan har jag mått så sjukt dåligt. Mått illa, varit så trött, känt mig ledsen. Orkar inte träna som vanligt och har börjat känna mig så tjock och ful och bläig. Inte roligt alls!

Idag började också allvaret med skolstart för stora barnen samtidigt som maken ska fasta ett dygn (ska göra en undersökning som kräver det), varför jag inte kan få så mycket support av honom. Känner att jag inte riktigt orkar med vardagsstressen.. Men nu är det bara att bita ihop, orka ytterligare en vecka och förhoppningsvis få ett superfint resultat på VUL om en vecka.

Kramar till er alla!

Bästa Elenic!

Det låter tufft och jag förstår och känner igen känslan kring flera grejer!

Jag har 'bara' ett barn men första tiden tillbaka i vardagen nu har varit jobbig. Jag orkar inte laga mat, kan knappt göra nytta på eftermiddagarna på jobbet pga tröttheten.

Håll ut till ditt VUL nästa vecka, jag håller tummarna och hoppas att dagarna känns ok tills dess!

Kram!
  • AKF
    NellieMeja skrev 2015-08-17 12:12:36 följande:

Har inte mått illa i mina andra graviditeter å inte i denna heller men i torsdags började ja må så illa å har gjort det i hela helgen å även idag. Går in i v10 imorgon brukar det komma så sent. En ny erfarenhet för mig hade faktiskt klarat mig utan den hihi. Små äter knäckebröd. Men i går hade jag inte lust med något mådde skit.

Så var det för mig också! Kunde inte fatta att graviditetsillamående kunde vara så intensivt och totalt lamslå en så. Nu är det bara mornarna som tur är! Hoppas att det lindras för dig också!
  • AKF

När berättar ni för syskon?

Vår dotter är 5 år och vi ska berätta omkring v 12. Jag vet hur gärna hon vill ha syskon och längtar verkligen tills vi ska berätta! Som min mage ser ut nu så lär vi inte kunna vänta mkt längre... ;)

Välkommen Bonebag!

Svar på tråden Marsbebis 2016