• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Bonebag skrev 2015-08-18 14:44:47 följande:

Hej Alla!
    Karin här, fyller 29 i höst och bor söder om Stockholm. Födde min första 27 September förra året. Blev igångsatt den gången då jag o barnet har olika blodgrupper... Något även nuvarande bäbis i magen verkar ha... Så det kommer nog bli igångsättning igen :)
    Har just nu bf 9 Mars. Storebror kommer va ca 1,5 år då.

Kub väntas den 31 Augusti och Rul i mitten av oktober <3

Denna graviditeten är dessutom som natt o dag i jämförelse med första. Så tankarna kan inte låta bli att undra om det gömmer sig en flicka i magen denna gången... Drömma får man va? Hehe ;)

Ser framemot att få följa er alla!

Hej Karin,
    Och välkommen hit! Grattis till nr2! Jag har 2 barn sedan tidigare, en flicka och en pojke, och ja - de graviditeterna var väldigt olika.. Så man kan ju alltid hoppas! =)

• Elenic
    AKF skrev 2015-08-18 22:29:40 följande:
    Bästa Elenic!

Det låter tufft och jag förstår och känner igen känslan kring flera grejer!

Jag har 'bara' ett barn men första tiden tillbaka i vardagen nu har varit jobbig. Jag orkar inte laga mat, kan knappt göra nytta på eftermiddagarna på jobbet pga tröttheten.

Håll ut till ditt VUL nästa vecka, jag håller tummarna och hoppas att dagarna känns ok tills dess!

Kram!
    Tack söta för medkänsla! Och ja, vardagen sliter på... Tack och lov är mina barn så stora att de förstår varför jag är lite extra trött och har lite sämre tålamod, och kan till och med erbjuda mig lite extra hjälp eller vila (t.ex. att stora hämtar lilla osv.) Hoppas du också kan hitta lite vila I vardagen. Kram!
  • Reflexen

Hej o välkommen Bonebag/Karin!

Jag har inte läst på, varför måste du sättas igång pga olika blodgrupper?

Min dotter är född m kejsarsnitt pga sätesbjudning (som de upptäckte först på förlossningen). Kände mig lite snuvad på konfekten, men är hjärtans glad att jag slapp större delarna av värkarbetet får se hur det blir denna gång, vet egentligen inte om jag hoppas på vaginalt eller kejsarsnitt. Båda har ju sina fördelar...

• Reflexen

Dags för vul två på fredag! Börjar nästan känna mig lite hoppfull här, inga blödningar, ingen smärta och fortfarande ömma bröst. Vecka 10 idag, enligt mina beräkningar. Får se vad läkaren mäter upp för ålder. Ser det bra ut så vågar ju till o med jag ringa o boka tid hos mvc! Det tidiga hälsosamtalet slipper jag helst, hann så långt förra året (innan mitt ma), och det gav väl inte så jättemycket

Har du fått svar på NIPT ännu, Mammave?

Hur går det med trötthet och illamående för er alla? Jag är kanske lite mindre trött nu, kan ju hoppas lite iaf! Reagerar på lukter, men blir fortfarande inte illamående tack och lov.

• Reflexen

AKF:

Kommer berätta när vi fått resultat på kub eller NIPT som ser "tillräckligt bra ut". Är inte alls säker på att vår lilla busunge längtar efter syskon hoppas dock på att hon blir glad!

• mammave

Fick svaret på nipt idag och allt såg superbra ut! Så i mars blir det en liten lillebror Skulle dock vilja ha ett ul nu typ, ska ringa imorgon el på fred o se vad de säger.

Här har vi inte bestämt när vi ska berätta för våra barn. Vi har inte berättat för ngn än. Men nu känns det som det är dags

• Reflexen

Oh, vad skönt, Mammave!! Grattis!

Nån som vet hur snabbt rödbetor kan färga urinen röd? Åt rödbetor till lunch och det blev lite rosa på pappret och i toavattnet när jag var på toa nyss. Vill verkligen att det ska bero på rödbetorna, för alternativet är inget roligt...

• Bonebag
    Reflexen skrev 2015-08-19 16:17:38 följande:

Hej o välkommen Bonebag/Karin! smile1.gif

Min dotter är född m kejsarsnitt pga sätesbjudning (som de upptäckte först på förlossningen). Kände mig lite snuvad på konfekten, men är hjärtans glad att jag slapp större delarna av värkarbetet smile5.gif får se hur det blir denna gång, vet egentligen inte om jag hoppas på vaginalt eller kejsarsnitt. Båda har ju sina fördelar...

Jo då jag har en positiv blodgrupp och barnet en negativ så ökar risken för varje dag efter bf att man bildar antikroppar (tror jag det heter) och man får även en ökad risk för gulsot. Så därför önskar dom få igång förlossningen på bf :)

Skulle vi ha tvärt om, jag negativ o barnet positiv så skulle jag va tvungen att få en spruta runt v 30 och en till inom 72 timmar efter förlossningen för att kroppen inte ska skapa missfall osv i framtida graviditeter... Eller något i den stilen iallafall. Är en helt galen vetenskap de där :/
  • Bonebag
    Reflexen skrev 2015-08-19 16:17:38 följande:

Hej o välkommen Bonebag/Karin! smile1.gif

Min dotter är född m kejsarsnitt pga sätesbjudning (som de upptäckte först på förlossningen). Kände mig lite snuvad på konfekten, men är hjärtans glad att jag slapp större delarna av värkarbetet smile5.gif får se hur det blir denna gång, vet egentligen inte om jag hoppas på vaginalt eller kejsarsnitt. Båda har ju sina fördelar...

Jo då jag har en positiv blodgrupp och barnet en negativ så ökar risken för varje dag efter bf att man bildar antikroppar (tror jag det heter) och man får även en ökad risk för gulsot. Så därför önskar dom få igång förlossningen på bf :)

Skulle vi ha tvärt om, jag negativ o barnet positiv så skulle jag va tvungen att få en spruta runt v 30 och en till inom 72 timmar efter förlossningen för att kroppen inte ska skapa missfall osv i framtida graviditeter... Eller något i den stilen iallafall. Är en helt galen vetenskap de där :/
Svar på tråden Marsbebis 2016