• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic

Reflexen: Åååååhhhh så underbart att allt såg bra ut!

Emzaan: Fruktansvärt med illamåendet! Jag mår också sämst eftermiddag/kväll, men kräks tack och lov inte så mycket. Men börjar känna att illamåendet tar knäcken på mig snart...

Alla nya - välkomna!

Nu är det bara två dagar kvar till UL, och förhoppningsvis inskrivning, för mig. Jag börjar vara ett nervvrak... Jag vill, vill, vill att det ska gå bra den här gången!

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-08-23 08:13:05 följande:

Aha, tack för Info! Så skönt att höra.. Jag såg levande foster i det läkaren daterade till v 9+0, borde jag kunna vars hyfsat lugn då? Just nu är mina enda symtom kissnödighet på natten/tidig morgon och ökad andfåddhet, så kan lugnt säga att jag tvivlar. Har ömma bröst ofta med, och förstås en liten putmage. Denna ständiga oro!

Och jag mättes till 8+6, så borde väl vara ganska lika siffror för mig med! Läkaren log stort och gratulerade mig! Känns som om han inte skulle ha gjort det om han bedömde mf-risken som allt för stor.

Har exakt samma symptom jag, så vet att de inte är mycket att hänga i julgranen! eventuell putmage pga bäbis döljs dock av vanlig tjockmage här
  • Carabellis kusp

Hej! Jag är gravid med barn nr. 2, har en 2,5åring sedan innan.

Jag skulle gärna vilja vara med i den här gruppen; så trevlig ton. Känner också igen med i oron över MA. Jag har kub på torsdag, är det nån mer som är på g med det?

Finns det nån aktuell BF-lista?

• Reflexen

Hej o välkommen Carabellis!

Vi har inte uppdaterat bf-listan på ett tag, men det börjar nog bli dags nu när fler och fler närmar sig v12..

Nån som är inne via dator kanske kan gräva fram listan så vi kan fylla på? Jag är bara inne via mobil o då blir det så fult!

Kub- och/eller NIPT-test närmar sig här också, har inte bokat tid dock.

Elenic: förstår att du är nervös! Håller tummarna för att det ser bra ut!

• Elenic
    Carabellis kusp skrev 2015-08-23 10:59:30 följande:

Hej! Jag är gravid med barn nr. 2, har en 2,5åring sedan innan.

Jag skulle gärna vilja vara med i den här gruppen; så trevlig ton. Känner också igen med i oron över MA. Jag har kub på torsdag, är det nån mer som är på g med det?

Finns det nån aktuell BF-lista?

Hej,
    Vad roligt, välkommen hit! Är inte på gång med kub än.. Har inbokat läkarbesök med UL på tisdag och ser allt bra ut då så har vi inskrivning direkt efter. Räknar med att KUB kommer att följa på rätt snart sen då jag är i v.10 nu. Har dock inte velat ha inskrivning förrän jag gjort UL, då jag har 2 barn men 7 graviditeter bakom mig... Önskar så att det går vägen den här gången då jag inte vet om jag orkar en till graviditet och då jag också fyller 38 senare i år och börjar känna att det är sista chansen typ...
    Det finns en bf-lista men jag har inte så bra koll då jag inte skrivit upp mig på den än, det hoppas jag också på att få göra på tisdag. :)
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-08-23 11:32:27 följande:

Hej o välkommen Carabellis!

Vi har inte uppdaterat bf-listan på ett tag, men det börjar nog bli dags nu när fler och fler närmar sig v12..

Nån som är inne via dator kanske kan gräva fram listan så vi kan fylla på? Jag är bara inne via mobil o då blir det så fult!

Kub- och/eller NIPT-test närmar sig här också, har inte bokat tid dock.

Elenic: förstår att du är nervös! Håller tummarna för att det ser bra ut!

Tack söta!! mindre än 48 timmar kvar nu. Inte för att jag tänker på det eller så... ;)

• MolleMalin

Hej!

Jag vill oxå vara med!

Jag är gravid för tionde gången... Fem mf, och fyra barn i åldrarna 4-11 år. När jag väntade fyraåringen gick vattnet v 21+1 och jag tillbringade totalt 5 mån på sjukhus 2011. Idag är han sjövild och ingen kan ana hans tuffa start i livet!

V 12+1 idag och bf 4 mars enl kub som såg bra ut.

Ska bli spännande att förhoppningsvis få följa er allihop!

• mammave

Elenic: då har vi ul på tisd båda två Har du gjort ngn utredning med så många mf i bagaget? Håller tummarna för oss båda på tisd. Om allt ser bra ut då kmr vi berätta för "övriga världen" :-P på tisd.

• Sötistilde
    hannis12345 skrev 2015-08-22 08:48:30 följande:

Grattis!!

Jag är 12+0 och sks göra kub ultraljud på måndag. Överväger att göra nipt bara för vara extra säker.

Varför gjorde du moderkaksprov? Gjorde du kub?

Hur är missfallsrisken för moderkaksprov?

Må så gott o njut av din graviditet ;))

quote=75664343][quote-nick]Sötistilde skrev 2015-08-21 17:20:38 följande:[/quote-nick]Hej! Jag hoppar in I denna tråd :) med BF ca 3-5 mars , är en UL 12+0 = v13 idag! Gjorde moderkaksprov i tisdags 18/8 och fick svar idag att allt såg normalt ut :) så då hoppas vi allt går vägen denna gång , hade missfall i februari..... Har en dotter sen innan som är född feb-12 :)

[/quote]Tack! :)
    Jag gjorde mkp för att siffror säger mig inte något... Och vid mkp, fvp får ja el nej. Känns lugnare. Gjorde inte kub. Gick direkt på mkp.
    Valde mellan nipt (trots siffror") och mkp.
    Grattis till dej! :) lycka till imorgon på kub!
Svar på tråden Marsbebis 2016