• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Emelie0408 skrev 2015-08-06 21:47:58 följande:

Hoppar av tråden. Hade inget illamående (vilket jag haft med de andra barnen) så bokade in ett vul igår för att vara säker. Det visade en tom hinnsäck utan foster. Blev en tablett igår och imorgon bitti blir det cytotec. Hoppas på bättre lycka nästa gång. Lycka till ni andra :)

Åh nej Emelie! Vad otroligt ledsen jag blir för din skull. Hoppas allt går enkelt, snabbt och bra och att du orkar med känslomässigt. Och att ni snart får en ny chans. Kramar!
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-08-06 22:11:51 följande:

Jag var på vul idag och fick till min stora lättnad se ett litet fladdrande hjärta

Är nu försiktigt positiv, även om det är långt kvar till bebis.

ÅHHHHHH! Vad underbart!! Vad glad jag är för din/er skull, underbart!

Tack också för stöd och pepp. Ska ringa vid 10:30 idag när MVC öppnar sin rådgivningstelefon. Känner mig jättepjoskig och supertöntig, för jag har ju inte ont så jag dör, men det känns lite konstigt bara. Är väl kanske lite extra orolig då jag ska vara helt själv i helgen, till och med min mamma är bortrest så händer nåt har jag noll stöd. Men, det SKA INTE hända nåt neggigt, så det så. Vill så gärna att det går bra..
  • Emelie0408
    Elenic skrev 2015-08-07 09:05:06 följande:

Åh nej Emelie! Vad otroligt ledsen jag blir för din skull. Hoppas allt går enkelt, snabbt och bra och att du orkar med känslomässigt. Och att ni snart får en ny chans. Kramar!

Tack ???? än sålänge går det bra, tog cytotec tidigt imorse och har börjat blöda. Vill bara att det ska vara över så vi kan börja med ägglossningsstickorna. Lycka till, till dig! Kramar
  • Emelie0408
    Emelie0408 skrev 2015-08-07 10:58:22 följande:

Tack ???? än sålänge går det bra, tog cytotec tidigt imorse och har börjat blöda. Vill bara att det ska vara över så vi kan börja med ägglossningsstickorna. Lycka till, till dig! Kramar

Dom där frågetecknen efter Tack ska inte vara där. Vet inte hur dom kom dit :/
  • mammave
    Reflexen skrev 2015-08-06 22:11:51 följande:

Jag var på vul idag och fick till min stora lättnad se ett litet fladdrande hjärta

Är nu försiktigt positiv, även om det är långt kvar till bebis.

Härligt! Vilken v? Läste en rapport som sa att hade man sett ett hjärta i v 9 så var mf-risken lika liten som efter v 12

Ska troligtvis får göra NIPT-test redan på månd då han hade en tid över. Är då i v 10+1 och ser allt bra ut då borde det gå vägen. Han sa också att efter v 9 var mf-risken mkt liten om allt såg bra ut, så det låter ju bra. Men är naturligtvis nervös att man kmr dit och fostret inte lever el att man får dåligt resultat (om 2 v)
  • Sötistilde
    mammave skrev 2015-08-07 17:47:51 följande:
    Härligt! Vilken v? Läste en rapport som sa att hade man sett ett hjärta i v 9 så var mf-risken lika liten som efter v 12

Ska troligtvis får göra NIPT-test redan på månd då han hade en tid över. Är då i v 10+1 och ser allt bra ut då borde det gå vägen. Han sa också att efter v 9 var mf-risken mkt liten om allt såg bra ut, så det låter ju bra. Men är naturligtvis nervös att man kmr dit och fostret inte lever el att man får dåligt resultat (om 2 v)
    Vart skulle du göra testet mammave?
  • Reflexen

Mammave:

Jag är bara i v8 enligt min beräkning, v7 enligt mätningen igår. Ska tillbaka om två veckor, då borde jag vara minst i v 9 oavsett vem som har rätt. hoppas det ser lika bra ut då!

Oh, vad spännande, då är det ju inte långt kvar till ditt test. Jag frågade om vi kan ta NIPT-blodprovet här eller om vi måste åka nån annan stans. Min läkare visste inte, men skulle kolla upp det. Jag vet ju att de inte erbjuder själva testet inom vår region, men det vore ju skönt om de kunde ta blodprovet! Kunde du göra det inom ditt landsting?

• mammave
    Sötistilde skrev 2015-08-07 18:45:49 följande:

Vart skulle du göra testet mammave?

Jag åker till Linköping, Crocusmottagningen. Det är inte i mitt landsting, men tyckte de lät bra och de har det test jag ville ha, Panorama, för 8000 + att de gör mkp el fvp om testet visar dåligt resultat (det var det många som inte gjorde), så tyckte det kändes tryggt att de tar hand om en även om man får ett dåligt resultat.
  • Reflexen
    mammave skrev 2015-08-07 20:45:53 följande:

Reflexen: varför ska du tillbaka om två veckor?

Hon tyckte det kunde vara skönt för mig att få komma en gång till för att slippa mkt oro! Visst har jag träffat en bra läkare!

Sen tror jag att det faktum att hon mätte den till 6+3 ist för 7+0 som det borde ha varit enl förmodad äl kan ha spelat in. Det är ju som du skrev först nån gång i v 9 som ett bra ul börjar betyda något.

Oavsett varför, så är jag glad över att få komma dit en gång till! Och är överlycklig över att ha fått en sån rar läkare!
Svar på tråden Marsbebis 2016