sandra84 skrev 2015-08-04 09:49:00 följande:
Har haft väldigt ont i magen inatt. Mensvärk! Börjar gå över nu och har bara ont i ligamenten. Är detta normalt? Har inte haft det under tidigare graviditeter.
Tips mottages gärna på hur man kan lindra illamående. Mår illa dygnet runt och vaknar även av det på nätterna. Spyr inte dock.
Väntar även jag med att skriva in mig i bf-listan tills vi gjort vul. Har haft missfall tidigare och vågar inte hoppas än. Har inskrivning på mvc om en vecka. Har samma barnmorska som tidigare graviditeter. Känns skönt!
Jag tycker att jag har mer mensvärkaktigt den här graviditeten också. Kanske blir värre grav för grav? Hur som helst är det ju normalt.
Mår också jätteilla dygnet runt. För mig funkar det att äta massor med frukt och sura grejer och dricka mycket surt. (typ tranbärsjuice) Kan inte äta "vanlig" mat och sånt jag gillar i vanliga fall. Jag måste äta något varannan timme också för att hålla det ok. (typ ett halvt äpple) Kanske funkar för dig med?
Känner också som du ang. bf-listan. Har haft lite för många MA för att jag ska våga hoppas än.. Just nu nojjar jag för utomkveds av nån anledning, kanske för att det minskar chanserna för ny grav och vi börjar känna lite ålderspanik och att det här typ är sista chansen....