• AnniAy

Marsbebis 2016

Hej alla!
    Jag är beräknad den 14e mars så går in i v 12 imorgon. Har 2 prinsessor födda -13 och -14 så vi får se vad det blir den här gången :)

• AnniAy

Första grav hade jag ingen foglossning förrän typ dagen innan dottern föddes. Andra grav foglossningen började redan i v 15 och nu denna grav börja den i vecka 10 kände jag först men nu (går in i v 13 om 2 dagar) gör det så jäkla ont att jag knappt orkar jobba (frisör). Har någon varit med om det?

• AnniAy
    Elenic skrev 2015-08-30 21:18:33 följande:
    Mmm, jag är i vecka 11 och har redan riktigt ont i fogarna.. Redan efter typ 10 minuter gående/stående gör det asont. Min första graviditet fick jag riktigt ont runt v.18, men sen blev det bättre igen runt v.30. Min andra kom det vid v.14/15. Och nu kände jag av fogarna redan när jag plussade... Hoppas det inte blir så illa för dig, och ta redan nu hjälp av sjukgymnast och kanske deltidssjukskrivning.
    Ååh jag som hade hoppats på att få jobba graviditeten ut :/ har du testat bälte? Förra graviditeten ville jag gå med kryckor mot slutet hoppas att det här ger sig :/
  • AnniAy
    Smilla80 skrev 2015-08-31 11:06:09 följande:

Någon mer än jag som redan gått upp i vikt? Är i v. 11+ (12:e veckan) och vågen visar redan uppåt! Är det normalt tror ni? Är ju inget stort bekymmer men vore intressant att höra... ;) kram på er alla.

Vägde aldrig mig tidigare den här graviditeten men har bara gått upp 4kg under mina 2 andra graviditeter. Det är tydligen normalt att man redan har gått 1-5kilo fram till v 12 :)
  • AnniAy
    Elenic skrev 2015-08-31 13:15:08 följande:
    Förstår dig, även jag vill jobba graviditeten ut. Har iofs ett "enklare" yrke att göra det än du har (sitter mest i möten och jobbar på kontor typ), men bara problemet att ta sig till och från jobbet har lett till 25-50% sjukskrivning för mig tidigare graviditeter. Bälte tycker jag är jätteskönt, och förra gången hade jag också kryckor (men använde dem inte så mycket iom att jag redan hade en dotter som behövde köras i vagn eller bäras..). Håller tummarna för att du får bra hjälp hos en sjukgymnast så att du håller ihop länge!
    Jag kör bil till jobbet så vägen till och från jobbet påverkar inte. Ååh ska testa bälte för vissa dagar gör det såååå ont att jag bara måste få ligga ner, svårt med tanke på att jag har barn som är 1år & 2år. Hur fick du tag på bälte?
  • AnniAy
    Elenic skrev 2015-09-01 11:36:27 följande:
    Ja oj, med en ettåring och tvååring är det ju nästan omöjligt att få den vila du behöver. Hoppas du får bra avlastning av din partner! Bälte har jag fått via sjukgymnasten. Jag gick där min förra graviditet, men som slutade med missfall, men han iaf få ett bälte. Ska ta ny kontakt med henne efter KUB nästa vecka om allt ser bra ut.
    Haha jo tack jag vet men dom är lugna och min man hjälper till väldigt mycke :) men för mig är det jobbet som är plågan men kanske bara jobbar 50% om det fortsätter såhär. Ska prata med en sjukgymnast :) oj jag beklagar. Håller tummarna för dig att allt ser bra ut på KUB :)
  • AnniAy

Jag har 2 tjejer redan och fått höra - är det inte dags att klämma ut en pojke nu? Jag skratta och vände mig om och börja gå. Kände mig som tandkräm typ att det bara är att klämma ut ????

• AnniAy

Det finns bugaboo grupper på fb där finns det en massa beg bugaboo. Jag har en donkey duo och ääälskar den. Har 13mån mellan mina barn men nu kommer stora vara 2år 8mån och lilla 1år 7mån så jag kör på duo och ståbräda till annars får det bli trilling vagn :P

• AnniAy

Jag är beräknad 20 mars och tro mig när jag säger att jag är trött på att vara gravid. Har följt er mer eller mindre sen start men bara skrivit någon enstaka gång :) har 2 tjejer på 1,5 år och 2år 7mån och väntar flicka nr 3 :) har haft influensa i en vecka snart vilket håller på att gå över till en vanlig förkylning med öroninflammation och hemska sura uppstötningar. Tjejerna är ju såklart också sjuka nu. Hur orkar man mer än vad man klarar av? Jag har sen v10 haft foglossning som bara har blivit värre och nu orkar jag verkligen inte med smärtan av att bara röra på mig det minsta lilla :/

• AnniAy
    AKF skrev 2016-02-25 22:13:51 följande:

Efter besök hos barnmorskan igår känns det allt närmare med förlossningen trots att jag bara är i v 36. Vi pratade en del om hur fort det kan gång andra gången och eftersom jag födde med ett snabbt förlopp med första barnet så föreslog hon att vi skulle överväga ambulans för att hinna fram om allt börjar i rusningstid... Kan inte riktigt föreställa mig det. Tyckte att det räckte med det snabba förlopp som var sist. Bäst att börja packa BB-väskan snart känns det som, även om jag tror att jag kommer gå 40 fulla veckor som förra gången och det säkert är lång tid kvar än.

Ni som redan har flera förlossningar bakom er, hur mkt fortare var andra i förhållande till första?

Min första förlossning tog 6 timmar från att vi vart inskrivna, va öppen 4cm när hon undersökte mig. Andra tog 1,5timme, va öppen 7cm när jag kom in och nu får vi se med nr 3.

Hur fort gick din första?
  • AnniAy
    Reflexen skrev 2016-02-25 23:45:08 följande:

Hej Annie!

Tråkigt när det gör så ont!! Och så den där hemska influensan på det , usch!

Jag har haft tur, bara måttlig foglossning ännu, men känner av lite mer för varje dag. Tycker detta är jobbigt, så kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara för er som haft ont så länge!

Hoppas ni snart kryar på er!

Hej
    Jo det är tråkigt men vad kan man förvänta sig egentligen när man har varit gravid 3ggr på mindre än 3 år. Blir värre för varje graviditet men jag hoppas verkligen att du slipper känna den här smärtan. Gud vad våra kroppar tar stryk under graviditeter.

Tack så mycket :)
  • AnniAy
    Frida Li skrev 2016-02-26 10:32:21 följande:
    Kan man inte prata med sin bm om detta? Ibland sätter de väl igång förlossningen om mamman inte mår bra?
    Tror nästan att jag kommer föda lite tidigare iaf plus så vill jag att barnen och jag hinner bli friska innan bebisen kommer :)
  • AnniAy
    AKF skrev 2016-02-26 10:54:09 följande:
    Låter som att det kan komma att gå undan den här gången för dig. Har det börjat med värkar eller vattenavgång?

Min första började med vattenavgång och gick på 3 timmar från inskrivning. Jag var öppen 3-4cm en timme innan hon kom, så det är väl förklarligt att de trodde att hon skulle komma morgonen efter och inte på deras kvällspass.

Jobbigt att vara så sjuk! Jag är glad att jag vaccinerade mig mot influensan, och har haft tur mot förkylningarna. Halsbrännan känner jag dock igen, fy tusan va jobbig natten varit. Har tagit omeprazol som vanligt men i natt räckte det inte.

Hoppas att du får vila något så att du har en chans att krya på dig och bli frisk!
    Båda börja med värkar. Första gick vattnet i undersökningsrummet och andra efter hinnsvepning. Ja men då kommer det antagligen gå väldigt fort den här gången för dig me :)

Ja usch. Har inte haft influensan sen 2010 så trodde väl att jag skulle komma undan i år också :) men nej haha. Har du testat med galieve? Det är faktiskt det enda som har hjälpt mig någorlunda iallafall.

Det har inte hjälpt på mig tyvärr men min bästa vän har blivit alvedon, badkar samt te med honung haha
  • AnniAy
    AKF skrev 2016-02-26 14:47:26 följande:
    Låter som kloka hemmarecept! Jag älskar badkaret nu, men vågar inte bada när jag är ensam hemma ifall jag inte kan ta mig upp. Haha. :D

Har inte testat galieve, är det en tuggtablett? Tyvärr brukar jag må förbaskat illa av de där tuggtabletterna, så de hinner inte verka. Det var därför jag gick över till omeprazol i kapselform, dock måste man ju ta dem ett par dygn i rad så det är inte något snabbverkande.
    Ja Gud det hjälper verkligen mot typ allt haha vi har ett ganska stort badkar så jag kan typ vända mig innan jag kommer upp på knäna sen stå upp haha

Nej jag klarar inte av tuggtabletter haha dom är hemska. Man dricker den och den smakar mint plus så hjälper den på en gång :)
  • AnniAy
    Elenic skrev 2016-02-27 16:15:34 följande:

Tufft med foglossning, sjuka och två små barn! Vi har samma bf och jag tycker att det är tufft nog just nu med foglossningen och två stora barn...

Jo det är tufft men vad klarar vi kvinnor inte av? Hur känner du av din foglossning? Vart har du ont?
  • AnniAy

Alltså vilken jävla tur min man har. Han har tjatat om att ungen ska födas den 4 mars för att han fyller år. Och gissa vart jag är? Med en liten prinsessa liggandes på mitt bröst. Den 4e mars :D

• AnniAy
    Reflexen skrev 2016-03-04 08:42:16 följande:

Stort grattis, Anni!! så mysigt!

Tack så mycket :)
  • AnniAy
    Smilla80 skrev 2016-03-04 10:32:38 följande:

Grattis Anni! Så underbart!! <3 Vilket datum hade du BF?

Hur var det nu igen - är det första barnet?

Tack så mycket :) hade BF 20 mars :) nej Gud de här är 3e barnet :D mina 2 andra tjejer är 1,5år och 2år 7mån :)
Svar på tråden Marsbebis 2016