Marsbebis 2016
Hej alla!
Jag är beräknad den 14e mars så går in i v 12 imorgon. Har 2 prinsessor födda -13 och -14 så vi får se vad det blir den här gången :)
Hej alla!
Jag är beräknad den 14e mars så går in i v 12 imorgon. Har 2 prinsessor födda -13 och -14 så vi får se vad det blir den här gången :)
Första grav hade jag ingen foglossning förrän typ dagen innan dottern föddes. Andra grav foglossningen började redan i v 15 och nu denna grav börja den i vecka 10 kände jag först men nu (går in i v 13 om 2 dagar) gör det så jäkla ont att jag knappt orkar jobba (frisör). Har någon varit med om det?
Någon mer än jag som redan gått upp i vikt? Är i v. 11+ (12:e veckan) och vågen visar redan uppåt! Är det normalt tror ni? Är ju inget stort bekymmer men vore intressant att höra... ;) kram på er alla.
Jag har 2 tjejer redan och fått höra - är det inte dags att klämma ut en pojke nu? Jag skratta och vände mig om och börja gå. Kände mig som tandkräm typ att det bara är att klämma ut ????
Det finns bugaboo grupper på fb där finns det en massa beg bugaboo. Jag har en donkey duo och ääälskar den. Har 13mån mellan mina barn men nu kommer stora vara 2år 8mån och lilla 1år 7mån så jag kör på duo och ståbräda till annars får det bli trilling vagn :P
Jag är beräknad 20 mars och tro mig när jag säger att jag är trött på att vara gravid. Har följt er mer eller mindre sen start men bara skrivit någon enstaka gång :) har 2 tjejer på 1,5 år och 2år 7mån och väntar flicka nr 3 :) har haft influensa i en vecka snart vilket håller på att gå över till en vanlig förkylning med öroninflammation och hemska sura uppstötningar. Tjejerna är ju såklart också sjuka nu. Hur orkar man mer än vad man klarar av? Jag har sen v10 haft foglossning som bara har blivit värre och nu orkar jag verkligen inte med smärtan av att bara röra på mig det minsta lilla :/
Efter besök hos barnmorskan igår känns det allt närmare med förlossningen trots att jag bara är i v 36. Vi pratade en del om hur fort det kan gång andra gången och eftersom jag födde med ett snabbt förlopp med första barnet så föreslog hon att vi skulle överväga ambulans för att hinna fram om allt börjar i rusningstid... Kan inte riktigt föreställa mig det. Tyckte att det räckte med det snabba förlopp som var sist. Bäst att börja packa BB-väskan snart känns det som, även om jag tror att jag kommer gå 40 fulla veckor som förra gången och det säkert är lång tid kvar än.
Ni som redan har flera förlossningar bakom er, hur mkt fortare var andra i förhållande till första?
Hej Annie!
Tråkigt när det gör så ont!! Och så den där hemska influensan på det , usch!
Jag har haft tur, bara måttlig foglossning ännu, men känner av lite mer för varje dag. Tycker detta är jobbigt, så kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara för er som haft ont så länge!
Hoppas ni snart kryar på er!
Tufft med foglossning, sjuka och två små barn! Vi har samma bf och jag tycker att det är tufft nog just nu med foglossningen och två stora barn...
Alltså vilken jävla tur min man har. Han har tjatat om att ungen ska födas den 4 mars för att han fyller år. Och gissa vart jag är? Med en liten prinsessa liggandes på mitt bröst. Den 4e mars :D
Stort grattis, Anni!! så mysigt!
Grattis Anni! Så underbart!! <3 Vilket datum hade du BF?
Hur var det nu igen - är det första barnet?