Inlägg från: Sötistilde |Visa alla inlägg
  • Sötistilde

Marsbebis 2016

mammave skrev 2015-08-07 17:47:51 följande:
    Härligt! Vilken v? Läste en rapport som sa att hade man sett ett hjärta i v 9 så var mf-risken lika liten som efter v 12

Ska troligtvis får göra NIPT-test redan på månd då han hade en tid över. Är då i v 10+1 och ser allt bra ut då borde det gå vägen. Han sa också att efter v 9 var mf-risken mkt liten om allt såg bra ut, så det låter ju bra. Men är naturligtvis nervös att man kmr dit och fostret inte lever el att man får dåligt resultat (om 2 v)
    Vart skulle du göra testet mammave?
  • Sötistilde
    mammave skrev 2015-08-09 22:34:53 följande:

Fy vilket hemskt illamående du har, AKF! Bra att du ska prata med läkare. Det finns vissa som får extrema gravidkomplikationer. Hoppas det vänder nu iaf.

Smilla: När jag hade ma kändes ngt fel helt enkelt, jag vet inte vad, men magkänslan sa att ngt inte var ok. Annars har jag aldrig haft så mkt till symptom så det är svårt att svara på om de förvann el inte.

Imorgon är det dags för nipt-testet. Lite läskigt är det. Det finns ju alltid en liten oro när man ska göra ul att det inte ser bra ut. Det måste se bra ut! Sen är det två v väntan på svar o då har jag även passerat v 12 (är i 10+0 idag)

Du kan väl skriva här hur det har gått mammave?! :) i vilken vecka gör du det i?!
    Lycka till ! :)
  • Sötistilde
    Sötistilde skrev 2015-08-09 23:15:03 följande:
    Du kan väl skriva här hur det har gått mammave?! :) i vilken vecka gör du det i?!
    Lycka till ! :)
    Såg först nu att du var i 10+0 ;) ;)
  • Sötistilde
    mammave skrev 2015-08-10 16:34:45 följande:

Så, NIPT-testet gjort. Allt såg bra ut på ul, v 10+5 enl mätningen. Svaret kmr nog i mitten av nästa vecka trodde han....

Så bra! Hoppas vi på ett fantastiskt resultat :)
  • Sötistilde

Hej! Jag hoppar in I denna tråd :) med BF ca 3-5 mars , är en UL 12+0 = v13 idag! Gjorde moderkaksprov i tisdags 18/8 och fick svar idag att allt såg normalt ut :) så då hoppas vi allt går vägen denna gång , hade missfall i februari..... Har en dotter sen innan som är född feb-12 :)

• Sötistilde

Tack :) ,
    ja det var verkligen skönt att få veta.. Sen kan ju allt hända men så är livet . Ja man kunde få reda på kön. Men vi vill inte veta. Får bli en överraskning! :)

• Sötistilde
    hannis12345 skrev 2015-08-22 08:48:30 följande:

Grattis!!

Jag är 12+0 och sks göra kub ultraljud på måndag. Överväger att göra nipt bara för vara extra säker.

Varför gjorde du moderkaksprov? Gjorde du kub?

Hur är missfallsrisken för moderkaksprov?

Må så gott o njut av din graviditet ;))

quote=75664343][quote-nick]Sötistilde skrev 2015-08-21 17:20:38 följande:[/quote-nick]Hej! Jag hoppar in I denna tråd :) med BF ca 3-5 mars , är en UL 12+0 = v13 idag! Gjorde moderkaksprov i tisdags 18/8 och fick svar idag att allt såg normalt ut :) så då hoppas vi allt går vägen denna gång , hade missfall i februari..... Har en dotter sen innan som är född feb-12 :)

[/quote]Tack! :)
    Jag gjorde mkp för att siffror säger mig inte något... Och vid mkp, fvp får ja el nej. Känns lugnare. Gjorde inte kub. Gick direkt på mkp.
    Valde mellan nipt (trots siffror") och mkp.
    Grattis till dej! :) lycka till imorgon på kub!
  • Sötistilde

Är i v17 på torsdag och känner heller inget mer än ömma bröst. Så är oxå lite orolig... 2 barnet, har en dotter innan som heter Tilde. För oss spelar det ingen roll vilket kön (gjorde mkp så kunde få veta kön) men hade varit mysigt med 1 tjej till.. Hihi! Men har någon förslag på lite kill, tjejnamn ? :)

• Sötistilde
    Carabellis kusp skrev 2015-09-15 12:52:47 följande:
    Jag gillar t ex Edith och Elsa som passar bra med Tilde. På pojksidan är Axel en favorit. Är det er stil?
    Tack för tipsen! :) Nja inte för gamla namn.. Det gillar inte sambon..
Svar på tråden Marsbebis 2016