Inlägg från: Sötistilde |Visa alla inlägg
  • Sötistilde

Marsbebis 2016

Bonebag skrev 2015-10-16 13:34:54 följande:

Så lycklig!! Vilgot kommer få en liten lillasyster :D :D

Grattis :)
  • Sötistilde

Någon som har moderkakan i framvägg samt har lite kärlekshull på magen som inte känner några fosterrörelser/väldigt lite ?!?
    Har varit på RUL 9/10 och allt såg bra ut - efter besöket kände jag av den mer. Nu nästan inget :( är i v.21 (20+1)

• Sötistilde

Vad alla är aktiva här :) , tittar in ibland, kul att höra att alla RUL gått bra och många vet kön :) härligt!
    Själv går man runt och är orolig över hur barnet är i magen. Min bökar väldigt lite och bara neråt mot blygdbenet typ.. Är orolig över om den är i säte... Vill absolut absolut inte få kejsarsnitt igen... ???? förra gången var min dotter i säte och då blev det oplanerat snitt, kom till förlossningen och då fick vi veta det ... Har någon haft kontakt med någon sådan aurora person?!

• Sötistilde
    Emzaan skrev 2015-11-10 21:36:59 följande:

Många förskollärare i tråden!! Kul!!

hur länge tänker ni andra jobba?? Jag vet inte hur jag ska göra, jobbar med ettåringar och känner av i kroppen redan nu. Det är tungt. Födde dessutom för tidigt sist. Hur funkar det med havandeskapspenning, ? ingen erfarenhet

Är ganska optimistisk - hihi, jade tänkt februari ut, Om jag orkar , BF 5/3 .. Jobbar som tandsköterska och det är en del spring i det.. Men men...
  • Sötistilde
    aztec skrev 2015-11-13 17:59:53 följande:

Går in i vecka 25 idag! Känns som om lillkillen står i magen och sparkar ner mot underlivet 8)

Åhhh härligt, jag går in i vecka 25 på söndag. Jasså din lille stampar neråt..?! Det gör nog min oxå- bara rörelser nedåt muffen... :( så jobbigt- kommer dom aldrig längre uppåt i magen ;) ? Min dotter var inte så långt ner ....
  • Sötistilde

Carabellis kusp: usch, såå tråkigt att läsa det du skrivit :( Hoppas du kan få hjälp, kommer att må bra snart..
    Läste innan att du är tandläkare!?: får du graviditetspenning?! Om du nu har orsak till att söka det förstås. :)

• Sötistilde
    Carabellis kusp skrev 2015-12-02 19:06:25 följande:

Jag fick min graviditetspenning beviljad från 10 januari. Känns så skönt att gå ner till 50% om bara en månad. Ville bara säga nåt bra för en gångs skull

Åhhh så bra! Hur hade du skrivit I ansökan?!?!
  • Sötistilde
    Carabellis kusp skrev 2015-12-02 19:45:34 följande:
    Jag tryckte på att det är monotont, statistiskt och stressigt att vara tandläkare. Att magen gör att jag inte kan sitta ergonomiskt. Att arbetsmiljöupplysningen klassar tandläkare som lika fysiskt krävande som betongarbetare eller slaktare. Att jag inte kan delegera eller överlåta arbetsuppgifter i någon större utsträckning.
    Ahhh ok ! Tack snällaste du!! Och så skönt att det gick igenom...
  • Sötistilde
    Madski skrev 2015-12-11 19:37:17 följande:
    Usch, vad jobbigt! Skönt dock att bm på förlossningen hade rätt.. Jag trodde att det var tydligt för en bm att känna hur barnet ligger när det är så pass sent i graviditeten, men uppenbarligen inte..

Jag har inte börjat tänka på förlossningen än, men börjar inse att det kanske är läge för det nu!?
    Reflexen: exakt samma sak hände mig!!!!!! Exakt samma historia!!!! Min bm sa hela tiden att den är fixerad o klar men Kom in på förlossningen o bm kände snabbt och sa den är i säte och på med ultraljudet... Så blev snitt!!!!! Vill absolut inte få snitt igen!!!!! Så är faktiskt redan rädd och nervös för hur barnet ligger/kommer att ligga :(
  • Sötistilde
    Reflexen skrev 2015-12-12 00:52:35 följande:
    Nej, men så lustigt! Trodde det var jätteovanligt. Jag tror att min bm kände fel hela tiden och att dottern legat fixerad i säte. Dels pga att jag inte känt nån vändning o dels pga att hon var v-formad när hon kom ut (kunde alltså inte sträcka ut benen och ligga platt på rygg).

Fråga om du kan få extra läges-ul, min bm bokade ju in det så fort jag nämnde att jag var lite orolig över sätesbjudning igen. Tror hon bokade in i v35 o 37. Det är ju inga stora ul-undersökningar, bara så att kolla åt vilket håll pyret ligger, sa bm.

Om du känner dig orolig över snitt är det ju jätteviktigt att du får ett bra bemötande och så mycket som kan underlätta för dig som möjligt.
    Ja väldigt lustigt..., min bm hade kännt fel, oxå att den låg fixerad i säte. För när min dotter föddes låg hon som en fällkniv och var jättesvår att mäta. Jag får ett extra ultraljud.. Får veta när det blir av min bm- ska dit på onsdag...
    Det var bra av din bm att du får 2ul :) min bm är jättebra!!! Och det känns tryggt ...
Svar på tråden Marsbebis 2016