• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-07-14 18:31:35 följande:

Bertil Toreklull MP vill stoppa invandringen tillfälligt. MP tar dock avstånd från Torekulls flyktingstopp.

www.gp.se/nyheter/sverige/1.2677319-mp-tar-avstand-fran-torekulls-flyktingstopp

Det är inte bara Sverigedemokrater som vill sänka invandringen med 90%. Sedan skulle jag gissa att 90% är förhandlingsbart?. Vi får se hur KD och M håller sig till förhandlingar kanske en sänkning kommer på tal?. 

Jo, det är bara sverigedemokraterna som vill minska invandringen med 90% och införa assimileringspolitik. Inget annat parti står bakom en sådan politik och det är också orsaken till att inget annat riksdagsparti vill samarbeta med SD.

Sverige har reglerat invandring och flyktingmottagning i ALLA tider: upp-ner- upp-ner och stopp - helt utan SDs inblandning  - precis som nu. SD är helt enkelt överflödiga som parti. Det är mycket bättre att rösta på ett parti där din röst har representation bland beslutsfattarna.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-14 18:53:25 följande:
    Ja visst kan du kalla dig amerikan om du vill eller afrikan. Själv nöjer jag mig att konstatera att du är en typisk sverigedemokrat - och de känner sig ju inte hemma i Europa.
    Eller hur! Vad blir SDs nästa steg, att utlysa Sverige till en egen världsdel eller försöka såga ut Sverige som en utbrytarplanet?

Finns det öht NÅGON i Sverige utan anknytning till resten av Europa???
  • FDFMGA
    hezekiel skrev 2015-07-14 19:24:06 följande:
    Ge det några år till så kanske du även lär dig att inte generalisera.

"Ge mig en fast punkt och jag ska rubba hela världen", påstås Arkimedes ha sagt. För att travestera honom kan jag skriva - visa mig en nyanserad och vettig sverigedemokrat så ska jag sluta generalisera eller också konstatera att det måste vara undantaget som bekräftar regeln.

Att diskutera med en sverigedemokrat är som att prata med ett småbarn i trotsåldern

Men det är mer än ok för mig att en av Familjelivs mest aktiva sverigedemokrater anser att han kan kalla sig amerikan för att svenskar utvandrat till Amerika eller afrikan för att man tror att mänskligheten härstammar från AfrikaSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-14 19:36:47 följande:
    Eller hur! Vad blir SDs nästa steg, att utlysa Sverige till en egen världsdel eller försöka såga ut Sverige som en utbrytarplanet?

Finns det öht NÅGON i Sverige utan anknytning till resten av Europa???
    Svårt att förstå det där med olika abstraktionsnivåer, skulle jag tro.

Jag känner mig inte hemma i Grythyttan men det innebär inte att jag inte känner mig hemma i Sverige eller att Grythyttan inte är en del av Sverige eller av Europa.

Man kan nog med fog påstå att SD lockar till sig en viss sorts intellektSkrattande
  • Gert

Min uppskattning är att en majoritet av svenskarna ser sig själva som svenskar och inte européer. Med SD-hatarnas resonemang innebär det att en majoritet är sverigedemokrater. Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Katlan
    FDFMGA skrev 2015-07-14 21:33:34 följande:
    Svårt att förstå det där med olika abstraktionsnivåer, skulle jag tro.

Jag känner mig inte hemma i Grythyttan men det innebär inte att jag inte känner mig hemma i Sverige eller att Grythyttan inte är en del av Sverige eller av Europa.

Man kan nog med fog påstå att SD lockar till sig en viss sorts intellektSkrattande
    nihka skrev 2015-07-14 19:29:07 följande:
    Jo, det är bara sverigedemokraterna som vill minska invandringen med 90% och införa assimileringspolitik. Inget annat parti står bakom en sådan politik och det är också orsaken till att inget annat riksdagsparti vill samarbeta med SD.

Sverige har reglerat invandring och flyktingmottagning i ALLA tider: upp-ner- upp-ner och stopp - helt utan SDs inblandning  - precis som nu. SD är helt enkelt överflödiga som parti. Det är mycket bättre att rösta på ett parti där din röst har representation bland beslutsfattarna.

• nihka

Min uppskattning är att nästan alla svenskar förstår att de bor i Europa och att man därför även är europé. Med SDares resonemang innebär det att nästan ingen är sverigedemokrat. Skrattande

• nihka
    Katlan skrev 2015-07-14 21:47:11 följande:
    nihka skrev 2015-07-14 19:29:07 följande:

Bästa inlägget från SD-Suffering på länge.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-14 21:54:59 följande:

Min uppskattning är att nästan alla svenskar förstår att de bor i Europa och att man därför även är europé. Med SDares resonemang innebär det att nästan ingen är sverigedemokrat. Skrattande

Det är tur att sverigedemokrater är så klena fysiskt. Det skulle ju vara direkt pinsamt om det fanns någon SD-elitidrottsman som blev uttagen till EM och som började lalla om att han inte kunde ställa upp för att han inte är europé när någon förklarade vad EM betyder.

• Gamling

Det är absolut nödvändigt att SD växer. Vi ser hur dagens samhälle alltmer söndras påhejad av vänstern, som inte tycks vara medvetna om vad som händer i samhället.

Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?