• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-07-19 13:03:06 följande:
    Jag tror att det är få om ens någon som följer debatten i SD-trådarna som förvånas över att du anser att Gert är en utomordentlig retoriker.

Sen kan man förstås ha synpunkter å värdet av ditt omdöme, men icke förty så är det ju vackert på något sätt att stöta på intellektuell gemenskap oavsett nivå -

en liten vacker sommarsaga, liksom.

Nåväl. Till frågeställningen. Jag kommer inte att agera alls, Jag anser att trådens frågeställning är kännetecknande för SD-retorik och för övrigt andra fundamentalistiska rörelsers retorik ocksåSkrattande
    Visst...vem som är den skickligaste retorikern i denna tråden råder det knappast någon tvekan om....

"En liten vacker sommarsaga, liksom" .....går ju inte att massuppfitta ditt nedlåtande tonfall här, men det går de fakto utmärkt att applicera dina ord dig och dina gelikar, FD
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • isbjörnen
    Gert skrev 2015-07-19 13:50:12 följande:

Till vilket land?

Det är ju frågan... funderar på Spanien, Italien, London typ... har du några förslag? :)
    Ingen jävel bryr sig
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2015-07-19 13:22:07 följande:
    Ja det är tydligt att SD har börjat satsa på arbetsmarknadspolitiken och gratis hundpassning och sänkt dansbandsmoms är tydligen profilfrågorna i den satsningen. Skrattande
    Sänkt dansbandsmoms. Ja, det må jag säga - ett briljant förslag utan motstycke i den svenska arbetsmarknadspolitiska historien.

Har för mig att det var någon skånsk dansbandsmänniska? som brukade sjunga får man ta hunden med sig in i himlen. 

Kanske SD kan sätta fokus på förslagen genom att kombinera dem och låta riksdagsgruppen sjunga "Får man ta hunden med sig in i riksdan. Han är snäll och är en riktig svensk"

Något i den här stilen:

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-07-19 14:06:44 följande:
    Visst...vem som är den skickligaste retorikern i denna tråden råder det knappast någon tvekan om....

"En liten vacker sommarsaga, liksom" .....går ju inte att massuppfitta ditt nedlåtande tonfall här, men det går de fakto utmärkt att applicera dina ord dig och dina gelikar, FD. 
    Tror du tar dig själv på alldeles för stort allvar, Anton.

Men massuppfitta var jävligt kul när man hörde det för första gången för en hel del år sen

Hoppas solen fortsätter att förgylla din sommar och att den inte inverkar menligt på ditt sportskytte.

Ha en synnerligen behaglig söndag nu, Anton. Kram!
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    isbjörnen skrev 2015-07-19 14:12:51 följande:
    Det är ju frågan... funderar på Spanien, Italien, London typ... har du några förslag? :)
    Men dessa länder har ju en restriktivare invandringspolitik än vad Sverige har. Vill du verkligen bo i ett omänskligt land?

Enda alternativet du har att välja på om du inte vill bo i ett omänskligt land är nog Tyskland.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • isbjörnen
    Gert skrev 2015-07-19 14:21:31 följande:

Men dessa länder har ju en restriktivare invandringspolitik än vad Sverige har. Vill du verkligen bo i ett omänskligt land?

Enda alternativet du har att välja på om du inte vill bo i ett omänskligt land är nog Tyskland.

Misstänkte att du skulle komma med något sånt. Skillnaden är, om jag bor där behöver jag inte skämmas över "mitt folk"
    Ingen jävel bryr sig
  • Gert
    isbjörnen skrev 2015-07-19 14:26:25 följande:
    Misstänkte att du skulle komma med något sånt. Skillnaden är, om jag bor där behöver jag inte skämmas över "mitt folk"
    Nu måste du nog utveckla vad du menar. 
  • Gert

Och förresten hur ska du få jobb i dessa länder som har en hög arbetslöshet? De här länderna kvoterar inte in invandrare som Sverige gör.

• kenneth768768
    FDFMGA skrev 2015-07-19 14:16:59 följande:
    Men massuppfitta var jävligt kul när man hörde det för första gången för en hel del år sen

1090 träffar på google så jag skäms inte för att jag inte hört det förut:)
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-07-19 14:16:59 följande:
    Tror du tar dig själv på alldeles för stort allvar, Anton.

Hoppas solen fortsätter att förgylla din sommar och att den inte inverkar menligt på ditt sportskytte.

Ha en synnerligen behaglig söndag nu, Anton. Kram!
    Jag är bättre än jag vet, inget snack om den saken, och, jag skriver precis vad fan jag, och använder vilka jävla ord jag vill, jag skiter det ett långt stycke om du tycker det är "jävligt kul" eller inte. Du inbillar dig väl ändå inte att det är för din skull jag skriver här, även om det må vara dina inlägg jag besvarar !!!

I mina ögon är du ett användbart verktyg, FD, och samtidigt ett tidsfördriv. 

Jag vet inte hur många inlägg du har uttryckt bekymmer angående min skicklighet som skytt, det börjar bli en hel del vid det här laget, det är dock rörande att se hur mycket du bryr dig i det avseende. Sannerligen.

Kram //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?