• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-23 20:29:49 följande:
    Du skulle säkert tipsa dem va? :D Men som sagt, vet man vad man gör är det ingen fara.
    Så vad ska du jobba med i Kina?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 20:31:25 följande:
    Så vad ska du jobba med i Kina?
    Awww du vill så gärna att SD vinner så haha
  • Flash Gordon

Faktum är att även om de inte vill visa Sentios siffror i vanliga fall så kan man ändå tycka att just skiftet med SD större än M borde vara värt en rad eller två i fler media än bara SVD.

Det kanske kommer lite mer med någon dags eftersläpning?

• Gert
    Flash Gordon skrev 2015-07-23 21:33:17 följande:

Faktum är att även om de inte vill visa Sentios siffror i vanliga fall så kan man ändå tycka att just skiftet med SD större än M borde vara värt en rad eller två i fler media än bara SVD.

Media brukar visa Sentiomätningar.

Till exempel visade SVT en Sentiomätning i april, men idag säger SVT att det var ett misstag.
  • Rutgers
    Flash Gordon skrev 2015-07-23 21:33:17 följande:

Man kan ju tycka att de borde nämna något som inte skett på en 50? år. men icke...

Inte nog med att jag hoppas gammelmedia skall gå i konken. Skall faan festa så inåt när AB och E lämnar beskedet att papperstidningen inte blir dagstidning längre.

• Rutgers
    Gert skrev 2015-07-23 21:41:01 följande:
    Media brukar visa Sentiomätningar.

Till exempel visade SVT en Sentiomätning i april, men idag säger SVT att det var ett misstag.
    Det är väl för att de gissade närmast vad SD skulle få i riksvalet 2014.

• Gert
    Rutgers skrev 2015-07-23 23:12:35 följande:
    Det är väl för att de gissade närmast vad SD skulle få i riksvalet 2014.
    Jo precis. Det gäller att inte visa svenska folket vad de röstar på.
  • Flash Gordon

Nåja, med någon dags eftersläpning så har nu ett antal lokaltidningar (utöver SVD, då ) tagit upp nyheten på ledarplats.

Visserligen med massor av ursäkter för att det är Sentio (och så en massa skäl till varför Norges största(?) opinionsinstitut inte skulle duga) - men ändå.

Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?