• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Anton Chigurh
    sigge 47 skrev 2015-07-27 12:00:54 följande:
    Ja December överenskommelsen är ett gigantiskt misstag.
    Detta vinner SD på. och jag tror så kommer SD få mer än 25% ,mycket mer.
    Och att det ska vara 3 år kvar till nästa nyval, det tror jag inte på det heller.
    Det skulle inte förvåna mig, om det blir nyval nästa år.
    Då denne Löfven är en stor besvikelse för många.
    Nyval blir det inte, men ja, jag hade betydligt större förväntningar på Löffe. Han är en grym besvikelse....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • nihka
    Konservativ skrev 2015-07-27 11:42:54 följande:

Decemberöverenskommelsen var ju den största julklappen SD kunde få. Jag tror att SD har potential att ta sig till 25%. Men där går nog nog gränsen. För att bli större måste man börja flörta med vänstermedia och då försvinner kärnväljarna som en oljad blixt.

Det som är avgörande för SD är, som jag ser det,

1. Hur agerar moderaterna då de sjunker? Ana Batra kan knappast bytas ut innan nästa val, men konstigare saker har hänt.
    2. Hur ska KD hantera sin kräftgång? Den nya ledaren har tagit ledigt (helt vansinnigt!) och därmed är partiet utan ledning. Man kommer förmodligen att åka ut i nästa val. Efter det blir det en lång ökenvandring eller också startar KDU eget och Sverige får ett riktigt konservativt parti.
    3. Folkpartiet och centern ser hur KD kämpar och är lättade över att det inte är dem det gäller. Om KD försvinner kanske lite fler allmännborgerliga väljare kommer till dem? 

Jo, man riktigt såg hur Mattias Karlsson efter sitt hot jublade över DÖ. Hahahaha!  Han missade det lilla fönster som där möjligen fanns till att få vara med och bestämma genom att försöka sig på utpressningsliknande metoder. Klart alla drog öronen åt sig.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-27 10:59:59 följande:

"And that letter is a 'P,' and so is that, and so is that, and 'P' means 'Pooh,' so it's a very important Message to me, and I can't read it."
    Precis en sån kommentar som jag syftade påSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Konservativ
    nihka skrev 2015-07-27 12:08:00 följande:
    Jo, man riktigt såg hur Mattias Karlsson efter sitt hot jublade över DÖ. Hahahaha!  Han missade det lilla fönster som där möjligen fanns till att få vara med och bestämma genom att försöka sig på utpressningsliknande metoder. Klart alla drog öronen åt sig.
    Så hur förklarar du att SD gått framåt i opinionsundersökningar?
  • Katlan
    FDFMGA skrev 2015-07-19 15:33:33 följande:
    Nej, varför skulle du göra det.

Det är ett tag sen jag såg det själv. Var nog vanligast kring 2010 och mest effektivt i varianten "massuppfitta mig inte nu"

Om jag inte minns fel har det sitt ursprung här
    Du har fel, ordet har inte sitt ursprung där.
    Vi använde redan det under början av 70-talet.

Ihop med en massa andra ord som blir rätt kul och man vänder om lite i dem.
  • nihka
    Konservativ skrev 2015-07-27 14:48:23 följande:
    Så hur förklarar du att SD gått framåt i opinionsundersökningar?
    SD är ett missnöjesparti. De har inget stort stöd för sin politik ens bland sina egna sympatisörer. Fråga runt bland SDare om de vet vad assimileringspolitik är för något - det är ju bara helt centralt för SDs politik.
  • FDFMGA
    Katlan skrev 2015-07-27 15:24:11 följande:
    Du har fel, ordet har inte sitt ursprung där.
    Vi använde redan det under början av 70-talet.

Ihop med en massa andra ord som blir rätt kul och man vänder om lite i dem.
    Där ser man, alltid får man lära sig något nyttÄpple
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Ascendere
    nihka skrev 2015-07-27 15:34:24 följande:
    SD är ett missnöjesparti. De har inget stort stöd för sin politik ens bland sina egna sympatisörer. Fråga runt bland SDare om de vet vad assimileringspolitik är för något - det är ju bara helt centralt för SDs politik.
    Suck, som vanligt hittar du bara på eller griper påståenden ur luften och presenterar dem som om det vore fakta. 
    Sätt åtminstone "Jag anser att" eller "jag anser inte att" framför så blir det lite bättre. 
  • nihka
    Ascendere skrev 2015-07-27 15:44:24 följande:
    Suck, som vanligt hittar du bara på eller griper påståenden ur luften och presenterar dem som om det vore fakta. 
    Sätt åtminstone "Jag anser att" eller "jag anser inte att" framför så blir det lite bättre. 

Jag kan hjälpa dig:
    Suck, som vanligt anser jag att du bara hittar på eller griper påståenden ur luften och presenterar dem som om jag anser det vore fakta. 
    Jag anser att du åtminstone borde sätta "Jag anser att" eller "jag anser inte att" framför så anser jag att det blir lite bättre.

Hälsningar, jag anser att mitt nick är nihka.
  • Konservativ
    nihka skrev 2015-07-27 15:34:24 följande:
    Varför ökar antalet sympatisörer?
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?