• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Rutgers
    nihka skrev 2015-07-27 15:34:24 följande:
    Fråga runt bland SDare om de vet vad assimileringspolitik är för något - det är ju bara helt centralt för SDs politik.
    7K har kört med assimileringspolitik mot samerna i 100 år, så det är inget nytt inslag i svensk politik. Men visst, skillnanden är isf att det är centralt.

• Konservativ
    nihka skrev 2015-07-27 16:06:04 följande:
    För att SD fungerar som coca-cola reklam. Man säljer in ett förenklat koncept och missnöjda människor svansar på, men medan de flesta fattar ganska snabbt att man inte kan dricka coca-cola till alla måltider tar det längre tid att inse vad ett nationalistiskt parti som förespråkar assimileringspolitik i praktiken innebär.
    Din förklaring förklarar inget. Kanske har borgerliga partiernas svek mot sina väljare nåt att göra med saken?
  • nihka
    Ascendere skrev 2015-07-27 18:26:00 följande:

[quote=75570915][quote-nick]nihka skrev 2015-07-27 17:24:03 följande:[/quote-nick]Jag anser det du anser![/ Quote]

Jag vet inte vad ni anser att jag anser, men jag anser att ni anser att det jag anser att jag anser är fel oavsett. Trevlig kväll!

Du tyckte jag la fram mina åsikter som om de var fakta och jag visade dig att man kunde läsa dina inlägg precis likadant.

Jag svarade faktiskt på frågan "Hur förklarar du...?" så mitt svar får väl läsa i ljuset av det. Vad är din ursäkt?

Du sympatiserar med SD. Givetvis är vi överens om mycket lite inom politiken. Allt annat vore ju högst märkligt.
  • nihka
    Rutgers skrev 2015-07-27 19:55:21 följande:
    7K har kört med assimileringspolitik mot samerna i 100 år, så det är inget nytt inslag i svensk politik. Men visst, skillnanden är isf att det är centralt.
    Absolut. Rasism och assimilering har ju historiskt varit på modet genomgående i politiken, men är nu bara på modet inom SD rent ideologiskt.
  • nihka
    Konservativ skrev 2015-07-27 19:56:49 följande:
    Din förklaring förklarar inget. Kanske har borgerliga partiernas svek mot sina väljare nåt att göra med saken?
    Du kanske känner så, men jag gör det inte så det förklarar kanske något för dig, men inte för mig.
  • Inez
    Gert skrev 2015-07-05 14:36:01 följande:

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! 

SD kanske blir största parti någon gång men inte nästa val och inte under din livstid! Det kan du ju bara glömma att de blir det!
  • Rutgers
    nihka skrev 2015-07-27 20:06:55 följande:
    Absolut. Rasism och assimilering har ju historiskt varit på modet genomgående i politiken, men är nu bara på modet inom SD rent ideologiskt.
    Mode och mode. Assimilering emot de är hela tiden, om du nu inte tycker historia är sånt som hände för 6mån sen.
  • Gert
    Inez skrev 2015-07-27 20:18:17 följande:
    SD kanske blir största parti någon gång men inte nästa val och inte under din livstid! Det kan du ju bara glömma att de blir det!
    Kommer du ihåg vad de sa innan 2010? "SD kommer aldrig komma in i riksdagen."

Kommer du ihåg vad de sa innan 2014? "SD kommer aldrig bli det tredje största partiet."

Det finns hur många klipp som helst från nyhetssofforna när experterna uttalar sig att SD inte kan bli större än 4%, sen var det 6%, sen var det 8%, sen var det 10%. Ja, hahaha och så där håller det på. En blind leder en blind. Skrattande
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Rutgers skrev 2015-07-27 21:13:33 följande:
    Mode och mode. Assimilering emot de är hela tiden, om du nu inte tycker historia är sånt som hände för 6mån sen.
    Nej, sedan 1999 är samer en erkänd nationell minoritet i Sverige. Deras rättigheter är lagstadgade. Diskriminering kan anmälas till DO.
  • K Markatta
    nihka skrev 2015-07-27 08:58:23 följande:
    Man låter människor anmäla sitt intresse för att vara med i en undersökning och sedan ställer man bakgrundsfrågor till dem utan att ha en aning om om svaren är tillförlitliga och utifrån deras svar skapar man sitt "representativa urval". Det säger sig självt att det är en metod som lämnar sig öppen för manipulation. Att du sedan tror att så inte sker är ju en åsikt.
    Jag menar att man anmäler sitt intresse av att vara med i panelen och sedan kan man som paneldeltagare bli utvald och ombedd att delta i en undersökning. Håller du med om det?

Det är riktigt att man inte kan veta om en paneldeltagare ljuger när det gäller bakgrundsfrågor men om det ska ske någon manipulation krävs en samordnad aktion där ett stort antal paneldeltagare ljuger på ett representativt sätt. Ju större arbetsinsats som krävs och ju fler personer som måste delta desto mindre troligt att det sker menar jag.
    Min åsikt är att man låter bli att redovisa ALLA resultat där man använt självrekryterande webbpaneler.

Det har jag inga egentliga synpunkter på. Det är ju som sagt en åsikt.
    Visst, plocka bort  Yougov också om det inte redan är gjort? Jag kan inte hitta några rapporteringar gjorda av SVT därifrån. Vilka andra resultat baserade på självrekryterande webbpaneler menar du redovisas av SVT?
    Jag har inte stenkoll på just vad svt rapporterar om. Jag syftade på svensk media över lag.
    Här har exempelvis metro rapporterat om yougov:s undersökning:

www.metro.se/nyheter/yougov-s-tappar-samsta-resultatet-sedan-valet/EVHodw!5FjujxLUOWwo6/
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?