• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Inez
    Gert skrev 2015-07-27 21:19:10 följande:

Kommer du ihåg vad de sa innan 2010? "SD kommer aldrig komma in i riksdagen."

Kommer du ihåg vad de sa innan 2014? "SD kommer aldrig bli det tredje största partiet."

Det finns hur många klipp som helst från nyhetssofforna när experterna uttalar sig att SD inte kan bli större än 4%, sen var det 6%, sen var det 8%, sen var det 10%. Ja, hahaha och så där håller det på. En blind leder en blind. 

Det är JAG som säger att SD kommer aldrig bli största parti nästa val! Och aldrig under din livstid! Varför använder du dig av vad de sade innan?
  • Gert
    Inez skrev 2015-07-28 18:52:07 följande:
    Det är JAG som säger att SD kommer aldrig bli största parti nästa val! Och aldrig under din livstid! Varför använder du dig av vad de sade innan?
    Även dina profetior kommer slå fel. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Inez
    Gert skrev 2015-07-28 18:54:12 följande:

Även dina profetior kommer slå fel. 

Som dina då? Du var sten säker på att det skulle bli nyval. Ska jag ta fram länken du skrev om att det blir nyval?

Det blev inte nyval!
  • Gert
    Inez skrev 2015-07-28 19:04:41 följande:
    Som dina då? Du var sten säker på att det skulle bli nyval. Ska jag ta fram länken du skrev om att det blir nyval?

Det blev inte nyval!
    Stefan Löfven var helt säker på att det skulle bli nyval men inte ens han hade rätt. Om svetsaren hade hållit det han lovat hade det blivit nyval, men fegisen backade ur.
  • Inez
    Gert skrev 2015-07-28 19:15:05 följande:

Stefan Löfven var helt säker på att det skulle bli nyval men inte ens han hade rätt. Om svetsaren hade hållit det han lovat hade det blivit nyval, men fegisen backade ur.

Haha va du skyller ifrån dig!

Jag pratar inte om Stefan. Jag pratar om DIG! DU skrev förra året att det skulle bli nyval!

Minns du det?
  • _smart_
    Inez skrev 2015-07-28 19:04:41 följande:

Det blev inte nyval!
    Allting talar för att SD kommer att bli större och större, oavsett vad vi råkar tycka om saken. Jag gillar det inte, men förstår det, eftersom tidigare politiker gett bort sakfrågorna åt SD, istället för att själva göra något åt saken.
  • Rutgers
    nihka skrev 2015-07-28 01:36:24 följande:
    Det fungerar aldrig att länka till SR.

Jag tror du har missförstått. Att inte samerna vinner alla tvister om rennäringen är inte bevis för att det bedrivs assimileringspolitik mot dem eller att de inte är en nationell minoritet med lagstadgade rättigheter. Dessa rättigheter handlar om en massa olika saker förutom rennäring som sameting, kultur, utbildning och samiska språket.
    Ah, de får ha språk och kultur men inte renäring att leva på... Shyssta klubben.

• nihka
    Rutgers skrev 2015-07-29 00:14:08 följande:
    Ah, de får ha språk och kultur men inte renäring att leva på... Shyssta klubben.
    Var hör du hört att samer inte får ha rennäring att leva på?

"Renskötseln är en samisk näring som i Sverige är förbehållen samerna, enligt Sveriges grundlag"

https://www.sametinget.se/1126
  • Flash Gordon
    Konservativ skrev 2015-07-27 15:56:39 följande:
    Varför ökar antalet sympatisörer?

Förmodligen till stor del för att 6 av 10 svenskar anser att dagens storlek på invandringen är för hög, Demoskop maj 2015:
    http://www.dnv.se/nyheter/demoskop-undersokning-svenskarna-anser-att-invandringen-ar-for-stor/

Samtidigt ses invandring och integration nu som de två största samhällsproblemen av svenskarna, enligt Demoskop i januari 2015:
    http://www.demoskop.se/aktuellt/nyhet/kommentar-om-invandringsopinionens-forandring/

Så länge SD är det enda parti som vill minska invandringen så kommer de att växa på grund av denna fråga. 
  • Gert
    Flash Gordon skrev 2015-07-29 19:24:27 följande:

Förmodligen till stor del för att 6 av 10 svenskar anser att dagens storlek på invandringen är för hög, Demoskop maj 2015:
    http://www.dnv.se/nyheter/demoskop-undersokning-svenskarna-anser-att-invandringen-ar-for-stor/

Samtidigt ses invandring och integration nu som de två största samhällsproblemen av svenskarna, enligt Demoskop i januari 2015:
    http://www.demoskop.se/aktuellt/nyhet/kommentar-om-invandringsopinionens-forandring/

Så länge SD är det enda parti som vill minska invandringen så kommer de att växa på grund av denna fråga. 
    Man kan ju hoppas att SD får över 50% i nästa val. 6 av 10 håller ju med SD.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?