• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • Gert
    _smart_ skrev 2015-07-30 19:47:05 följande:
    Du glömde Åsa Romsons uttalande om "zigenare" i TV. Självklart är även hon rasist. Skrattande
    Glöm inte heller att svetsaren Stefan Löfvens sa zigenare i direktsänd radio. 

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5959024

SR-länk: tinyurl.com/l3qxqth
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anton Chigurh
    Rataxes skrev 2015-08-03 10:59:50 följande:
    Väntade bara på att de första

som kissat på sig av förtjusning

av Mauricio Rojas ledarkrönika skulle dyka upp.
    Verkar onekligen som att Rojas vet vad han pratar om !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • sjuttiofemman

Enda tillfället som Sd kommer att få någon makt är om de får egen majoritet i riksdagen. Lär inte hända så ni kan fortsätta med er snyftpropaganda.

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-08-03 11:28:56 följande:

Enda tillfället som Sd kommer att få någon makt är om de får egen majoritet i riksdagen. Lär inte hända så ni kan fortsätta med er snyftpropaganda.

Var inte så säker på det.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-08-03 11:30:16 följande:

Var inte så säker på det.

Jodå. Om Sd växer i nästa val så kommer m och s att gå ihop och regera. Det har de gjort i min kommun och det fungerar faktiskt bra.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-08-03 11:32:23 följande:
    Jodå. Om Sd växer i nästa val så kommer m och s att gå ihop och regera. Det har de gjort i min kommun och det fungerar faktiskt bra.
    Gärna för mig, för vet du vad som då händer? Då kommer alla besvikna sossar och moderater rösta på SD och då kommer SD få egen majoritet i kommande val.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-08-03 11:37:50 följande:

Gärna för mig, för vet du vad som då händer? Då kommer alla besvikna sossar och moderater rösta på SD och då kommer SD få egen majoritet i kommande val.

Är det inte surt att ditt partis stöd endast består av missnöjda röstare från alliansen?
  • thure

Vad hände med DÖ, gäller inte den för SD?
    sjuttiofemman skrev 2015-08-03 11:32:23 följande:
    S och M kommer inte kunna regera ihop.
    Rikspolitiken fungerar inte på samma sätt som på kommunal nivå, hade den gjort det så hade SD redan varit inbjudna som de är i några kommuner.

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-08-03 11:41:29 följande:
    Är det inte surt att ditt partis stöd endast består av missnöjda röstare från alliansen?
    Där har du fel. Det finns många sossar som har gått till SD. Det är bara att kolla hur mycket Socialdemokraterna har tappat i opinionen.
  • _smart_

Är helt säker på att du har fel. Så har man nämligen pratat de senaste valen angående om SD skulle växa som förutspått eller inte. Varje gång visar det sig att SD växer så som man förutspått, eller t o m lyckats bättre.

De som gått i frontlinjen de senaste tre åren och skrivit dessa artiklar i SvD och DN har alla varit personer med invandrarbakgrund. Detta bryter mönstret, eftersom samhället anser att endast invandrare själva kan diskutera invandringsproblem och samtidigt vara tillräckligt politiskt korrekta.

Den senaste månaden har också ett fåtal artiklar på samma tema, av förmodat etniskt svenska journalister publicerats (utan några direkta ramaskri).

Detta är en trend i hela Europa just nu, där utvecklingen sett snarlik ut. Detta är inte något specifikt för Sverige eller Sverigedemokraterna.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?