• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • nihka

SDare som manipulerar mina svar, har väl inga som helst problem med att manipulera en väljarundersökning som ställer sig öppen till manipulation. Man tar uppenbarligen de tillfällen som bjuds under devisen ändamålet helgar medlen. Klart man ska reducera de möjligheter som SD och SDare använder i sitt fulspel. Och klart de grinar varje gång ett kryphåll täpps till.

• FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-27 10:20:29 följande:

SDare som manipulerar mina svar, har väl inga som helst problem med att manipulera en väljarundersökning som ställer sig öppen till manipulation. Man tar uppenbarligen de tillfällen som bjuds under devisen ändamålet helgar medlen. Klart man ska reducera de möjligheter som SD och SDare använder i sitt fulspel. Och klart de grinar varje gång ett kryphåll täpps till.

Herregud. Tomten har alltså skrivit om ditt inlägg och citerar det som om det vorer din text.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-07-27 10:27:31 följande:
    Herregud. Tomten har alltså skrivit om ditt inlägg och citerar det som om det vorer din text.Skrattande
    A va ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-07-27 10:30:55 följande:
    A va ???
    Det där gär nog över ditt huvud, men det handlar inte om dig så du behöver inte bry digSkrattande
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-27 10:27:31 följande:
    Nej, "bara" gett det en annan mening med egna ord i sitt svar.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-27 10:36:50 följande:
    Nej, "bara" gett det en annan mening med egna ord i sitt svar.
    Ja, jag såg det. Så ohederligt.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-27 10:40:53 följande:
    Ja, jag såg det. Så ohederligt.
    Visst. Det handlar ju inte om att jag vill plocka bort random undersökningsresultat för att manipiulera utan att de som lämnar sig öppna för manipulation skulle bort.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-27 10:42:44 följande:
    Men snälla Anton. Allt handlar inte om digSolig

"And that letter is a 'P,' and so is that, and so is that, and 'P' means 'Pooh,' so it's a very important Message to me, and I can't read it."
  • Konservativ

Decemberöverenskommelsen var ju den största julklappen SD kunde få. Jag tror att SD har potential att ta sig till 25%. Men där går nog nog gränsen. För att bli större måste man börja flörta med vänstermedia och då försvinner kärnväljarna som en oljad blixt.

Det som är avgörande för SD är, som jag ser det,

1. Hur agerar moderaterna då de sjunker? Ana Batra kan knappast bytas ut innan nästa val, men konstigare saker har hänt.
    2. Hur ska KD hantera sin kräftgång? Den nya ledaren har tagit ledigt (helt vansinnigt!) och därmed är partiet utan ledning. Man kommer förmodligen att åka ut i nästa val. Efter det blir det en lång ökenvandring eller också startar KDU eget och Sverige får ett riktigt konservativt parti.
    3. Folkpartiet och centern ser hur KD kämpar och är lättade över att det inte är dem det gäller. Om KD försvinner kanske lite fler allmännborgerliga väljare kommer till dem? 

• sigge 47

Ja December överenskommelsen är ett gigantiskt misstag.
    Detta vinner SD på. och jag tror så kommer SD få mer än 25% ,mycket mer.
    Och att det ska vara 3 år kvar till nästa nyval, det tror jag inte på det heller.
    Det skulle inte förvåna mig, om det blir nyval nästa år.
    Då denne Löfven är en stor besvikelse för många.

Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?