• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • _smart_
    Flash Gordon skrev 2015-07-12 13:46:09 följande:

Hitler var inte jude.

Det var en smutskastningskampanj från hans motståndare på tidigt 30-tal (möjligen redan på 20-talet) som tydligen en del fortfarande tror på.
    Forskarna hävdar något annat. Inte svårt att gissa vilka jag hellre litar på; forskare, eller anonym sverigedemokrat på ett forum?! Skrattande

nyheter24.se/nyheter/utrikes/449979-hitler-hade-judiska-rotter

Dessutom, som lite extra lök på laxen:

www.aftonbladet.se/nyheter/article18670786.ab
  • Gert
    Har gjort det skrev 2015-07-13 22:55:16 följande:
    Den första meningen i ovanstående kommentar är nog kärnan och problemet med alla sd-anhängare....
    Tror du att det bara är sd-anhängare som ser sig som svenskar och inte som européer? 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-14 15:06:02 följande:
    Tror du att det bara är sd-anhängare som ser sig som svenskar och inte som européer? 
    När jag var riktigt liten brukade jag tänka att jag var en del av en familj som bodde i ett hus tillsammans med en massa andra familjer, som bodde i en stad, som bodde i ett landskap, som bodde i ett land, som bodde i en världsdel, som bodde på en planet, som bodde i ett solsystem, som bodde i en galax, som bodde i ett universum.

Jag tror att det normala är att man förstår att man kan vara allt samtidigt brukar komma i femårsåldern - då bortser jag självklart från anhängarna till ett visst parti som aldrig lär sig att identifiera sig med flera abstrakta storheter samtidigt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Har gjort det skrev 2015-07-13 22:55:16 följande:
    Den första meningen i ovanstående kommentar är nog kärnan och problemet med alla sd-anhängare....
    Att inte känna sig som europé utan bara svensk? Fast det finns ju SDare som inte är nationalister, som inte är för en 90-procentig minskning  av invandring och som inte står bakom assimileringspolitik. Jag vet förstås inte varför de ändå stödjer SD. Kanske är det för SDs stöd för monarkin. Eller nått. Undrar i så fall om kungahusmedlemmarna får känna sig som européer eller om de bara får känna sig svenska för att inte väcka ont blod inom SD  - eller åtminstone inom den fraktionen som inte känner sig som européer utan bara svenska.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-07-14 16:57:43 följande:
    När jag var riktigt liten brukade jag tänka att jag var en del av en familj som bodde i ett hus tillsammans med en massa andra familjer, som bodde i en stad, som bodde i ett landskap, som bodde i ett land, som bodde i en världsdel, som bodde på en planet, som bodde i ett solsystem, som bodde i en galax, som bodde i ett universum.

Jag tror att det normala är att man förstår att man kan vara allt samtidigt brukar komma i femårsåldern - då bortser jag självklart från anhängarna till ett visst parti som aldrig lär sig att identifiera sig med flera abstrakta storheter samtidigt.
    Men snälla du. Du får du bestämma dig: Är du från Borlänge ELLER Sverige? Hahahahahaha!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-14 16:57:43 följande:

Vad har detta med att se sig som europé att göra? 

Jag kan kalla mig amerikan också då eftersom de flesta amerikaner härstammar från Europa, förutom afroamerikanerna. Och eftersom vi alla härstammar från Afrika kan jag lika gärna kalla mig för Afrikan! HAHAHAHA!!!!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-14 17:58:57 följande:
    Men snälla du. Du får du bestämma dig: Är du från Borlänge ELLER Sverige? Hahahahahaha!
    Jepp. Jag pratade med ett mig närstående barn om det där så sent som i går. Jag berättade för barnet att hen hade problem att förstå att man kan vara bägge i småbarnsåldern. Barnet skrattade till och berättade om en tvåårig pojke hen känner som blir arg när man påstår att man kan vara bägge.

Vi får hoppas att pojken växer till sig, annars är det risk att han slutar som Åkessons efterträdare som ledare för SD-klanenRynkar på näsan
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-14 18:22:48 följande:
    Vad har detta med att se sig som europé att göra? 

Jag kan kalla mig amerikan också då eftersom de flesta amerikaner härstammar från Europa, förutom afroamerikanerna. Och eftersom vi alla härstammar från Afrika kan jag lika gärna kalla mig för Afrikan! HAHAHAHA!!!!
    Ja visst kan du kalla dig amerikan om du vill eller afrikan. Själv nöjer jag mig att konstatera att du är en typisk sverigedemokrat - och de känner sig ju inte hemma i Europa.

• Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-14 18:53:25 följande:
    Ja visst kan du kalla dig amerikan om du vill eller afrikan. Själv nöjer jag mig att konstatera att du är en typisk sverigedemokrat - och de känner sig ju inte hemma i Europa.
    Känner du dig hemma vart du än befinner dig i Europa?

Om du till exempel semestrar i Spanien, Turkiet eller Frankrike så känner du dig som hemma där alltså. Mycket intressant.

Jag nöjer mig med att konstatera att du är en typisk SD-hatare.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?