• Gert

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • lintu
    summer63 skrev 2015-07-10 11:11:13 följande:

Ni som ska utvandra om det kommer hit fler invandrare har ni tänkt på att ni själva blir invandrare i ett annat land också. Varför skulle dom välkomna er till sitt land?

Kanske för att d3 som utvandrar jar utbildning och kompetens att arbeta.
  • _smart_
    summer63 skrev 2015-07-10 11:11:13 följande:

Ni som ska utvandra om det kommer hit fler invandrare har ni tänkt på att ni själva blir invandrare i ett annat land också. Varför skulle dom välkomna er till sitt land?

Nu var det inte utvandra pga invandring iofs, utan utvandra om SD blir för stora...
  • Gert

Återigen blev det SD-rekord i Demoskops juli-mätning.

Jag noterar att M tappar 3%, SD ökar 3% och S ligger på ynka 25%. Skrattande

Ni som kommer att lämna landet om SD blir störst eller får över 20% i nästa val får nog börja planera redan nu. Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • 8411143

Gert för fan, dom har ju 22,1% i Sentios mätning juni 2015, dom kommer få över 22.1% i Juli

• 8411143

Dessutom är Sentio det bästa institutet för att mäta SDs verkliga resultat, Sentio & Yougov har varit närmast genom historiken.

• cylonraider
    _smart_ skrev 2015-07-10 18:21:17 följande:
    Nu var det inte utvandra pga invandring iofs, utan utvandra om SD blir för stora...

SD växer på grund av massinvandringen och sjuklövers ignorans *facepalm deluxe*

• 8411143

Främlingsfientliga Erik Ullenhag gav ett tweet följande: Glad Ramadan! (PÅ MIDSOMMARAFTON)

• _smart_
    cylonraider skrev 2015-07-10 21:01:50 följande:

SD växer på grund av massinvandringen och sjuklövers ignorans *facepalm deluxe*

Den enda som lyckades med en facepalm här är du. Läs tråden i fortsättningen, innan du kommer med korkade snutigheter.
  • oOHalalOo
    Gert skrev 2015-07-08 21:08:42 följande:
    Som sagt tycker jag att det är bra att dom demonstrerar och uttrycker sin åsikt så att folk kan se hur de beter sig. 

Tänk på alla 50 miljoner flyktingar i världen som inte får någon hjälp alls. Sverige tar istället biståndet som skulle gå till dessa flyktingar i världen och lägger på våra egna flyktingar som har det förhållandevis bra. De har till och med haft råd att betala människosmugglare med tiotusentals kronor för att ta sig till Sverige.
    Jag vet inte det känns som du måste reda ut det här med dig själv i första hand för det känns inte som du förstår innebörden av rätten att visa och säga sin mening. Det är bra att de demonstrerar säger du - men har inte förtydligat att det är en rättighet som de har. Sen är det bara du som i den här tråden har uttryckt 'att folk kan se hur de beter sig' syftande på att det skulle vara något dåligt att få se, när det är tvärtom och bra att man får se det. Sen om du menar rent allmänt att man 'beter sig' när man demonstrerar och säger sin åsikt, ja det får stå för dig allena tycker nog jag eftersom du inte verkar tycka att demonstrationer är ett bra uttrycksmedel. 
  • oOHalalOo
    Gert skrev 2015-07-10 20:58:09 följande:

Återigen blev det SD-rekord i Demoskops juli-mätning.

Jag noterar att M tappar 3%, SD ökar 3% och S ligger på ynka 25%. Skrattande

Ni som kommer att lämna landet om SD blir störst eller får över 20% i nästa val får nog börja planera redan nu. Skrattande

Du kommer att vara glad eller hur om massor av svenskar flyttar? Du tror inte att det kommer att vålla en hel del problem för de som är kvar vad det gäller upprätthållandet av välfärden och att få vardagen att gå ihop? Det som de flesta idag tar för givet ska fungera? Har du tänkt över vilka konsekvenserna skulle bli? Eller tar glädjen över och förnuftet försvinner sin väg? 
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?