Gert skrev 2015-07-08 21:08:42 följande:
Som sagt tycker jag att det är bra att dom demonstrerar och uttrycker sin åsikt så att folk kan se hur de beter sig.
Tänk på alla 50 miljoner flyktingar i världen som inte får någon hjälp alls. Sverige tar istället biståndet som skulle gå till dessa flyktingar i världen och lägger på våra egna flyktingar som har det förhållandevis bra. De har till och med haft råd att betala människosmugglare med tiotusentals kronor för att ta sig till Sverige.
Jag vet inte det känns som du måste reda ut det här med dig själv i första hand för det känns inte som du förstår innebörden av rätten att visa och säga sin mening. Det är bra att de demonstrerar säger du - men har inte förtydligat att det är en rättighet som de har. Sen är det bara du som i den här tråden har uttryckt 'att folk kan se hur de beter sig' syftande på att det skulle vara något dåligt att få se, när det är tvärtom och bra att man får se det. Sen om du menar rent allmänt att man 'beter sig' när man demonstrerar och säger sin åsikt, ja det får stå för dig allena tycker nog jag eftersom du inte verkar tycka att demonstrationer är ett bra uttrycksmedel.